Kamera:
Jean TournierHudba:
Christian DorisseHrají:
Alain Delon, François Périer, Pierre Mondy, Anne Parillaud, Andréa Ferréol, Marie-Christine Descouard, Michel Beaune, Richard Anconina, Philippe Castelli (více)Obsahy(1)
Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)
(více)Recenze (99)
Alain Delon jako propuštěný vězeň, lupič diamantů se po návratu na svobodu nehne bezesvých pronásledovatelů, kterých se nejde zbavit jinak, než je prostě odstranit. Ono lépe se odstraňuje někdo, kdo vás odstranit nemůže, když vy jedíní víte, kde jsou diamanty ukryté. Film je celkem fajn, ale nic speciálního.... když je někde Delon, tak je to většinou dívatelné ;-) ()
Chýbalo mi viac akcie, premyslenosti, prekvapení v zápletke. Po čase som dostal pocit, že film má byť len stávkou Delona s druhým režisérom, koľko nahých žien sa okolo neho bude točiť. A všetky ochotné, vychudnuté a zabudnuteľné, ale boli pri Delonovi, tak bobor musí byť! Ale aj ochrancovia zvierat uznávajú, že stav bobrov a kôz musí byť regulovaný, čo sa v tomto filme nepodarilo a chvalabohu nedošlo aj na výstavu vtáctva. ()
S obličejem hezounka se může stát herec hravě idolem dam a dívek v romantických rolí, ale pan Delon te néééé. To je jinej mačos, takovej drsňák obecnej, nevím o kolik se díky tomu ošidil o srdcí slečen a paniček, ale zase získal to moje. V téhle kriminálce mě sednul dokonale a díky i v mládí krásné Anne Parillaud jsem ochoten tehle vydařené kriminálce odpustit jistou vláčnost ve druhé polovině filmu. Sice trošku žárlím, že se tam Delon vyspal s Anne Parillaud a kvůli tomu jsem chtěl ze žárliosti strhnout hvězdu z hodnocení, ale nebudu tady dělat žárlivé scény. Taky to vysvětluje tu délku filmu. On tam spal asi se třema holkama a za 90 minut to nezvládnu ani já, natož DELON, proto těch 120 minut a ta vláčnost v ději. ()
Není to nutně blbý film. Delon vyleze z lochu v kvádru z roku 74 v Paříži roku 82. Kromě toho, že se nosí jiné střihy, nosí se i jiné móresy. On je, ku prospěchu věci, příkladně nadčasový. A hlavně, je to Delon. Delon!! Zvedne to svoje obočí - a je to doma! Nakonec vůbec nejde o ty kamínky, ale o pomstu. Jo, je to vcelku blbina, ale co všechny ty fóry na jiné Delonovy filmy? Ironická sebereflexe předchozího filmu? Ten skvostný detail, kdy zlosynové v autě pustí radio a tam běží příšerná hudba z "Kdo nastaví kůži". Po vteřině to zabiják se slovy "ale do prdele" přepne na hudební klasiku. Mezitím Delon nakupuje v železářství rýč, kterým se zlosynové následně pohřbí. To je geniální!! No pak tu jsou ty francouzské kočičky s vyšpulenými bradavkami pod tričkem, vyvalenými kozami nebo, jako v případě Anne Parillaud, s minimalistickými půvaby v hrudní oblasti, prima prdelkou a huňatou cukrovou vatou v ohanbí explicitně odhalenou v psychologicky vypjaté scéně "necháš si mě?". Delon je během krátké doby postupně oklátí všechny a ještě se přesune s Ankou a s policejní asistencí do Latinské Ameriky, kam poslal diamanty. Předtím postřílí všechny (vlastně jednomu jenom prostřelí koleno) ty syčáky, de facto kolegy z oboru, co mu chtějí zabránit v kriminálnickém poflakování. Mooc pěkný film! ()
Klasická Delonovka, kterou si sám odrežíroval, obsadil si své oblíbence (hlavně Annu) a vzal svůj ikonický příběh. Alain je tu ve formě, Anne odhazuje jeden svršek za druhým a divák se baví, co chtít víc? Jacques opouští vězení a v tu chvíli začnou jeho stří kumpání chcípat jak mouchy, minulost se prostě vrací a on se s ní musí porvat... 70% ()
Galerie (22)
Photo © AMLF
Zajímavosti (6)
- Snímek byl natočen na motivy le stejnojmenného románu, který napsal André Caroff. (Terva)
- Píseň v úvodu filmu znějící v baru je „Silentio“ od Carlose Gardela. (sator)
- V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)
Reklama