Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

BMW12 

všechny recenze uživatele

Koukám, že Gymplu jsem dal 3 hvězdičky, tomuhle pokračování dám o 1 více. Ono příběhově to mohlo být lepší, to si musíme přiznat, že tam byly rezervy. Taktéž stopáž filmu mohla být delší. Na druhou stranu já jsem se bavil, ani na chvilinku mě ten film nenudil. Tomáš Vorel ml. a Jirka Mádl jsou parádní dvojka. Eva Josefíková také pozitivně překvapila. Taktéž soundtrack musím pochválit. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Některé věci se stanou, ale už se s nimi vůbec nepracuje. Ač mohly být pro další vývoj děje, pokud o něčem takovém můžeme hovořit, zajímavé. Námět postrádá jakýkoliv posun do nějakých zajímavých vod. Jeden se prodírá vysokou ekonomickou, druhý sní o umění, oba to dál táhne k nočním dobrodružstvím se sprejem pod bundou. Pryč jsou přihloupé kousky o panicích, kteří chtějí poprvé souložit. Vorel starší se pokouší o jakousi generační výpověď, ač i v ní všichni zasunují docela často. Jenže do toho rve i hodně dost pitomého humoru, takže ani on sám nevěděl, co vlastně točí. Nějaký společensko-kritický rozměr by látce docela slušel. Jenže Mádl jen balí kočky ze školy, podvádí při zkouškách, fetuje, chlastá, balamutí všechny okolo, včetně movitého fotra. Vorel mladší pije neperlivou vodu, nefetuje a asi to chce někam dotáhnout. A hlavně se zabouchl do zkažené studentské femme fatale s tváří Evy Josefíkové. Celé je to takový kalkul, ale za to velmi solidně natočený a z poloviny i velmi slušně zahraný. Ostatně je patrný ten rozdíl: na jedné straně dokonale přidrzlý spratek Mádl, výborná alkoholička Zuzana Bydžovská nebo Jan Kraus, který nemusí moc měnit ze svého moderátorského umu, páč jeho překvapení, že už nejde kdekoho podmáznout, je výtečné. A na straně druhé je to smutné herecké přihrávání vedlejších postav (policajtů, pedagogů i samotného Vorla mladšího, ze kterého herec nikdy nebude). Kromě těla Evy Josefíkové potěší i docela sympatické výlety noční Prahou s rapem v pozadí. Vejška není ucelená, Vejška ale není na české poměry vůbec špatná, jak jsem původně očekával. Takže vlastně spokojenost!! ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Gympl ešte ušiel, ale toto je jedna veľká príšernosť. Žiaden nápad, rovnaké pózy, neherci a trápny vtip. Miestami mi to pripomínalo Kameňákov. Jediné čo trocha zaujalo bolo pár epizodných lepších scénok, hlavne v spojitosti s Janom Krausom a naliatou Bydžovskou. Totálne zbytočný film. 30/100 ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ve Vejšce ještě doznívá komunální satira filmu Ulovit miliardáře, ale už to není tak strašné. Oproti Gymplu ale pořádný posun dolů - Vejška je vlastně prodloužený Gmpl, nepřináší nic nového, nerozvíjí stávající motivy, jen prostřednictvím banalit přešlapuje na místě. Teda vyjma konce, ten je pro změnu jak z pohádky. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Kokain byl při natáčení rekvizitáři nahrazen hroznovým cukrem. (MTHRFCKR)
  • Při hodině kresby na UMPRUMu na stojanu Julie (Eva Josefíková) objevuje tag "Pasta", na dalším pak "Oner". Tagy odkazují na spoluautora scénáře a graffiti tvůrce Pasta Onera. (MTHRFCKR)
  • Všechny policejní hlídky ve filmu používají jeden automobil Škoda Octavia Combi druhé generace s registrační značkou 2AP 5397. Vůz je pouze filmařskou napodobeninou, skutečná policejní auta nemají maják na nosiči, ale je přichycený přímo na střechu a vnější kliky a zpětná zrcátka nejsou stříbrně lakovaná, ale v barvě černého plastu. Stejný vůz se pak objevil i ve filmu Život je život (2015). (Martin_L)

Reklama

Reklama