• tomtomtoma
    ***

    Příjemná nenáročná komedie, kterak se ušláplý dobrák změnil v průbojnou osobnost naleznoucí svůj kousek štěstí v podobě lásky. Vězeňský knihovník dr. Alois Pech (Hugo Haas) je díky zamilovanosti nucen nabírat sebevědomí a z uťápnutého stydlivky se stává ozdobou společnosti. Jeho vyvolená Marcela Johnová (Adina Mandlová) je naštěstí hned od počátku zaujatou jeho vnitřními kvalitami, takže má Lojza slušnou šanci na získání její ruky. Z dalších rolí: Lojzíkova dobrácká a starostlivá maminka (Ema Pechová), rozjařený pijan (Bedřich Veverka), spouštěč všech událostí, sedminásobný brutální vrah (Ferdinand Hart), a tichý zlodějíček (Stanislav Neumann). Příjemně zábavné, plné optimismu a radosti.(17.4.2011)

  • dr.fish
    ***

    Komiku Hugo Haase jsem si postupem času oblíbil, i když se v mnoha filmech Haas celkem nenápaditě opakuje. V tomhle filmu zatím Hugo jen chytá formu, blýská se na časy, ale ty pravé pecky mají teprve přijít. První půlka Mazlíčka je ve znamení očekávání....druhá naštěstí není ve znamení zklamání, a děj chytá druhý dech. Z hlubokého průměru se nám závěr zvedá až na dost dobrou veselohru, přesto nevyrovnanost nelze pominout. Adina s Hugem ovšem fungují skvěle. Hláška filmu:" Pane doktore, ten sedminásobnej vrah si jde pro knížku!!!"....70%(29.12.2011)

  • Marthos
    *****

    Kolik je ve vztahu matky a syna krásného, hřejivého, objímajícího, ale také komického a někdy i nezdravého. Velké téma, které zlákalo už mnoho tvůrců. A také Hugo Haase. Námět a scénář jeho nového filmu, kde bylo mnoho autobiografického, vznikal ve spolupráci s přítelem a režisérem Martinem Fričem. Haasova matka tehdy umírala na rakovinu a všichni zúčastnění se proto snažili rozptýlit její poslední chvilky tímto veselým filmem. Haasovy komické schopnosti dostaly spoluprací s Fričem nový, grotesknější a herecky výraznější náboj, který značně převyšoval drobnokresbu předešlých komických postav. Originální a mě osobně velmi sympatické je hrdinovo zaměstnání vězeňského knihovníka, který žije spořádaným životem maminčina mazlíčka. Změna nastane ve chvíli náhodného setkání s moderně založenou dívkou Marcelou. Vedle Haase se objevila mimořádně půvabná Adina Mandlová, starostlivou matinku si zahrála významná divadelní herečka Ema Pechová. Vybroušené jsou pak nejen dialogy, ale překvapivě také některé vedlejší postavy (Tréglův dotěrný soused, nesamostatný zloděj Stanislava Neumanna, neodolatelný sedminásobný vrah v podání Ferdinanda Harta). Svižné tempo odradilo Haase od zpěvu, ale v tomto případě to snímku přidalo na originalitě. Haas je pak zapsán v kinematografii třicátých let jako představitel sympatického zábavného milovníka, postaršího mrzoutského muže a nepraktického starého mládence. Všechny tři typy zvládal s originalitou sobě vlastní a potvrzoval na nich své výjimečné a neopakovatelné herecké umění, které diváky dokázalo rozesmát i dojmout zároveň. MAZLÍČEK představuje jeden z jeho vrcholů, založených na smyslu pro komický detail a břitkou sebekritickou zkratku. A potom zkuste odolat jeho bruslařskému (ne)umění: "Dámy, prosím vás, kdy jede příští had?"(3.10.2008)

  • wosho
    ****

    Film s tím nejstrašlivějším masovým vrahem a nejhodnější maminkou v dějinách naší kinematografie. Navíc Hugo Haas zde předvedl toho nejroztomilejšího troubu co ke štěstí a kočce přišel ve své bohaté zbírce postav z první republiky co hrál. Krásně naivní, roztomila komedie s dobrým obsazením a na tu dobu i originálním námětem-to hlavně ty pasáže z kriminálu s vrahem co miluje dětské knížky. A navíc je v tom filmu i trošku té filozofické úvahy-tím narážím na obsah pojednání co píše Haasova postava.(6.3.2009)

  • nash.
    ****

    Těžko by se hledali odlišnější kandidáti na lásku než chudý nesmělý doktor filozofie a bohatá sebevědomá bruslařka. Frič je dokázal dát dohromady s milou a příjemně úsměvnou lehkostí a ještě je obložit mnoha kouzelným gagy a momenty, ať už je to soused čekající na hovor z Plzně, nemluvný zlodějíček, nečekaně zakončené hudební číslo nebo hned úvodní scéna kdy si pro pana dotkora přijdou, aby ho odvezli ho do vězení. Film tak starý, že už ho možná mnozí nedokáží docenit, stále však úsměvný, laskavý, obdařený, hlavně díky Haasovi, osobitým kouzlem.(20.9.2011)

  • - Brněnská divadelní herečka Ema Pechová, ve filmu maminka Hugo Haase (dr. Pech), byla ve skutečnosti matkou herce Ladislava Peška. Zároveň to byla její jediná filmová role. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace