Reklama

Reklama

100 000 $ na slunci

  • Československo 100 000 dolarů na slunci (více)
Trailer

Obsahy(1)

Castigliano vede spediční společnost na samém okraji pouště v jižním Maroku. Najme nového řidiče k přepravě tajného nákladu v hodnotě 100 000 dolarů. Rocco (Jean-Paul Belmondo) se o plánu dozví a uprchne s náklaďákem i s kořistí. Castigliano nabídne nejlepšímu šoférovi své společnosti (Lino Ventura) velkou odměnu, pokud se mu podaří ukradený náklaďák získat zpět. Jeho cesta vede přes marocké pohoří Atlasu, světem, kde se nikdo neptá na víc, než potřebuje vědět. Honička začíná! (MIDO FILM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Je to černobílý film z r.1964. V něčem mi připomínal "Mzdu strachu" s Yvesem MONTANEM. Měl správný náboj napětí, ale málo "tvrdých scén". Vzhledem k tomu, že si film osobuje právo (komedie), tak zrejmě režisér VERNEUIL záměrně tvrdší pojetí vynechal. Velmi mě zaujal Bernard BLIER (zahrál nezapomenutelného komisaře v "Bídnicích s Jeanem GABINEM). Zde ovšem působil spíše jako komik. To je ukázka jak všestranný to byl herec a že dostával celkem málo příležitostí ve francouzském filmu. BELMONDO je svůj, má svůj styl hraní a léty se pořád jenom zlepšoval. Totéž Lino VENTURA. Nedořešena ovšem zůstala postava Steinera, takže nevím, proč vůbec byla do filmu zakomponována. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Francúzi natočili špageti-western, kde sa nejazdí na koňoch po prérii, ale na na náklaďákoch po púšti. Zbrane a bitky nechýbajú a ani sklamané a znovunájdené priateľstvo. So ženami je to vzhľadom na Belmondovu kariéru slabšie, jeho závozníčka okrem držania zbrane iba dolieva olej a nič, ale naozaj vôbec nič viac. Problém vo filme je s logikou celého konania skoro všetkých postáv od majiteľa firmy až po posledného šoféra, ktorý vzdy zachraňuje kolegu, ale je stále bezvýznamnou vedľajšou postavou. –––– Ty pro mně už nemáš vlídneho slova. – Nemohu dělat sto věcí najednou! ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Klasicky obsazený a odvyprávěný dobrodružný příběh zasazený do rozpáleného prostředí západní Sahary, kde dávno předtím, než vznikla proslulá Rallye Paříž-Dakar, sváděli neúprosný závod s časem, kilometry a především se svým soupeřem řidiči nákladních kamionů v podání Lina Ventury a Jeana-Paula Belmonda. Kladem i záporem je vlastně totéž - člověk dostane přesně to, na co je zvyklý a co očekává. Nebude tedy zklamán, protože muži jsou praví chlapi, co se umí porvat s nepřízní osudu, přírody i s úklady nepřátel. Na druhou stranu nebude ani příjemně překvapen, protože tenhle kousek důsledně sází na jistoty. Jen trochu zkušenější divák záhy odhadne, jak do dopadne s nákladem i s přátelstvím obou mužů na opačných stranách barikády. Dvojnásob zamrzí nevyužitý potenciál u Venturova spolujezdce - muže s tajemnou a patrně i dost špinavou minulostí. Tady (ale i jinde) mohl být scénárista mnohem vynalézavější a odvážnější. Celkový dojem: 65 %. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s uživatelem brasek. Začne to jako trochu detektivní road movie (někdo něco ukradne, nevíme, co je v nákladu), je zde tajemný Steiner, a nakonec se nic nestane, nikam to nedojde. Že jsem tě málem zastřelil? Tak v poho, pojď, půjdem zas za děvkama. Docela rád bych tenhle film viděl natočený z pohledu řidiče v podání Bliera. Ti dva se tam nemuseli vůbec honit, stačilo počkat na Bliera a jeho vyblýskaný kamion, vždy přijel včas a vhod. Jako takový deux in (sic!) machina. Zhruba od 30. do takové 90. minuty je to docela fajn road movie s pár napínavými prvky, ale jinak teda mne konec velmi zklamal. Co je to za kamarádství, když příště stačí dát jednomu z nich zase velké peníze, a bude skákat jak opička a dost možná tentokrát toho svého kamaráda zastřelí? Skutečně zklamání. Pár dialogů je ale vtipných. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Spolu s oběma Mzdami strachu kult filmů o náklaďácích a jejich olejem a potem páchnoucích odvážných šoférech. Natočit něco tak sexistického by dnes už neprošlo, protože ženy jsou tu jen za coury, co mají udělat večeři či nabídnout tělo a co si budeme nalhávat, ten chlapské kamarádství utužující konec jim na kreditu také nepřidal. Kromě akčních scén to samozřejmě stojí na hereckých výkonech. Lino Ventura je vizáží přímo předurčen pro řidičák C+E, domestik Blier má cisternu naplněnou vtipem a Belmondo v roli rošťáka Rocca je prostě Belmondem (dabing Jana Třísky nádherně zvýrazňuje to uličnictví). Škoda, že finanční možnosti nedovolily barvu, protože marocké scenérie by v ní byly poutavější a nemuseli bychom přes dvě třetiny filmu čekat na to, až nám Hervé řekne, že ten fungl nový fešácký náklaďák značky MacGuffin je červený.. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Film byl plánován jako barevný, kvůli finančním úsporám se ale nakonec k lítosti tvůrců točil černobíle. (vesper001)
  • Většina sekvencí se natáčela ve městě Ouarzazate v Maroku. V samotném městě a hlavně okolo něho panovalo obrovské vedro (kolem 50°C) a nikde nebyl ani kousek stínu, což poněkud znepříjemňovalo natáčení. (Pierre)
  • Roku 1964 byl film vybrán, aby reprezentoval Francii na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (vesper001)

Reklama

Reklama