poster

Blbec k večeři

  • Francie

    Le Dîner de cons

  • Slovensko

    Jeden blbec na večeru

  • USA

    The Dinner Game

Komedie / Drama

Francie, 1998, 80 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jeanne
    *****

    Sbíráte naběračky? Bumerangy? Lepíte ze sirek Eiffelovu věž? ...Tak pozor, pokud vás někdo pozve na večeři! :-) Jednoduchá divadelní hra je Francisem Veberem převedena do filmové podoby naprosto skvěle. Ten film je důkazem toho, že stačí velice málo, aby vznikla nenákladná leč znamenitá konverzační komedie. Jednoduché interiéry o dvou či třech místnostech (s francouzskou elegantností sladěné všechny rekvizity bytu dobře situovaného vydavatele). ...Myslím, že dialogy v české verzi nemají chybu. „...a v téhle formě je už přes hodinu“ říká Thierry Lhermitte o J. Villeretovi alias Blbci k večeři. Upřesnila bych to, v té formě je 1 hodinu 20 minut! Náš starý „žlutý mimozemšťan“ (Zelňačka, 1981) v hlavní roli nezklame! A když se pak objeví Cheval, co všude cítí daňové úniky a „co kontroluje i vlastní matku“...Film skvěle navazuje na tradici starých francouzských komedií, které se od 80. let ztrácely.(13.10.2003)

  • Wacoslav1
    ****

    Vyborna komedie! zacatek takovej rozjezdovej ale jak se dotycny blbec objevi na scene vybuchuje gejzir neuveritelnych hlasek a situaci dobrosrdecnej chudak postupne i kdyz nechtene toho parchanta co si zve nic netusici jedince na vecere blbcu doslava usmazi ve vlastni stave film je demonstraci jednoduchosti par hercu jeden byt a zaplava genialnich dialogu zaslouzene za 4* Francouzi opet zabodovali(14.11.2012)

  • Chickenka
    ***

    Podle ohlasů jsem čekala originální komedii. Komedii! Čekala jsem, že se zasměji, nebo alespoň pousmeji. Bohužel ani jedno ani druhé. Film má sice originální námět, ale hlavní lákadlo a to večeře blbců chybí. A stejně stále nechápu, co na tomto filmu všichni vidí. Nenadchne, neurazí....Pro mě lepší tři.(11.9.2015)

  • DaViD´82
    *****

    Arogantní inteligent, dobrotivý blbec, jedna večeře a neuvěřitelná spousta inteligentní konverzační zábavy, která nepoleví ani na vteřinu. Zčásti je to dáno dokonalým obsazením, nenatahovanou stopáží a především geniálním komediálním timingem nestora francouzské komedie Francise Vebera. PS: Že je Vladimir Cosma nepřekonatelný talent na jednoduché a chytlavé ústřední melodie snad ani netřeba dodávat, že?(10.7.2007)

  • monolog
    *****

    Když se setkají tři z nejlepších představitelů francouzského filmu posledních nejmíň dvacíti let, bylo by moc špatný, kdyby to dopadlo i průměrně. Ale nedopadlo, protože herecké výkony obou hlavních hrdinů doplňují kvalitně vypracovaný režisérův scénář nespoléhající na vulgární nebo estrádní humor, ale na vytříbenou francouzskou slovní i situační komiku dotaženou až téměř k dokonalosti (musím si nechat trošku prostoru k manipulování, ne?) a nesouhlasím, že je to tím, že Veber své řemeslo nezapomněl. Jistě, řemeslo ovládá s jistotou velmistra řezbářů, ale kvůli dobře zvládnutému řemeslu ještě nevzniká majstrštyk. K tomu je potřeba i dar od Boha, přinejmenším vnuknutí, nápad, jiskřička ideje a taky určitá dávka inteligence a znalosti lidí a vztahů mezi nimi. To všechno Veber měl (má) přinejmenším když točil Blbce k večeři. Z jeho příběhu je jasně poznat, že lidi má rád, že nechce kritizovat zle či jedovatě, že chce spíš dědečkovsky poklepat na rameno a říct: Opravdu se ti to takhle líbí, synku? Zamysli se nad sebou, nikdy nevíš, na které straně stolu budeš sedět ty. Líbil se mi tu hlavně ten rozpor úhlů pohledů různých lidí. A když se nad tím zamyslíte, všechno je jenom o úhlu pohledu, o vztahu k našemu zázemí a psychice, k našemu současnému duševnímu rozpoložení a dalších ryze subjektivních pocitech. Čili že blbcem je každej, někdo dýl, další víc, jiný přirozeněji. A poučení nakonec? blbcem se člověk nerodí, blbcem se musí stát dlouholetým podvědomým tréninkem.(21.7.2007)

  • - Spoiler: Poté, co daňový kontrolor Cheval (Daniel Prévost) vypije octem zředěné víno, udělá se mu špatně a s Pignonem (Jacques Villeret) běží na záchod. Pignon si ale splete dveře a z pokoje naplněného cennostmi vypadnou obrazy. V tu chvíli však vypadá Cheval zcela normálně, jakoby mu nebylo nevolno. (Pepy)

  • - V čase 19:30 leží na pohovce za vstávajícím Pignonem (Jacques Villeret) pytel s ledem, v 23:14 však pytel již na místě není. (Pepy)

  • - Doktor Sorbier (Christian Pereira) podá Pierru Brochantovi (Thierry Lhermitte) telefon, načež Piérre volá Pignona (Jacques Villeret). Telefon vyzvání, Pignon nezvedá a Piérre mezi tím mluví na doktora. Protože hovor nebere, zapne se záznamník s básničkou. Piérra to rozesměje, položí a vytočí číslo znova, aby si mohl básničku poslechnout i Sorbier. Tentokrát ale telefon u Pignona nezačne vůbec vyzvánět a přeskočí na záznamník rovnou. (Pepy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace