Reklama

Reklama

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

PetrPan2 

všechny recenze uživatele

Vím, že za to co tu napíšu se budu škvařit ve filmovém pekle, kde mě budou mučit jihoamerickýma telenovelama a německými romantickými filmy podle románů Rosamundy Pilcherové....., ale mě se víc líbí Oskar se Stallonem! A je to venku, uf. Mám sice rád Funesovo cholerické herectví, ale tenhle film stojí v podstatě jen na něm a na jeho šílenostech, když to ten Slyem na scénáři, vtipných dialozích většiny hlavních či vedlejších postav, více si pohrává se zápletkou i pointami k jednotlivým gagům. A teď mě upalte :o) ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Komedie, kterou jsem sháněl celý život. Zdá se, že naposled běžela v televizi někdy kolem revoluce a tehdy jsem ji propásnul. Teď ji konečně mám a jsem rád, protože je to rarita a pro skalního funésovce naprostá nezbytnost. Ale abych byl upřímný, jsem trochu zklamaný. Když vezmu v úvahu, že hra Clauda Magniera se vlastně postarala o Funésovu popularitu (v divadle), že s Molinarem později natočil vrcholnou crazy Hibernatus a že dokonce i americká verze Oskara je zatraceně vtipná, čekal jsem ještě víc. Oskar vůbec není špatný, ale je zbytečně divadelní, Louis málo vyšiluje, děj plný záměn osob a kufrů není správně vygradovaný. Má prostě kvalitativně blíž k Pouic-Pouic než třeba k Velkému flámu. Celkově mám skoro dojem, že sehraná parta z divadla se domluvila, že zajede na víkend do vily jednoho z nich a pro historické účely pořídí lehce upravený záznam slavného představení. Ale i to je dobře. 80 % ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

Konverzační komedie odehrávající se na jednom místě. Zároveň velká "one man" show pro Louise DeFunese. Po čase mě neustálé šílené zvraty a záměrná překombinovanost děje začala nudit. Tak dávám takový slušný průměr. Ale úplně chápu pokud starší ročníky hodnotí tento film mnohem výše. Bohužel mě to moc neoslovilo. ()

sskrblik 

všechny recenze uživatele

Oskar dříve, dnes Vodafone. Chyba sítě! Žádný Vodafone - dnes - perfektní komedie ze staré dobré školy, která mě bavila zaručeně víc než kdejaká hollywoodská komedie. Téměř infarktový herecký přednes jakým od začátku hraje Louis je neskutečný. Jistě tomu přidává i František Filipovský v českém dabingu. Skvěle je na tom taktéž promyšlený scénář spolu s neutuchající tempem filmu, které po dobu 85 minut dokáže vyčarovat to, na co jiné filmy potřebují dvě hodiny. Na scéně se pořád něco děje, zápletka se různě mění a téměř nedává možnost dívákovi přemýšlet o tom, kdo je kdo a co představuje. Takovéhle filmy jsou klenoty! Oscar by si zasloužil Oscara, bez výjimky! ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

"Za totáče" jsme mířili do kina skoro na všechny francouzské filmy a úplně na všechny "funésovky". Tohle je ta z těch lepších. Je to typické zfilmované divadlo se všemi klady a zápory. Funes tuhle hru hrál v divadle přes 300x a má se všeobecně za to, že zvláště tohle přispělo k jeho prvnímu infartu z mnoha. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Adresa Rue des Filles du Calvaire 35 neexistuje, protože pařížská ulice Filles du Calvaire končí číslem 25. (Snorlax)
  • Ve Francii navštívilo film přes 6 miliónů diváků. (hippyman)

Reklama

Reklama