Režie:
Aaron LipstadtKamera:
Tim SuhrstedtHudba:
Don PrestonHrají:
Klaus Kinski, Don Keith Opper, Brie Howard, Norbert Weisser, Crofton Hardester, Kendra Kirchner, Mary Ann Fisher, Rachel Talalay, Darrell Larson (více)Obsahy(1)
Děj se odehrává v roce 2036 na výzkumné stanici Minos v těsném sousedství planetky Hermes CP-407. Už delší dobu mají androidé zakázán přístup na Zemi. Přesto dr. Daniel (Klaus Kinski) z příkazu jistých vlivných míst dokončuje na Minosu supertajný projekt tvorby dokonalého androida. Jeho asistentem je Max 404 (Don Opper), jediný exemplář poslední vývojové série robotů. (Hans.)
(více)Recenze (27)
Jako... ono to úplně marné není a to jedno překvapení v závěru jsem fakt nečekal (ale dává to pak větší smysl, oč jde - jen jsem se musel podívat, kdy měl premiéru Blade Runner a kdy přesně tohle a ano, tohle opisovalo). Ty androidí hrátky a rozverná španělská muzika na závěr tomu dodávají taky docela příjemné odlehčení. Jen je takové - vlastně o ničem Dalo se rozehrát víc linií než takováto prostá a v určité části nudná zápletka. Hodně to staví na prostředí, a to je tam takové zvláštně depresivně-vězeňské, což by i patřilo k tématu, že? Ale bratři a sestry na Zemi už čekají na odboj, že? Kam se hrabou druhořadí lidští zlodějíčci a vrazi... Btw, dobrý je fór v závěrečných titulcích, že Max hrál sám sebe. ()
Blade Runner vyšel o pět měsíců dříve. To jen na připomenutí, kde byla tenkrát laťka sci-fi filmů o androidech. Navzdory lacinnému vzhledu, občas doslova příšernému herectví vedlejších postav a zápletce kterou líní autoři variovali tolikrát, že už nemá čím překvapit, to není vůbec špatný film. Lví podíl na velice slušném dojmu má naprosto přesné herectví Dona Keitha Oppera. Klaus Kinski je tu jen do počtu, i když scéna oběda v zahradě je výborná. Tohle komorní béčko mělo na to stát se kultem, stejně jako příbuzný, ale v mnohém úplně jiný Outland. ()
Ono to není na čtyři hvězdy, ale Don Keith Opper jako android Max byl prostě úžasný. Zbytek herců a to včetně Klause Kinského byli jeho výkonem docela dost upozaděni. Jinak je to komorní scifi odehrávající se v pár místnostech s pár vsuvkama na vesmírné "exteriéry" tedy nějaká ta přistávající loď a jeden nebo dva záběry na vesmírnou stanici. Co se mi taky líbilo, byla taková zvláštní atmosféra. Nevím jak bych ji pojmenoval, snad "sterilní". Vím že to nezní příliš pozitivně, nicméně jiné slovo mě nenapadá. Onu sterilitu pak naruší přílet tří uprchlíků. Konec trochu překvapivý byl, a de facto jsem ho nečekal. Pěkné nenáročné scifi. ()
Je hezké sledovat, jak si tvůrci starších a starých sci-fi představovali naši blízkou budoucnost. Zajímavý příspěvek do přihrádky - střet člověka a stroje. Tedy kladné postavy zde v podstatě nejsou, a tak je lepší jen sledovat dění bez fandění. Přestože rozpočet nebyl asi největší, kulisy vesmírné stanice jsou vizuálně příjemné a navíc zde nehrají důležitou roli. Kinski v roli doktora jako vždy výborný. Stolování v zahradě s Maggie má zvláštní náboj podobně jako rozmluva s Cassandrou. Závěrečný zvrat byl příjemným překvapením. ()
Malorozpočtový film u kterého interiér i exteriér vypadá hůř než ve výkladní skříni socialistického obchodu. Ale z nějakého naivního důvodu jsem si Maxe oblíbil. Jako robot touží po polidštění a obdivuje ženy. Je fascinován láskou a sexuálním aktem. Touží být na Zemi a milovat. Jeho dětinské nadšení i nezkažený pohled na svět je v kontrastu se zahořklými a ironickými pozemšťany jakoby nenormální. Opět je tu opakování touhy stvořit nového člověka a to nejlépe ženu. Učit jí novým věcem, políbit a být první, koho uvidí. Být jejím stvořitelem, objevitelem i milencem. Konec je jednoduchý, ale rozesmálo mě to, jak se roboti dokážou rychle učit. ()
Galerie (44)
Photo © Mokép
Zajímavosti (5)
- Max 404 (Don Opper) ve svém volném čase sní o lidském životě a sleduje filmy Metropolis (1927) a Život je krásný (1947). (MrPierc)
- Don Keith Opper v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
Reklama