Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 471)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Napriek obrovskej kritike a negatívnej reklame, pustil som sa do tohoto filmu z očakávaním znovuzrodenia režiséra, ktorého filmy z minulosti sa mi navždy vryli do pamäti. Tento sa síce vryl taktiež, ale prívlastok prepadák roka v českej kinematografii, nikdy nebol taký výstižný. "Je mi líto Zdeňku." ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Přece to nemůže být tak hrozné, říkal jsem si protože Kameňáky mě minuly a Troška pro mě byl stále ještě spíš Melichar, Jasněnka a především a navzdory všem výtkám výborné Slunce, seno, jahody. Jenže bylo. Bylo to hrozné. Doslova se spadlou čelistí jsem zíral na to absolutně bezradné a téměř nehybné prázdno, které bylo vyplněno pouze trapností a nudou. Zoufalá režie nutící herce ke kreacím na úrovni ochotnické křeče, retardovaný scénář o ničem vyplněný vatou, která místo volání o pomoc zkouší vykřikovat různé samoúčelné vulgarity. Nejvíc mě asi fascinovala absence tempa, gradace a obsahu, která byla tak absolutní, že připomínala vzduchoprázdno a občas z toho až zaléhaly uši. Díky bohu alespon za většinou přijemně civilní Lucku Vondráčkovou a Jana Dolanského, kteří jakoby sem ani nepatřili a bez kterých by to asi bylo opravdu k nepřežití. Na druhou stranu asi chápu ten kasovní úspěch. Publikum, které nemá zájem o ambiciózní depresivní dramata a jiné hluboce umělecké sebestředné exhibice současných českých filmarů, ale toužící po lehké nenáročn zábavě je za uplynulých dvacet let vyhladovělé k smrti a vezme zavděk dokonce i tímhle nevydařeným stínem Hoštic. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Komický potenciál dějové skladby tady je, ale hodně prostoduchý, což samozřejmě nemusí být špatně, za podmínek, že to je opravdu vtipné. Malou poznámku si neodpustím, ať se to někomu líbí nebo ne, měřítkem určité hodnoty je i vysoká návštěvnost filmu, což potvrzuje fakt zhlédnutí. Možná, že ve skutečnosti ani některé postavy nejsou až tak vzdáleny reálnému životu na vesnici. Tak tím ale neříkám, že by se mi všecky primitivní situace líbily, nicméně kromě zmíněného pár momentů grotesknosti pro rozezvučení bránice zde určitě bylo. ()

pepo odpad!

všechny recenze uživatele

Geniálne! Dokonalá žánrovka. Film, ktorý dokáže z diváka vytiahnuť viac temných predstáv ako ľubovoľný Lynch alebo Cronenberg. Absolútne desivý horor plný psychopatov a fanatikov.Zakrýval som si oči, kričal od zúfalstva a prerušoval som to pretože som psychicky ten náklad nezvládal naraz. Navyše sú tam pomrknutia aj na konkurencii ( Scream, falošný koniec s pretáčaním ako z Hanekeho Funny Games to vážne, fakt nekecám). A to všetko rovnako ako najlepšie hororové kúsky bez humoru a nadsázky celých 133, sto tridsať tri, STO TRIDSAŤ TRI (!!!!) minút. Hitchcock, Wan, Polanski sucks - novým kráľom teroru je Troška. A všetci si to povinne pozrite pretože NIKDY ste nič tak desivé nevideli a asi ani neuvidíte -10/10 ()

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Dvoudenní účast Lucie Bílé na natáčení má do velké míry na svědomí producentka Dana Voláková. Po nevydařeném konkurzu na „cikánku“ řekla režiséru Troškovi, že ji viděla jako Romku v komedii Líbáš jako Bůh (2009), ale že scéna nakonec ve filmu nebyla, jen v jeho titulcích, nicméně v roli byla údajně skvělá. Režisér Lucii zavolal a na roli „cikánky“ se s ní domluvil. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)
  • Herečka Lucie Vondráčková si za každý natáčecí den vydělala 13 tisíc korun a dohromady jí na kontě přistálo 300 tisíc. Veronika Žilková na tom byla s denní gáží o něco lépe, ovšem její postava se ve filmu neobjevuje zase tak často, takže si v součtu přišla "jen" na 180 tisíc. Další herci jako například Jan Dolanský nebo představitelka drbny Kudláčkové Jana Synková dostali oba podle magazínu Sedmička po 200 tisících. [Zdroj: centrum.cz] (hippyman)
  • Během natáčení filmu bylo zakázano kouřit. (URBAN)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama