Režie:
Sergio MartinoScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Giancarlo FerrandoHudba:
Luciano MicheliniHrají:
Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Massimo Girotti, Aldo Massasso, Roberto Posse, Gianfranco Barra, Gino Pernice, Barbara Magnolfi, Franca Scagnetti (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Detektiv vyšetřuje brutální smrt mladé prostitutky a záhadný nájemný vrah se mezitím zaměří na svědky. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (31)
Kým som sa naladil na nezvyklý štýl filmu a jeho nezvyklého hlavného hrdinu, prešla pomaly polovica stopáže. Martino totiž nie že priamo kombinuje viacero štýlov a žánrov, ale on ich skôr pravidelne strieda. Začne to ako giallo, potom prejdeme do klasickej krimi, pokračujeme akčnou sekvenciou reznutou komédiou, aby sme zase prešli do gialla a potom zase do policajného krimi. Ono to ale vo výsledku dokáže pohltiť, pretože dej je vážne hutný a konšpirácia taká, že tiež máte chuť komplotárom poriadne nafackovať. ()
Nevěrohodná zápletka nemusí znamenat špatný film. Podezřelá smrt nezletilé si jede svojí ligu, kde je násilí na ženách provázeno příjemnou hudbou a proloženo komediální automobilovou honičkou, jak vystřiženou z Četníků s Funésem, či running džouky s brýlemi hlavního hrdiny. Vyzdvihnout musím scénu na pouti, kde si napřed užijeme dynamicky snímané nožky půvabné dívky na řetízkáči, aby vše vyvrcholilo přestřelkou na horské dráze chvílemi snímané z první osoby. A ten zlodějíček, kámoš hlavního hrdiny byl megasympatickej. Není to žádné veledílo, ale bavil jsem se celou dobu. ()
Když se v úvodu vystřídaly v rychlém sledu hned tři rozdílné hudební motivy, bylo mi jasné, že Podezřelá úmrtí mladistvých nebudou tak úplně obyčejným filmovým zážitkem. A nebyly. Svým způsobem až brutální kriminální případ, se zcela nepatřičnou crazy vložkou v podobě bláznivé automobilové honičky, působí jako by si scénář občas šňupnul z lajny a rozjede se za doprovodu výborné hudby o překot vpřed, pak opět zvolní a tak stále dokola. Nechal jsem se tímto ne zcela tradičním způsobem vyprávění bavit celou dobu. Přivítal bych snad jen větší nářez v občasných vražedných útocích, ten první sliboval mnohem víc. Kriminálka s drsňáckým hlavním hrdinou, v závěru oblékajícím plášť Zorra mstitele, a s akcí ve stylu staré dobré francouzské školy mne ale nemohla nepotěšit. Pobavená čtyřka. ()
No to byl ale divný film. Tak podivně rozkročený mezi giallem, policejním dramatem a slapstickovou komedií v automobilových honičkách, že si nejsm jistý, jestli Martino zvolil ten správný přístup. Každopádně, Claudio Cassinelli se svým rozháraným účesem je tady ultrasympaťák a jeho vyšetřovací způsoby silně připomenou neortodoxní metody Belmondova Stana Borowitze. Skoro bych se nedivil, kdyby tam byla nějaká pozdější inspirace. ()
Tak nějak se mě to nedotklo, snad ta přehnaná kombinace thrilleru s funesovskou taškařicí při honičkách a přesunech autem, mi pořád narušovala atmosféru, včetně neustálé řešení brýlí. A upřímně mě překvapuje to vysoké hodnocení. Asi to budu muset sjet ještě jednou a případně své hodnocení doplnit či upravit. ()
Zajímavosti (1)
- Ve scéně v kině hraje předešlý film od Sergio Martino Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (1972). (sibskyn)
Reklama