Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    ****

    Velmi dobře udělaný životopis spisovatelky, o níž jsem neměl ani tušení. Zřejmě psala hlavně pro ženy a u nás asi není tak známá. Výberné herecké výkony, skvělá kamera, životopisné filmy bývají někdy rozvláčné a často beze šťávy, jakou film potřebuje, aby nenudil. Přes délku Violetty jsem se rozhodně nenudil, snad jen zpočátku jsem byl na rozpacích, ale pak jsem přijal fakt, že hodně umělců bylo homosexuálních, jako skutečnost, která do tohoto filmu patřit musí (i když jinak tyto filmy nemusím). A tak snad jedinou slabinou, která ubírá jednu hvězdičku, je fakt, že chyběla časová orientace, děj začal za války, končil v roce 1964, ale mezitím nebylo patrné, jak se děj v čase posouvá. A přispělo k tomu i to, že Violette i Simone, ostatně stejně jako mužští hrdinové, za těch dvacet let vizuálně nijak nezestárli.(5.3.2017)

  • kaylin
    ***

    Jeden z těch zajímavěji natočených životopisných snímků, zde v tom smyslu, že jsem si říkal, že je to divácky přístupné, není to zbytečně patetické, ani zbytečně dramatické, vše to tak nějak vyplývá ze situace. Nic to bohužel nemění na tom, že mě životní příběh Violette Leduc nijak extra nebavil a přišel mi dlouhý.(3.10.2017)

  • butnot
    *****

    Myslím si, že je to výborně natočený životopisný film - věrně zachovává fakta z života Violette Leduc, ale zároveň jde opravdu hodně do hloubky a když se spustí titulky, můžeme říct, že víme, kdo to byla Violette! Nejen kým ona byla, ale především, jaká byla! Po všech stránkách povedený film. Sandrine Kiberlain sice není příliš podobná Simone de Beauvior, ale jak film postupoval, tím víc jsem chápal, proč si ji režisér vybral - zahrála SdB velmi přesvědčivě.(22.11.2014)

  • hous.enka
    ***

    Život Violette Leduc se odehrává na samém dně citů - ona sama do světa křičí, jak je osamělá, jak ji nikdo nemá rád. Snaží se to celé změnit, ale neví jak. Až jednoho dne potká Simone de Beauvoir a její život se změní. Na filmu Violette mi vadila hlavně torzovitost, která z filmu trčí. Jednolivé kapitoly jsou pojmenovány jmény osudových (?) lidí, které Violette potkává. Jenže ve výsledku je to jméno vlastně jediné, které vám z filmu zbyde na jazyku, a tak mi to celé připadá trochu zbytečné. Stejně tak první půlhodina filmu, která nás má uvést do života Violette - proč? Nestačilo by ji potkat na náměstí v Paříži, když jí vypadnou peníze? Vadí mi natahování tématu a vůbec ta prkennost a ráznost, se kterou se Violette vrhá do svých vztahů. Je to pro mě nepochopitelné, a tedy neuvěřitelné. Jako příběh spisovatelky je Violette skvělá, jako životní příběh osamělé ženy, mě snímek nepřesvědčil.(10.5.2015)

  • emma53
    ***

    MOŽNÉ SPIOLERY. - Kéž bych mohla sdílet nadšení jako uživatel butnot, ale žel, nesdílím. Životopisné filmy je velmi obtížné natočit tak, aby byly pokud možno co nejvěrohodnější, ale ještě navíc aby zaujaly diváka. Za sebe tudíž musím napsat, že mně moc nevyhovovalo celé zpracování a i kdybych tohle pominula, tak myslím, že stopáž je opravdu hodně přepálená. Kdo si udržel celou dobu mojí pozornost, byla bezesporu Emmanuelle Devos. Ona je sama o sobě zvláštní nepopsatelná osobnost, která svým espritem, či co to z ní vyzařuje, zaujme divákovu pozornost a tahle role jí vysloveně sedla. Hrála ženu, která to neměla v životě jednoduché, ale rvala se s ním, co to dalo. V jejím nelehkém životě projde několik osobností, které nějakým způsobem ovlivnily její život a ona začíná psát zcela otevřeně mimo jiné nejen o své sexualitě, což byla v té době určitě velmi revoluční záležitost. Při tom všem zůstává stále osamělá, její osobní život na mě působil dost depresivně a takový byl asi také celý její život. Úlevu nacházela právě v psaní, kde byla ve svém světě a kde se jí svým způsobem dostalo zadostiučinění, když byla její kniha vydána. 70%(16.12.2014)

  • - Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Torontu 2013. (Terva)

  • - Režisér Martin Provost řekl, že role Violette byla již dlouho před natáčením vyhrazena herečce Emmanuelle Devos. (Terva)