Reklama

Reklama

Bazén

  • Francie La Piscine (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Alain Delon, Romy Schneiderová a bazén plný lásky, zášti a žárlivosti... Novinářka Marianne prožívá dovolenou v luxusní vile na pobřeží Středozemního moře s přítelem Jean-Paulem, neúspěšným spisovatelem, který nyní pracuje v reklamě. Vilu jim půjčili přátelé, kteří na léto odjeli do zahraničí. Marianne a Jean-Paul jsou spolu již přes dva roky a zdá se, a na první pohled je jejich vztah harmonický. Na neohlášenou návštěvu přijíždí Harry s osmnáctiletou dcerou Penelopou. Harry je úspěšný, modrooký krasavec, bývalý Mariannin milenec. Je přirozené, že se Jean-Paul neubrání žárlivosti. Napětí stoupá, zejména, když se Jean-Paul začne sbližovat s Penelopou. Ta mu otevřeně řekne, co si o něm její otec myslí: že je budižkničemu, který to nikdy nikam nedotáhne, že mu Marianne přenechal, když… Krásná letní atmosféra je pryč, je to návštěvou Harryho nebo si to Jean-Paul s Marianne nesou v sobě. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (108)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Koukat na Romy Schneider v plavkách a občas i bez plavek sice nemusí bejt pro někoho úplná ztráta času, ale vyplnit tim skoro celou první půlku filmu je fakt trochu moc. První půlka je opravdu nudná. Pak se začnou ty na první pohled přátelský vztahy mezi postavama komplikovat a konečně to nabere trochu na obrátkách. My, znalci detektivek jsme teda kroutili hlavou nad tim, jak někdo mohl takhle blbě narafičit vraždu jako nehodu, protože třeba Columbo by tady odhalil vraha maximálně za 5 minut. Tady sice detektiv má jakýsi podezření, ale překvapivě rychle to vzdá, takže případ zůstane nevyřešen a celej film dojde k nejasnýmu a otevřenýmu konci. Nemůžu tomuhle dílu upřít, že je to hezky natočený, hezky se na to kouká a myslim si, že by z toho šel třeba sestříhat nějakej parádní videoklip. K hercům taky nemám výhrady a dokonce mám pocit, že tady opravdu mezi nima fungovala ta pověstná "chemie". Jenže dějově to je docela slabota. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Každá strana bazénu u vily na francouzské riviéře představuje jednu část milostného čtyřúhelníku, od zkoumání ladných křivek Romy a Maserati Ghibli až po finále, kdy dluh poslouží k zavázání, se často nedoslovný příběh líně povaluje v dusném horku a vy zjišťujete, že vás plavčík Deray, znuděně sedící na skládací židli, nenuceně dovedl přesně tam, kam potřeboval.. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Poškrábej mě!" Tak zní poněkud choulostivá první věta celého filmu, při níž se svlečená Romy Schneider už nějakou tu chvíli plně oddává sexuálním hrátkám se svým partnerem u bazénu. Z dnešního pohledu možná nic tolik šokujícího a odvážného (povážeme-li navíc, že Delon byl navíc Schneiderové skutečným životním partnerem pár let před tím filmem). Přesto mne těch pár erotických scén v první polovině skoro vyrazilo dech, protože na oblíbenou francouzskou kriminálku 60. let s velkými hereckými hvězdami bych něco podobného nečekal. Nebudu zapírat, že na Rominu v celé své kráse se mi dívalo skutečně hezky, ale to bylo asi tak všechno, co mne výrazněji dlouhou dobu zaujalo. Skoro hodina a půl prázdného plácání se dvou až čtyř lidí u bazénu, letními radovánkami tu zcela obyčejnými, tu pro změnu erotickými se pak v poslední čtvrtině změnila na brilantní psychologické drama na pozadí závažného incidentu, do něhož se navíc mezi mileneckou dvojici skvělým způsobem vkládá i postava vyšetřujícího inspektora. Tak, rozumím tvůrcům, že rozjezd k takovým vypjatým okamžikům musí nějakou dobu trvat. Ale v tom případě bych prosil vedle vší té erotiky napětí i někde jinde a to ve věci hlubší psychologii postáv, kterou jsem po většinu času před zvratovým okamžikem poněkud postrádal. 60% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Člověk tu čeká detektivku (přítomnost Delona, režiséra Deraye a žánr krimi, thriller) a dostane podivné existenciální drama, které mi spíše evokovalo filmy italské produkce, (čemuž pomáhá i prostředí) které po celou dobu a velice pomalu směřuje k tomu, co divák tuší prakticky od začátku. Ovšem než se k tomu dopracuje, trvá to táááááák dlouho. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Na Derayův film je možné nazírat z několika hledisek. Je to tak trochu horor, o poznání víc detektivka, ještě více klasický thriller, ale současně také dost přesvědčivě zpracovaná psychologizující studie čtyř charakterů ve svým způsobem mezní "ponorkové" situaci. Přepychové prostředí, do jehož kulisy je vlastně statický příběh zasazen, lze považovat za zdařilé mimikry postupně vystupujícího dramatického oblouku. Hororovému nádechu odpovídá pečlivý výběr herců, jimž již tehdy dominovali Delon a Schneidrová; pomyslná partie je v tomto čtverci vášní rozehrávána s jejich pomocí s až chladnou důrazností. Neméně zajímavý je mravní, "postmodernistický" posun námětu i scénáře v závěru příběhu. Odražení policisty se mění v obnovu jižjiž uzavřeného vztahu. Není sporu o tom, že použité mikroměřítko je patrně hlavním důvodem toho, že film stál za rekonstrukci a v tehdejší dobové módní vlně vytvořil osobitou kreaci, která si svou zajímavost zachovává i dnes, více než čtyřicet let od svého premiérového uvedení, svěžest a podnětnost. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (25)

  • Film bol natočený vo francúzskej aj anglickej verzii, pričom herci boli nakrútení v angličtine pre medzinárodné uvedenie, čo bolo nezvyčajné v čase, keď boli filmy vždy buď dabované alebo titulkované. (Arsenal83)
  • Bol to prvý z deviatich filmov, ktoré Delon a režisér Jacques Deray spoločne natočili, a jediný, ktorý Delon neprodukoval. (Arsenal83)
  • Kritik Jean Siclier napsal na konto mladé Angličanky Jane Birkin v magazínu Télérama: "Je jisté, že Alain Delon, Romy Schneider a Maurice Ronet odvedli dobrou práci, avšak Jacques Deray nemohl z Jane Birkin dostat nic kromě její krásy. Vedle ostatních se jeví jako jakási ektoplazma." (Rosalinda)

Reklama

Reklama