Reklama

Reklama

Postapokalyptická futuristická vize totalitního státu, ve kterém se schyluje k občanskému převratu. Vládnoucí vrstva proto hledá bezpečí v úkrytu podzemního hotelu, který byl před mnoha lety vybudován právě pro tyto účely. Do jejich bunkru však pronikne špiónka z řad povstalců, která se díky své nátuře záhy stane podezřelou. I přesto je jí však umožněno pozorovat běsnění upadající vládnoucí vrstvy, která si láme hlavu nad osudem svého vůdce, jenž se v úkrytu vůbec neukázal. (Cinemax)

(více)

Recenze (27)

honajz 

všechny recenze uživatele

Celková výstavba příběhu, mírně mimózní jednání postav, hra s jazykem, postupná zkáza bunkru i mezilidských vztahů je na velmi solidní úrovni. Zpočátku mi chybělo víc naznačit něco o odboji a něco více o Holmovi, abych byl stoprocentně spokojený. Ale SPOILER!!!!! když jsem uvědomil, co vlastně film naprosto nenápadně říká, že totiž jde o válku robotů proti lidem a vyhlazení i té nejmenší skupinky z řad vlády, která přežila, KONEC SPOILERU musel jsem zvednout i hodnocení. Ten film nemá chybu. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Orwellovské téma pro francouzsky. Z filmu srší atmosféra 1984 na sto honů... pardon framů, i když se jedná o jiné téma. Enki Bilal s česko-jugoslávskou krví dokazuje, že v malém prostředí s několika herci jde odehrát zajímavý příběh s "šokujícím" závěrem. Navíc nejen, že má režijní talent, ale literární a malířský. Další tvůrce, jehož uměleckou kariéru bude zajímavé sledovat. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Megapodivnost, kde děj naprosto nedává smysl a tak jsem ho vesele ignoroval. Bavil jsem se sebejistým výkonem Trintiganta, ale hlavně totálně depresivní atmosférou. Vše je šedé a absurdní. Nejvíc mi utkvěla tlustá dýchavičná robotka. Byla opravdu veskrze znepokojující. A ty postapokalyptické omalovánky ve scénách na povrchu byly také pěkné. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Dosť bizarné, ale svojim spôsobom aj originálne a lákavé, a to z mnohých dôvodov. Jedným z nich je napríklad absencia akýchkoľvek prostriedkov a pomôcok potrebných na pochopenie hlavnej pointy, alebo aspoň k ucelenejšiemu pochopeniu postapo prostredia, v ktorom sa aktéri pohybujú. Nie je jasné čo je to presne za revolúciu, prečo, načo, začo, kedy.... jediné čo je jasné je prítomnosť akéhosi hnutia, ktoré bojuje proti súčasnej prehnitej vláde a veľmi zlý stav životného prostredia (hrozne kyslý dážď). Hlavu sa snaží zamotať aj mindfuckové zamiešanie kariet v podobe robotov, kde na to, kto je robot a kto nie, príde divák až na samotnom konci, to kvitujem. V rámci konca prišlo však jedno veľké sklamanie. Hlavným dôvodom je, že divákovi nebolo umožnené prísť celej veci na koreň, bez poznania obsahu tej správy, ktorú hlavná hrdinka dostala v bunkri, a ktorú mala predať ďalej to asi ani nie je možné. Avšak odhliadnuc od negatív má film jedno obrovské pozitívum - depresívnu atmosféru a prostredie, ktoré pocitovú stránku diváka môže ovplyvniť dosť nepríjemne. Ja mám niečo také veľmi rád, takže týmto mi film náramne ulahodil. 70/100 ()

Ligter 

všechny recenze uživatele

Bunker Palace Hotel, film, jehož fikční svět vyvolává spoustu otázek, ale neodpovídá na žádné, a ne tak, že neodpovídá explicitně, ale nevypomáhá ani s jakýmikoliv náznaky, umožňující lépe pozorumět specifikům daného světa. Cílená snaha neinformovat jako by byla vůdčím principem, v tom by ostatně ležel i kámen úrazu ve srovnávání s orwellovským 1984. Film Enkiho Bilala není oproti Orwellovi vůbec explikativní a tam, kde Orwell vysvětluje zákonitosti totalitního světa, Bunker Palace Hotel jen nezúčastněně sleduje skupinku lidí před rozsáhlými změnami (revolucí?). Chybí v podstatě jakákoli souvztažnost – a to kauzální (co se vlastně (nahoře) děje a proč se tak děje) nebo časová (co se dělo předtím a proč to vedlo k této situaci). Vyprávění rovnou rezignuje na komunikativnost a možnost jej šířeji kontextualizovat. Snímek lze tak považovat za otevřené dílo, nezabývající se divákem, jinak řečeno nejdoucí mu vyprávěním naproti. Radikálně sevřený film vybízející k intepretacím o zákonitostech zobrazovaného světa. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama