Scénář:
Stéphane DurandObsahy(1)
Obdobný tvůrčí tým, který si získal pozornost uměleckým dokumentem o tajemných obyvatelích hmyzí říše MICROCOSMOS (1996), natočil podobně laděný snímek věnovaný ptákům a jejich obdivuhodné schopnosti migrace. Ta je nejen důkazem výjimečné orientační schopnosti a téměř nekonečné životaschopnosti opeřenců, ale i metaforou naděje na návrat. Pro řadu druhů znamená životní nezbytnost podmiňující úspěšnou reprodukci a umožňuje jim přežití v často extrémních podmínkách. Pro člověka se však může stát poetickým obrazem života odhodlaného přetrvat navzdory nepřízni počasí, podnebí i osudovým náhodám. Ve filmu, který ke svým divákům hovoří prostřednictvím poetických obrazů a hudby a především obraznosti samotné přírody, se průvodního slova ujal režisér Jacques Perrin. Snímek získal v roce 2001 Césara za nejlepší střih a nominaci na Césara pro režiséry a autora hudby. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (95)
Já jsem se strašně bál,že po Microkosmu se toto tak úžasně nepovede,ale nakonec jsem hodně spokojený.Nádherný svět,který máme nad hlavou a na který vidím je,když přiletí ptáci zobnou do naší budky.Podle mne úžasná kamera,zejména vedle letících ptáků a skvěle nasnímán smutek hus,sledující své odlétající sestry...95% ()
Můžete vidět neuvěřitelné záběry částí Zeměkoule z ptačí perspektivy, které neustále vyvolávaly otázku v jaké výšce vlastně lítají. Takový záběr Grónska, Islandu a části Evropy se nezapomíná. Většinu ptáků se dalo poznat, žijí i u nás. I si divák spoustu informací zopakuje nebo se dozví. Např. to, že i když nikdy cestu nepodnikly, protože se zrovna vylíhly, jsou schopni uletět poprvé správně tisíce kilometrů. ()
Sedl jsem si k televizi, po dni v práci, jaksi neplánovaně s tím, že buď u toho usnu nebo to zhlédnu. Posléze se má pusa začla rozevírat, nebylo to zíváním, ale němým úžasem. V tomto tupém výrazu jsem vydžel až do závěru. Nádherně poetické. Ke konci stopáže mi už vážně škubalo v ramenech a paže mé se začínaly nevědomky pozvedávat. Vzdávám holt těmto opeřencům, těmto vládcům oblohy. Vzdávám holt tomuto filmu. ()
Pri celej tej nadhľadovej paráde, často ako z nejakého plagátového predvádzacieho katalógu, príjemne prekvapilo, že tvorcovia nezabudli upozorniť na negatívne zásahy človeka do života operencov. Zábery odstreľovania členov husieho kŕdľa a bezmocného pádu strelených vtákov do vody. Pohľad na mamutie priemyselné komplexy, chŕliace kúdoly dymu, vybudované na miestach rokmi stanoveného oddychu vtáčích kŕdľov. Tie sú potom nútené brodiť sa odporne mazľavo-olejovitými sračkami z výroby vypúšťanými priamo do vody. Neveselé výjavy završujú smutné pohľady z klietok odchytených obyvateľov amazonských pralesov - opíc a papagájov. ()
Na počátku nápad a pak už jen pohledy z perspektivy pro nás lidi nedostižné. Dynamická, nicméně poklidná symfonie krásy, občas proťatá dramatickou linkou. Asi první přirodopisný snímek, který mě v částech věnovaných ekologii nedráždí, ale ohromuje krásnem, které my, lidé, dobrovolně bortíme. Fantastické! ()
Galerie (22)
Photo © Sony Picture Classics
Zajímavosti (6)
- Natáčelo se ve 40 zemích světa. Na filmu se podílelo 14 kameramanů, 7 asistentů režie, 11 asistentů kamery a 350 dalších pracovníků. (EMMY)
- Nejplašší ptáci byli natáčeni pomocí nehlučných maskovaných robotů. (EMMY)
- Kvůli natáčení se muselo vyrobit několik speciálních ultralehkých letadel, na kterých doprovázel štáb ptáky ve vzduchu. (EMMY)
Reklama