Podnikatel Bertrand (Louis de Funès) takřka vyletí z kůže, když se dozví, že je jeho dcera Colette (Agathe Natanson) těhotná - a zrovna s jeho šoférem Oscarem (Roger Van Hool)! Bertrand s ní totiž měl naprosto jiné plány: Chtěl ji provdat za důležitou osobu - Christiana Martina (Claude Rich). Pak se však vynoří další potenciální zeť, který nastálou situaci zamotá ještě víc.(oficiální text distributora)
Bohatého průmyslníka Barniera (Louis de Funes) podvede jeho vlastní zaměstnanec Christian Martin (Claude Rich), jen aby získal ruku jeho dcery Colette. Ta otci navíc namluví, že s Christianem čeká dítě. A to je teprve začátek neuvěřitelně ulítaného dne, ve kterém se vyměňují kufříky a dochází k nečekaným zvratům.(kyLuke)
Keď sa podnikateľ Bertrand dozvie, že jeho dcéra je tehotná, a ešte k tomu s jeho šoférom Oscarom, zúri. Mal totiž celkom iné plány a chcel ju dobre vydať za dôležitú osobu. Situáciu však skomplikuje tretí potenciálny zať, ktorý sa objaví na scéne...(STV)
Je to film natočený na základě divadelní hry. Sází ná záměnu postav, lží, zamotávání se do nich a náhod. To samo o sobě je dobrá zábava, škoda, že občas sklouzla k "taškařici". Pokud se u nás dostane do divadel, rád si na ni zajdu. # příběh 8 | hudba 0 | humor 8 | akce 2 | napětí 0 | pustil bych si znovu 7(25.8.2011)
Klasika komediálního žánru. Herecký koncert, který předvádí Louis de Funes, je sice obdivuhodný, ale jeho grimasy a gestikulace se mi zdají v některých momentech až přehnané. Tak trochu se zapomíná i na výborný herecký výkon jeho filmové manželky Claude Gensac, která ve filmu nemá tolik prostoru, ale je báječná. Usměvavý Claude Rich moc prostoru taky nedostal. Když snímek srovnáme s americkým remakem se Sylvestrem Stallonem, tak si divák možná uvědomí, že méně je někdy více. Stallone se Funesovi po každé stránce vyrovná vtipem, a to bez toho, aby dělal ze sebe šaška za každou cenu. Funese mám samozřejmě rád, ale v Oskarovi je u mě jednička Stallone, proto Funesovi dávám „jenom“ 4.(29.1.2012)
Začalo to jako naprosto neuvěřitelná blbost a byl jsem prakticky rozhodnut dát odpad. Zaťal jsem zuby a vydržel. Pokud jste film ještě neviděli, tak vám doporučuji udělat totéž. Asi v polovině stopáže se film začne nádherně zamotávat. Postupně z filmu vzniká komedie plná omylů. Vše se odehrává na poměrně malém prostoru vilky a vůbec to nevadí. Postavit veškerý humor na naprosto banální záměně kufrů chce pořádnou odvahu. V tomto snímku to působí absolutně přirozeně a precizně. Louis de Funès začne tak neskutečně řádit, jak jsem ho ještě nikdy řádit neviděl. Nasadil obrovskou kadenci gest, grimas a nejrůznějších skřeků, že mi z toho málem praskla bránice. Františkovi Filipovskému tímto skládám pochvalu. Přestože se vše odehrává hrozně chaoticky a v ďábelském tempu, tak je příběh jednoduchý a divák se v něm rozhodně neztratí. Příběh se úplně nabízí i pro divadelní adaptaci, kdoví jestli už nějaká neexistuje. Děj se rozjíždí hrozně pomalu, ale musím připustit, že úvod je nutné zlo k jednomu z nejbláznivějších filmů, které jsem měl to štěstí vidět. Počáteční obrovské zklamání bylo tedy v průběhu vystřídáno nadšením. Hrozně slabé 4 *.(8.5.2014)
Zamotanější příběh aby jeden pohledal. Oskar obsahuje i přes svou krátkou stopáž vynikající zábavu a spoustu scén, jenž se navždy vryjí do paměti filmových diváků (z těch neustálých záměn kufrů se člověku pěkně točí hlava). Dříve jsem si k tomuto snímku trošku hledal cestu, ale dnes můžu s klidným srdcem prohlásit, že je naprosto unikátní a maximální hodnocení mu právem náleží. Louis de Funés v životní formě!(29.6.2017)
Film (i když v tomhle případě bych řekl spíš inscenace), vystavěný na klasickém půdorysu comedie del' arte, se záměnami kufříků a bůhví čeho ještě. Ale Louis De Funes se řádně stará, aby tahle omletá šablona trochu fungovala. Jedna velká one-man-show a mimochodem první Funésovka, kterou jsem konečně slyšel v originále. Funésův projev je o něco střídmější, postavený hlavně na mimice a timingu, Filipovského dabing z něj dělá trochu přeafektovaného šaška.(3.5.2005)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
IQ Tiqe
Je to film natočený na základě divadelní hry. Sází ná záměnu postav, lží, zamotávání se do nich a náhod. To samo o sobě je dobrá zábava, škoda, že občas sklouzla k "taškařici". Pokud se u nás dostane do divadel, rád si na ni zajdu. # příběh 8 | hudba 0 | humor 8 | akce 2 | napětí 0 | pustil bych si znovu 7(25.8.2011)
xaver
Klasika komediálního žánru. Herecký koncert, který předvádí Louis de Funes, je sice obdivuhodný, ale jeho grimasy a gestikulace se mi zdají v některých momentech až přehnané. Tak trochu se zapomíná i na výborný herecký výkon jeho filmové manželky Claude Gensac, která ve filmu nemá tolik prostoru, ale je báječná. Usměvavý Claude Rich moc prostoru taky nedostal. Když snímek srovnáme s americkým remakem se Sylvestrem Stallonem, tak si divák možná uvědomí, že méně je někdy více. Stallone se Funesovi po každé stránce vyrovná vtipem, a to bez toho, aby dělal ze sebe šaška za každou cenu. Funese mám samozřejmě rád, ale v Oskarovi je u mě jednička Stallone, proto Funesovi dávám „jenom“ 4.(29.1.2012)
Frajer42
Začalo to jako naprosto neuvěřitelná blbost a byl jsem prakticky rozhodnut dát odpad. Zaťal jsem zuby a vydržel. Pokud jste film ještě neviděli, tak vám doporučuji udělat totéž. Asi v polovině stopáže se film začne nádherně zamotávat. Postupně z filmu vzniká komedie plná omylů. Vše se odehrává na poměrně malém prostoru vilky a vůbec to nevadí. Postavit veškerý humor na naprosto banální záměně kufrů chce pořádnou odvahu. V tomto snímku to působí absolutně přirozeně a precizně. Louis de Funès začne tak neskutečně řádit, jak jsem ho ještě nikdy řádit neviděl. Nasadil obrovskou kadenci gest, grimas a nejrůznějších skřeků, že mi z toho málem praskla bránice. Františkovi Filipovskému tímto skládám pochvalu. Přestože se vše odehrává hrozně chaoticky a v ďábelském tempu, tak je příběh jednoduchý a divák se v něm rozhodně neztratí. Příběh se úplně nabízí i pro divadelní adaptaci, kdoví jestli už nějaká neexistuje. Děj se rozjíždí hrozně pomalu, ale musím připustit, že úvod je nutné zlo k jednomu z nejbláznivějších filmů, které jsem měl to štěstí vidět. Počáteční obrovské zklamání bylo tedy v průběhu vystřídáno nadšením. Hrozně slabé 4 *.(8.5.2014)
ClintEastwood
Zamotanější příběh aby jeden pohledal. Oskar obsahuje i přes svou krátkou stopáž vynikající zábavu a spoustu scén, jenž se navždy vryjí do paměti filmových diváků (z těch neustálých záměn kufrů se člověku pěkně točí hlava). Dříve jsem si k tomuto snímku trošku hledal cestu, ale dnes můžu s klidným srdcem prohlásit, že je naprosto unikátní a maximální hodnocení mu právem náleží. Louis de Funés v životní formě!(29.6.2017)
berg.12
Film (i když v tomhle případě bych řekl spíš inscenace), vystavěný na klasickém půdorysu comedie del' arte, se záměnami kufříků a bůhví čeho ještě. Ale Louis De Funes se řádně stará, aby tahle omletá šablona trochu fungovala. Jedna velká one-man-show a mimochodem první Funésovka, kterou jsem konečně slyšel v originále. Funésův projev je o něco střídmější, postavený hlavně na mimice a timingu, Filipovského dabing z něj dělá trochu přeafektovaného šaška.(3.5.2005)