Reklama

Reklama

Much Ado About Nothing

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Na dvoře vládce sicilské Messiny se utkávají dva páry: sršatá Beatrice se sarkastickým Benedickem a poddajná Hero s hrdinným Claudiem. Zatímco druhý pár spěje zdánlivě hladce k oltáři, první dvojici musí přátelé lstí dopomoci, aby je donutili odhalit, že pod neustálým vzájemným špičkováním skrývají hlubší city. Když už to vypadá na dvojitý šťastný konec, zamíchá kartami Don John, zhrzený nevlastní bratr vladaře, a zasáhne ho na nejcitlivějším místě, když proti sobě poštve jeho přátele. Komediální Shakespeare ve vrcholné formě a inscenace, která přenáší děj do 80. let dvacátého století, aniž by na tom tratila, protože milostné zmatky jsou stále stejné, ať už se odehrávají v jakémkoliv století. (rikitiki)

(více)

Recenze (18)

kareen 

všechny recenze uživatele

Celé divadelní provedení v moderním kabátku je protkáno vtipem a povedlo se nad očekávání (snad jen tu vážnější část ve druhé polovině nemuseli pojmout zas tak vážně), ale jakmile se na scéně objeví společně nebo i jednotlivě Catherine Tate a David Tennant, vyhoupne se pokaždé barometr zábavnosti do těch nejvyšších sfér. U Doctora to ještě mohla být náhoda, ale po tomto představení mám jasno - tahle herecká dvojka je pro sebe prostě stvořená. Catherine tu dokazuje, že je právem považována za jednu z nejlepších britských komiček a David je natolik excentrický, že s ní v pohodě drží krok. U výstupů, jako když například Benedict i Beatrice poslouchají fingované tajné rozhovory ostatních, při žádosti o ruku a mnohých dalších jsem se smíchy třískala jako už dávno ne, zvláště Davidovy výrazy a pohyby mě úplně rozsekávaly. A k tomu samozřejmě Shakespearovy dokonalé dialogy...co se mě týče, tohle rozhodně nebude záležitost jen na jedno zhlédnutí. ()

venalce 

všechny recenze uživatele

Slzela jsem smíchy. To prostě nešlo jinak. David Tennant s Catherine Tate tvoří výbušnou směs, jaká se jen tak nevidí. Žádná bránice není v jejich přítomnosti v bezpečí. Tahle dvojka se na jevišti vyřádila, jen co je pravda. Což vedlo k tomu, že ostatní postavy a dějové linky působily téměř rušivě, ale člověk si občas potřeboval odpočinout od záchvatů smíchu, že? U této hry kupodivu ani nevadilo zasazení do modernějšího prostředí. Zřejmě proto, že motiv je nadčasový. Ano, takhle vypadá dokonalá komedie, současní tvůrci se mají ještě hodně co učit. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Tohle je prostě lahůdka. Nejvtipnější Shakespearova romantická komedie, která funguje dodnes, v tomhle případě s hvězdným obsazením. Tak hvězdným, že herci dokážou jeho textu dodat ještě větší vtipnost a aktuálnost. Jistě, výprava přenáší renesanční text do (skoro)současnosti, ale to není až tak důležité, stejně dobře by to fungovalo i v renesančních kostýmech, kdyby to hráli stejní herci. ____ Ačkoliv Catherine Tate není žádná kráska, dokáže zahrát Beatrici s ostrým jazykem tak pohotově a s takovou energií, že donutí diváka pochopit, proč se do ní Benedikt i vévoda zamilovali _____(mimochodem, vévodova nabídka k sňatku i Beatricino odmítnutí patří k vrcholům hry. On, coby vládce, žádá o ruku ženu v nižším postavení tak, aby si nezadal. Ona, zamilovaná do jiného, odmítá vladaře tak, aby ho neponížila, ale aby bylo zároveň jasné, že u ní mu pšenka nepokvete). __ David Tennant hraje Benedikta sebeshazujícím způsobem - nejdřív je to chytrý, zábavný, ale i nafoukaných chlapík (s lehce černým svědomím vůči Beatrici). Když to ale okolnosti vyžadují, je odhodlaný a strohý tak, až z něj jde strach. _______Zklamaná Beatrice a cynický a přitom zábavně klukovský Benedikt se v tomhle podání sbližují skrze laškovné pasti svých přátel i skrze zdi svojí pýchy a vlastního sebeklamu, aby dokázali, že jejich vzájemný cit je silnější, než všechny rány, které si před tím zasadili, i více než jejich vlastní proklamované postoje. Oba se musí ponížit a zesměšnit přede všemi. Ale udělají to - protože to dělají kvůli lásce. ____ Nejvíc vypovídající o kvalitě inscenace jsou reakce publika. Tuhle hru musí jako Britové znát do omrzení. A přesto se nahlas smějí.___ To je jako by diváci v Národním začali pukat smíchy, když si Vašek sundá medvědí hlavu a vykřikne: Já nejsem medvěd, já jsem Vašek!____ Tímhle provedením oživl nejenom Shakespeare, ale i Benedikt, Beatrice a další postavy na vévodově dvoře. Nemusím si o nich číst. Už vím, jací byli. Viděla jsem je ve skutečnosti! /22. 9. 13./ ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

"Jestli někdy vlezu do chomoutu, vytrhněte býkovi rohy, zasaďte mi je do čela, zmalujte mě k nepoznání a tak velkými písmeny, jakými se píše "kůň k pronajmutí" , dejte pod můj portrét napsat: Toto je Benedict, ženatý to muž." Má momentální malá obsese jménem "David Tennant" si tu rochnila jako prase v žitě, páč co tady tento skotský rodák na pár metrech čtverečních předvádí, to se ani nedá popsat slovy, učiněná one-man-show. Ale abych nebyl nefér vůči ostatním hercům, tak i Catherine Tate nezůstává o nic pozadu. Moje vůbec první seznámení s touto Shakespearovou hrou nemohlo dopadnout lépe a moje duše věčného starého mládence tu došla naplnění (teda- skoro) :-) Člověka tak může mrzet jediné- že nesedí přímo v tom divadle spolu s dalšími diváky a po skončení představení se nepřidá ke standing ovation... ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Projíždět Shakespeara spolu s Tennantem je záviděníhodná jízda. Much Ado About Nothing mi rozhodně neříká tolik a je pro mne jako celek slabším zážitkem než Tennantům Hamlet. Povyk naráží na přílišnou dokonalost hlavních protagonistů. Tennant s Tate jsou ve všech ohledech úžasní, jenže nemají tolik času a v momentě, kdy nejsou na scéně je hra buď poloviční a nebo vůbec není. Tahle verze Povyku má nezapomenutelné scény a bavila mě, jenže zároveň je ohromně nevyrovnaná. 7/10 ()

Reklama

Reklama