poster

Tři barvy: Modrá

  • Francie

    Trois couleurs: Bleu

  • Polsko

    Trzy kolory: Niebieski

  • anglický

    Three Colors: Blue

  • Slovensko

    Tri farby: Modrá

Drama / Psychologický

Francie / Polsko / Švýcarsko / Velká Británie, 1993, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    *****

    Moje první setkání s mistrem Kieslowskim... dlouho, hodně dlouho jsem se na něj připravovala, protože jsem cítila, že půjde o shledání výjimečné, které mě velmi poznamená a nerada bych jej nějak odbyla. Když mi někdo doporučí film, o kterém sám prohlásí, že je skvělý a je to člověk, který holduje jiné kinematografii jak já, teď mám konkrétně na mysli mainstream a vyloženě popkornovou zábavu USA, trošku mi to nažene strach i přes to, že pak zde vidím, že film nejspíš opravdu perlou je. Takový filmový šok jsem nezažila už dlouho... hodně dlouho... zda-li vůbec? Od prvních minut jsem si pořád v duchu říkala, proboha, vždyť v tom filmu není ani vteřina hluchého místa, jak tohle on dělá? Jak je možné, že každý záběr, každé herecké gesto mi přesně sedí, každý hudební tón je tak, jak být má a diváka to přivádí do extáze?! Přiznám se, namlouvala jsem si, že takhle to bude jen ze začátku... maximálně do půlky... to se přece kolikrát stává, první půka silná, poté pád... ale u tohodle filmu se to nestalo. Naprostá souhra všeho, ten film se opravdu musel natáčet hrozně dlouho... byl mistrovský do posledního detailu. Nádherný a zcela bezchybný filmový zážitek, smekám. Teď si jen říkám... "Budu muset přehodnotit všechna svá hodnocení, protože maximum 5 hvězd je zde zcela na místě a mnohá jiná díla, byť úchvatná, by byla za tímhle snímkem hodně daleko..."(5.8.2009)

  • Pohrobek
    *****

    "Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem" - Filmová Velepíseň lásky - ano tímto je tento film. Modrá jako prohra smutku, modrá jako resignace údajného rozumu. Modrá jako Juliette Binoche.(4.8.2005)

  • HateBreeder
    ****

    Je tezke neco napsat k tomuto filmu. Jsou zde dominantni tri filmovi cinitele a to: Hudba, krasna hudba, ktera zvolna prolina celym filmem, a je to zakladni pilir filmu, na kterem pak stavi vykony hercu, coz je druhy cinitel. V cele s Juliette Binoche, nestastnou hrdinku, ktera ztrati v jeden okamzik vse, na cem ji v zivote zalezelo. Postupne se ji vsak dari s tezkou situaci bojovat a hlavne za pomoci pritele jejiho muze Oliviera znovu zacina zit. Presne tyto hercke vykony ladi s peclive vybranou hudbou, a vytvareji tak perfektni spojeni, ktere zachytila mistrna kamera, coz je posledni, treti cinitel filmu. Kamera je zde opravdu detailni, zachycuje vse, i to ceho by si clovek ani nevsiml, co by mu nepripadalo v dany okamzik dulezite, ale prave to nedulezite, je mnohdy zasadni a je potreba si toho vsimat. Dohromady spolu vytvareji tento nadherny film, ktery rozhodne stoji za shlednuti. Ja sem v danem zanru novacek a od Kieslowskeho je to prvni film, ktery sem shledl a tak si nemohu dovolit ten luxus srovnani s jinymi filmy, ale i bez toho film upoutal moji pozornost, a nemohu se dockat na 2 dalsi filmy teto trilogie.(12.7.2006)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Patřím mezi povrchní jedince, kteří svědomitě ignorují výtvarnou stránku filmu, předvídavě se vyhýbají kontaktu s vážnou hudbou a při sledování filmů zásadně odmítají trpět. Za danných skutečností neměla mít Modrá příliš šancí stát se mou oblíbenou barvou, ale smutné, chladné a zároveň odhodlané oči Juliette Binoche mne donutily k tomu, že jsem těžkou životní situaci spokojeně prožil po jejím boku na proleželé matraci.(7.11.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Už když jsem před časem viděl od tohoto polského režiséra "Krátký film o lásce", uvědomil jsem si, že k látce přistupuje jinak než ostatní filmaři, avšak jeho pomalý a dost zdlouhavý styl mi vůbec nesedl. Podobné je to i v tomto případě, kdy se víceméně standardní filmová stopáž stává nesnesitelně zdlouhavou a dost často i nudnou. Na druhou stranu má film něco do sebe a civilní výkon Juliette Binoche, donutí diváka setrvat až do konce.(22.2.2009)

  • - Natáčení detailu na kostku cukru, která vsakuje kávu, neprobíhalo jednoduše. Asistent režie většinu natáčecího dne trávil tím, že zkoušel kostkový cukr různých firem a porovnával časy, po které se kostka nasákne celá. Nejvhodnější se zdála ta, jejíž nasáknutí trvalo cca 4,5 svteřiny. V pokusech byly ale také ty, kterým to trvalo i sekund 8. (Panfilmex)

  • - Zbigniew Zamachowski a Julie Delpy hráli už v Kieslowského filmu TŘI BARVY: BÍLÁ (1994). (džanik)

  • - Ve scéně, kdy je hlavní postava nucena usnout na schodech, před čímž pozoruje svou sousedku, která si vede do svého bytu svého souseda, jemuž poskytuje placený sex, je možné si povšimnout obrazu Édith Piaf, který se objeví za sousedčinými pootevřenými dveřmi. (Panfilmex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace