Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Prečo by mal byť film s vojnovou tematikou čisto dávkou mizérie? Prečo by mal byť film s vojnovou tematikou len o bolestnej reflexii marazmu? Prečo by mal byť historickým balíkom alebo kritikou? A prečo by mal byť film s vojnovou tematikou o vojne? Wheatleyho film Field in England svojím prístupom k téme nápadne pripomína Jodorowskeho westernovú snímku El Topo, ktorá si robí zo žánrového zradenia takisto len povrchový plásť, do istej miery plásť mierne mystifikačný, a vo svojom vnútri rozohráva úplne inú, svojskú a ráznu hru s divákom, naratívom a témou samotnou. ......... Snímka postráda pevnú dejovú štruktúru a mení sa na sériu epizód, ktoré zachytávajú družinu vojakov s farárom na ceste naprieč "krajnou nikoho", pričom hĺbkovo sleduje ich psychedelicko rozpad, podaním balansujúci medzi cynickou groteskou a deprimujúcimi sekvenciami, nahustenými atmosférou snúbiacou des a psychedéliu do jedného flexibilného celku. ......... V neposlednom rade, Wheatleyho "ansámbel" funguje aj ako posmech mierený do radov vojnového filmu. A triafa sa. Majú to na svedomí práve bohato dávkované pasáže, kde sa tragické či vážne scény spontánne dostávajú do úplne roviny absurdného čierno-čierneho humoru, myslím, že netreba považovať za prekvapivé, že filmár z Veľkej Británie sa v nich približuje práve "pythonovskému" zabávaniu, alebo scény, kde sa robí "z hovna niečo" (nepochybujem, že Wheatley vykonal jedno z najpoetickejších nasnímaní "cesty na veľkú potrebu"). ........ Primárnou devízou Poľa je samozrejme formálna stránka. Aj tou film pripomína už spoemunté Jodorowskeho westernové podobenstvo, no bez tak mimoriadnej dávky surreálna v narábaní s kompozíciou objektov a dialógov. Field in England strieda nádherne snímanú krajinu s blízkymi zábermi do tvárí postáv, na to hádže kilogramy halucinofénnej práce s kamerou, ktorá je samozrejme vďačným prostriedkom klimaxu a v neposlednom rade vie efektne vkopomovať, zo začiatku mnohokrát dosť neočakávané, makrozábery. .........Negatíva filmu sa objavujú v občasnej režisérovej neschopnosti určiť si kde-tu nejakú určitú hranicu, pri ktorej sa zastaviť. Avšak jedná sa o výtku minimálnu, čisto kozmetickú - nesmeruje k relevantným častiam, ale len k pár nepodareným vtipom v dialógoch postáv a podobným maličkostiam.......... O Field in England možno oprávnene hovoriť ako o snímke mimoriadne hustej, bohatej najmä po stránke štylistickej a výrazne kontroverznej. Táto "cesta rozkladu" naprieč krajinou (v základnej téme sa snímka môže podobať na Herzogov vizionársksky boom Aguirre, der Zorn Gottes, avšak poetika aj jazyk oboch filmov sa pohybuje niekde inde) vo forme "tripu" Je bujarou hrou s nábehom ku kultovému charakteru (bez rizika zneužitia tohoto termínu), ktorá naplní a (ne)príjemne dezorientuje skôr skupinku než skupinu divákov a spoľahlivo prefiltruje kinosálu. ()
Nerozumíte srandě? Pro mě po náloži oscarovek velmi osvěžující oraz s obohacujícími postřehy - zatímco se bojíme pekla, tak v něm žijeme, přínosnými radami pro čerstvě povýšené, při jednání s podřízeným - neoslovuj mě příteli a nemluv na mě přímo... následuje plivanec, úleva pro nemocné - až mně bude zase dobře, rozbiju vám huby a mnoho dalších... Pro velký úspěch před koncem rychlý přehled událostí dvojmo, super sound jakož i vizuál, zkrátka, já jsem si spokojeně vrněla :-). ()
Eh. Co se nám to ti Angláni safra snažili sdělit, respektive co nám to uvařili za houbovku? Pointu jsem nepobral, ale film bych rozhodně doporučil nějaké klinice zabývající se epilepsií. Každému u koho je na tuto tuto nemoc podezření bych jej pustil a po hodině dívání bude stopro jisté zda ji má či nikoliv. :-). Jedno ale jisté bylo, hlavní hrdina pod tíhou čehosi prochází vnitřním přerodem a ten můžeme vidět jeho očima... Avšak i přes značnou zmatenost děje, kdy se vážně divák neorientuje v tom - na co právě hledí a proč, musím filmu uznat krásu obrazů i krásnou kameru. Až z toho silně na mně dýchl Vláčil. Bylo to prostě něco jiného. A také musím uznat, že jsem mu tu historičnost věřil mnohem více než leckterému skutečnému historickému filmu z poslední doby. Kluci byli parádně oblečení a typově mi přesně seděli do té polovičky sedmnáctého století. A nebyl by to pravý anglický film, kdyby se v něm neodrážel anglický humor, kterého tam také trochu bylo. V závěru musím též uznat, že se mi sakra líbila hudba Jima Williamse ! Šel jsem hned do soundtracku a fakt stojí za to! Takže já osobně dávám za 4 houby za ten zvláštní zážitek a do filmu musím minimálně ještě jednou jít. * * * * ()
Wheatley se vydal do pekla, aby tam podepsal smlouvu s ďáblem, pak se vrátil zpátky na povrch zemský a o svých zážitcích natočil tenhle film. Svůj zatím nejpropracovanější, nejosobitější a nejzábavnější. A s houbičkami. // Pokud nějaký film vidíte desetkrát během jednoho roku a pořád se ho nemůžete nabažit, pak to znamená jediné - že se jedná o zatraceně kvalitní a působivou podívanou. Ano, ano. Titulky naleznete zde. 90% ()
výsledek rovnice jejíž zadání zní: co nastane, když křesťan ve volných chvílích vyšívající krajku a momentálně držící půst pozře houbičky (?!) PEKLO :) rovněž stojí za zmínku fakt, že kvality snímku reflektují můj názor na válku: UTÍKAT -nejlíp opačným směrem, než kde probíhá- a pokud to jde, utíkat rychle ()
Reklama