poster

Zvuky temna

  • Itálie

    Sette note in nero

  • angličtina

    Seven Notes In Black

  • angličtina

    Death Tolls Seven Times

  • USA

    The Psychic

Horor / Mysteriózní

Itálie, 1977, 90 min

  • kareen
    ***

    To je problém většiny starších filmových thrillerů – byly v průběhu dalších mnoha let tolikrát okopírovány, že když si na začátku zápletky pomyslím, že vrah je určitě „zahradník“, tak se můžu vsadit, že to tak z devadesáti procent na tuty bude, ať se to snaží zašmodrchat jak chtějí. A bez toho prvku překvapení už to u podobného typu snímků prostě není ten pravý šálek cyankáli, ať je námět sebezajímavější. Nehledě na to, že se hlavní hrdinka chovala občas kapánek nelogicky, ale to vem čert.(3.7.2015)

  • Seabeast
    *****

    Tak tohle giallo je velmi podařené! O hororu se tu podle mě moc nedá mluvit, takže to žánrové zařazení je zkrátka mimo, i když je giallo hororový subžánr. Zvuky temna je v první řadě italská detektivka stavící svůj děj na vizi hlavní hrdinky, která zobrazuje zavraždění a zazdění jedné oběti přímo v jejím bytě. Touha znát pravdu ji zavede k větvícím se důkazům a stopám, které vás možná nemile překvapí jako ji samotnou. Chce to jen se malinko přenést přes pomalejší rozjezd, ale pak už se od toho nejde moc odtrhnout. Detektivka, u které jsem zhola nic nepostrádal.(27.3.2014)

  • MM_Ramone
    ****

    Pre starú taliansku giallo horrorovú filmovú tvorbu, z obdobia sedemdesiatých a osemdesiatých rokov minulého storočia, mám slabosť. Najviac sa mi páčia snímky Dario Argenta. Sú to jedinečné surovo atmosferické diela. V tesnom závese za nim sa drží režisér Lucio Fulci. Tomu sa tiež podarilo natočiť niekoľko výnimočných titulov. Na druhej strane má na konte i zopár nepodarkov. Mysteriózna kriminálka "Zvuky temna", ktorú natočil v roku 1977, však rozhodne patrí medzi jeho najlepšie filmy. Giallo classico. ****(16.2.2016)

  • iolaos
    *****

    Podmanivy pribeh, sergiho typicka fokusy nahazujici kamera, frizziho nervybrnkajici muzika a rezie hodna pouze Fulciho nadpozemskemu formatu. Rekne li se giallo, mam jiz leta zafixovan roztahany dej, tlak na nedynamiku a rozevlatost pribehu, ktery strhava divaka hlavne v dejovych twistech. Tohle Fulci bori a konzumenta drzi pomoci kvanta indicii stale ve strehu a napeti. mamma mia, kdyz uz se tahle ekipa rozhodla natocit film dopadlo to vzdy prvotridne.. detektivku hodnotim plnym domem, stejne jako esteticky level jennifer oneill..(5.3.2013)

  • eraserhead666
    ****

    Velmi slušný mysteriózní thriller, s lehkou, ale opravdu lehkou příměsí gialla, dokazující, že i v rámci horrorového žánru dokázal být mistr pestrý a zvládal více než jen jeho klasické gore. Jednoduchý, ale velmi záživný příběh o ženě stižené viděním, kterému velmi pomáhá doba a kulisy, v nichž byl natočen. Sedmdesátky prostě podobným příběhům přály a poskytovaly jim patřičnou atmosféru. Hlavní hrdinka v podání Jennifer O'Neill velmi sympatická, v roli její švagrové pravděpodobně (samozřejmě to je nadsázka, ale ta podoba je až obdivuhodná) starší sestra Claudie Shiffer. Je to tajemné, napínavé, snad pevná součást pětice nejlepších mistrových filmů.(13.4.2014)

  • - Scéna z úvodu, při které se padající ženě tříští obličej o útes, je shodná s se scénou, kterou Fulci použil již v Non si sevizia un paperino (1972). (baronGrga)