Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (1 040)
Z tohohle filmu je evidentně vystřižena jedna veledůležitá scéna. ..... Běží 45. minuta. Rozezvučí se signál, že přijíždí výtah a k překvapení všech v labyrintu uvíznuvších kluků se v něm objevuje poprvé holka. Vypadá to, že je omámená, ale ještě stihne hlesnout moje, pardon, Thomasovo jméno. Kluci na sebe zmateně pohlédnou. STŘIH. Krasotinka leží na posteli, nejspíš pořád spí a pár kluků nad ní debatuje (kamera takticky zabírá jen jejich horní půlku těla). STŘIH. Kluci jsou před chajdou nějak podezřele vysmátí, dívčina se probouzí, nic si nepamatuje a film běží unyle dál. A já se ptám: Co se klukům odehrávalo v hlavách, když zjistili, že před nimi leží bezbranná omámená samička? Jakým stylem se o ni losovalo? Dávali si pozor? Zažil si tohle každý nově příchozí do labyrintu? Bolelo to i Jana Tleskače? .. ()
Totálně nevyvážená záležitost. Začátek byl zajímavý, stejně jako celý labyrint. Zprvu jsem si myslel, že tam za těmi zdmi je zničené město. Když jsem se dozvěděl, že jde o labyrint s potvorama, nevadilo mi to. Zprvu mi to dost přišlo takové kinder, v půlce však najednou tvůrci seškrtali z ničeho nic hrající osazenstvo na polovic. Průzkum labyrintu byl také zajímavý a přiznám se, že mne to bavilo. V hlavě jsem však měl stále jednu otázku. Proč to celé? Vysvětlení na závěr bylo tak debilní, že mně naštvalo, že jsem to sledoval. Ačkoliv mám rád postapo filmy, závěrečný záběr na pískoviště mi už onu hořkou pachuť z debilního konce nespláchl. Za mne je to jen za dva pavoučky. * * ()
Zlaté Hunger Games. Vědecko-fantastická zábava pro mládež se rozpíná nesympatickými směry. Z post-twilightovské éry pro teenagery se nám už několikrát udělalo solidně zle, tady se dá hovořit o lehce dospělé látce. Mladí hošani netuší, co se s nimi děje a už jsou v robinzonovském prostranství obehnaném ohromnou betonovou stěnou. Skupina nesourodých mladíků vytvořila poměrně fungující komunitu, bojí se, pěstují, přežívají, umírají, ctí pravidla. Labyrint, který na prostranství ústí, je zřejmě jedinou cestou ven. Ono velké tajemství mě nelákalo, otázky jsou bez odpovědí, citová vazba na postavy chybí, že je v téhle grupě život drsný, jsem necítil, stejně jako tíživou atmosféru. Nepulsovalo to, nevěřil jsem. Objevit se mezi bandou náctiletých bruneta s tváří Kayi Scodelario, nedospala by bez poskvrny. Akce nestrhne, palce držet nenutí, nohy jí navíc podráží zmatená kamera i střih. Místy přesto působivé, to bych zase tvůrcům křivdil, dvojka mě ovšem i tak neláká/nezajímá. ()
Není to vůbec špatné. Zápletka samotná i její uchopení coby dobrodružné fantasy na pozadí psychologického soužití skupinky "vyvolených" zvládají udržovat pozornost po celou dobu v bdělých mezích, a přestože námět představuje pro dnešní dobu typický, ambiciózní "velkofilm pro mladé", vizuálně stylizovaná forma je často zastíněna komorními scénami, v nichž se vyostřují konflikty mezi postavami a tajemný labyrint je nám pouze popisně představován. A to je dobře, jelikož ani myšlenkové vyznění a ani akční vnitřek bludiště nemají dostatečný potenciál na to, aby se jimi divák propletl k velkému nevšednímu zážitku. Film tak brzy z hlavy vymizí, ale ta trocha, co v ní zanechá, je veskrze pozitivní. 65% ()
,,LABYRINT JE NEBEZPEČNÝ…" /// Věci (doba) se mění. Čeští Páni kluci místo lumpáren toužej po vejletu k moři, (divergentní) americký holky hrajou Hladový hry, a američtí kluci to chtěj trumfnout hromadnou masturbací v lesní komunitě, či ztrátou nervů (a života) v přilehlým labyrintu. Přesně cílená filmařina (a příběh) na dospívající publikum, plus ty, který se ukájej nad zdrháním odkudkoliv. My starší se můžem stavět na hlavu, můžem se snažit poslat svý endorfiny ovlivněný spratky k moři (bez Mádla), ale mám dojem, že spousta z nich to vezme oklikou kolem Labyrintu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2009 napsal James Smith Dashner, neznám. 2.) Přemejšlím, jak (filmově) uspokojit honimíra. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ne ()
Galerie (167)
Zajímavosti (20)
- Některé z postav jsou pojmenovány po významných světových myslitelích, např. Thomas (Dylan O'Brien) po Thomasi A. Edisonovi, Alby (Aml Ameen) po Albertu Einsteinovi či Newt (Thomas Brodie-Sangster) po Isaacu Newtonovi. (MatyM)
- Nejoblíbenější scéna Dylana O' Briena (Thomas) byla ta, ve které se wrestlingovým způsobem pere s Gallym (Will Poulter). (ČSFD)
- Herec Dylan O'Brien (Thomas) mal štyri dni na to, aby si prečítal knižnú predlohu tohto filmu. (ShortyIC)
Reklama