Režie:
Mamoru OšiiScénář:
Kazunori ItóKamera:
Grzegorz KędzierskiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Małgorzata Foremniak, Jerzy Gudejko, Dariusz Biskupski, Bartłomiej Świderski, Władysław Kowalski, Katarzyna Bargiełowska, Adam Szyszkowski (více)Obsahy(1)
V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.
Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (56)
Všední realitu obyčejné dne už dávno nahradilo něco jiného - a to HRA. Hra přináší peníze i společenskou úroveň - zvlášť pokud jste v ní stejně dobří jako je Ash (Malgorzata Foremniak). Jenže ona sama netouží po penězích či úctě, chce jen být nejlepší - a to znamená, dostat se do úrovně Special A - a přežít. Jen málokdo ale tuší, co se v této úrovni může hráči stát ... Avalon je zvláštní výtvorem polsko-japonské spolupráce (japonský režisér, japonský námět ale polští herci v polských exteriérech) - a bohužel z něj nejsem tak nadšený, jak jsem si myslel, že budu. Sice po první půl hodince to vypadá velmi nadějně - příběh mne docela pohltil, ale to se v pozdější fázi filmu docela změnilo (spousta věci mi přestala dávat smysl), a vše bylo doraženo asi dvacetiminutou scénou v polské filharmonii, kdy jsem se málem unudil k smrti. Na druhé straně sympatická Malgorzata Foremniak a zajímavé prostředí (ať už exteriéry či prostředí samotné hry) - jenže to samo nestačí... ()
Uf, kdyby byl Avalon debut amatérského režiséra, tak si o něm řeknu "dobrý, z něj ještě něco bude". Ale že něco tak lacině vypadajícího a ukrutně utahaného natočí autor nejlepšího cyberpunkového filmu všech dob? To trochu bolí. Fakt že Avalon natočil v Polsku, s Polským zněním, kulisami a herci, je nakonec ten nejmenší problém. I to že film natočil na obyčejnou televizní kameru a jen futuristickou estetiku virtuálního světa dodělává přepálenými filtry by se snad sneslo. Ale zoufalá pomalost s jakou se plouží k finále, ta je nesnesitelná. V pokračování Ghost in the Shell měl tendence k pomalému vyprávění také, ale tam se aspoň snažil vyplnit prázdno nadhazováním filosofických myšlenek a ohromujícím vizuálním zpracováním. Tady není nic, jen to prázdno cyberpunkové dystopie, a ticho. A čekání na pointu, která není špatná, ale stačila by do krátké povídky, ne do celovečerního filmu. 5/10 ()
A tohle bylo jako co? Celej film sem vlastně nepochopil o co tam šlo a k tomu všemu to je děsná nuda. A to zpracování, tomu řikám správný psycho, buď sou barvy hrozně tlumený a nebo zase strašně barevný, celý to působí děsně nezáživným dojmem a naprosto lehce sem se v tom ztratil, protože to nedokáže zaujmout skoro ničim. Tohle je fakt ztráta času, ale je možný, že v tom někdo jinej objeví něco duchaplnýho a zajímavýho, protože se to tak tváří, ale mě se to fakt nepodařilo ()
"Smrtící Avalon" na mě nezapůsobil ani formou a ani obsahem. Přišlo mi to strašně prázdné, s důrazem na to, jak to vypadá, ale ve skutečnosti ani ta vizuální stránka nepatří ke skvělým, jen je zajímavá. Nejsem velký hráč, ale k hraní nemám tak daleko, ale stejně mi tenhle film přišel jako cílený na někoho úplně jiného. Nevím na koho. ()
TV/// Obsazení 2/10 Děj 2/10 Hudba 5/10 Efekty 3/10/// +je tu snaha o vytvoření zajímavého světa, jak toho reálného (to se moc nedaří), tak i toho virtuálního (to se daří o něco lépe), dobrá hudba -škoda, že je hudby málo, ladění celého snímku do sépiově žluté je hrozné, celý film je šíleně pomalý (pomalá kamera, pomamé dialogy, pomalé chození postav)/// A to jsem tomu tak věřil. Začátek, který jakoby z oka vypadl hře Batlefield 2 je vskutku dobrý, hudba pompézní, ale to vše trvá jen chvíli. Potom se ponoříte do reálného světa a zde je problém největší. Vzhledem k tomu, že člověk nepotřebuje na film moc velký rozpočet (sklepy, kanály ...jsou všude), dá se díky věrnému prostředí navodit slušná atmosféra světa v blízké budoucnosti. Bohužel tady to vše selhává a působí to opravdu levně, amatérky a utahaně. Akce není moc, hrdinka není simpatická a děj se vleče. Takže docela solidní prázdnota./// Celkem 27%/// ()
Galerie (41)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (1)
- „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)
Reklama