Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1955 prosazující se fotograf Dennis Stock sleduje vycházející filmovou hvězdu Jimmyho Deana (DeHaan) kvůli photoshootu pro magazín LIFE. Poté, co jsou Dennisovi nadřízení v Los Angeles a New Yorku z jeho snímků zklamáni, Dennis se s Jimmym vydává na cestu do jeho maloměstského domova v Indianě. Nejenže při této cestě pořídí několik kultovních snímků, ale najde při ní i sám sebe. (Ajjinka)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (16)

tidwell odpad!

všechny recenze uživatele

Asi by se to mělo přejít rozpačitým mlčením... ale protože jsou ve hře velká jména (Corbijn, Dean, Stock), očekávání musí být nejvyšší a Corbijn si koneckonců laťku svými předchozími filmy sám nastavil velmi vysoko. Bohužel, u Life se povedl pouze plakát a u něho to taky mělo zůstat. Marně hledám nějaký důvod... vysvětlení... ale tenhle film se absolutně nepovedl - výběrem herců, nulovou snahou něco sdělit (kromě konstatování, že se "to stalo") a nesnese ani měřítko televizního filmu. P.S. Pro srovnání tvůrčí poctivosti při zpracování podobného životopisného tématu (příběh fotografa Davida Baileyho) se nabízí britský televizní We'll take Manhattan (2012), natočen jistě s nižším rozpočtem, než tento nabubřelý nepodarek... ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Je známkou velkého nepochopení filmu vyčítat že se z něj o Deanovi člověk moc nedozví, když ten je tu jen vedlejší postavou, prostředkem k vyprávění o fotografovi Dennisi Stockovi. Anton Corbijn je původně fotograf a ten film je do značné míry autobiografický, jen Corbijn měl v osobním životě místo Deana Iana Curtise z Joy Division (který se zabil zhruba ve stejném věku jako Dean). A je to vidět - jako člověka který se fotkou do jisté míry také živí, a ty situace a pocity tady má až nehezky silně zažité, mě velice těší jak trefně tu tuhle práci, a myšlenky a pocity lidí které přitahuje, dokázal zobrazit. 8/10 ()

Reklama

papyrosaurus 

všechny recenze uživatele

Poněkud obtížná věc, zaujmout k filmu jasný postoj. Základním problémem je zřejmě už jeho určení a následné (ne)pochopení ze strany diváka. Kdo očekává biografický snímek o životě Jamese Deana (a je navíc jeho fanouškem) bude zklamán. Jak ostatně vyplývá z různých informací, režisér Anton Corbijn chtěl především natočit příběh o vzájemném vztahu mezi fotografem a jeho objektem. Na rozdíl třeba od úspěšného snímku Control, kde šlo v prvé řadě o vykreslení života a pocitů Iana Curtise, což zanechávalo v divákovi ten správný filmový zážitek, u Life jsem se po závěrečných titulcích nacházel ve stavu jakéhosi lehce znuděného rozpoložení. Oba představitelé hlavních rolí hráli v podstatě dobře a po vizuální stránce to vypadá, že si Corbijn dal, jako vždy, záležet na těch správných záběrech, barevnosti a celkové chladné uhlazenosti, která se promítá i do výrazů postav a jejich emocí (ostatně jako u jeho předchozích počinů). Takže vnější stránka filmu má podle mého názoru potřebnou (a nemalou) kvalitu. Horší je to však právě s jeho obsahem a tady bych viděl problém ve scénáři (a tedy i scénáristovi). Není potřeba šokovat konzumního diváka megalomanskými dialogy, ani cílit na intelektuály v podobě minimalisticky pojatých monologů, nicméně mnoho myšlenek, rozhovorů či náznaků, které ve filmu zazněly, vyprchaly jaksi do prázdna...možná to chtělo více propracovat. V konečném důsledku se tak jedná spíše "jen" o lehce nadprůměrný film. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Nejvíc se mi líbily fotky u závěrečných titulků. Což asi uzná každý, že je hodně hodně málo. Celý film se neuvěřitelně táhnul a to nemá ani dvě hodiny, mně přesto připadalo, že trval minimálně dvojnásobek. Celé to bylo jako bez duše, nedokázala mě zaujmout ani jedna z hlavních postav, natož výkony jejich hereckých představitelů. Celé to báječné povídání o rebelovi bez příčiny a fotografovi, co dělá umění, se mě netknulo, vlastně mě úplně minulo. Možná je co vyprávět, ale tenhle film to absolutně nezvládl. Slabé 2*. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Jak už nekdo psal, nejlepší na tom filmu je jeho plakát. Zároveň je pozoruhodné, že se Corbijn nesnaží nijak jít divákům vstříc. Což se mi vlastně líbilo. Odvrácená strana této mince je ale ta, že i jako náročný divák, jsem se filmem dost prozíval. A pamětihodného, tu neshledávám vlastně nic. Po těch pár Corbijnových filmech (zatím čtyřech), se snažím smířit s myšlenkou, že jako režisér "funguje" Corbijn jen jako "intelektuální" lákadlo pro milovníky "jiných-artových" filmů. Byť natočil pro mě jeden z nejlepších, hudebních, biografických filmů vůbec - Control. To ostatní je pak sice hezky nasnímáná audiovize, ale životnost nulová. Vyloženě nic proti ničemu, řekl bych. Ale jinak je Life fajn. Že to není konstruktivní kritika, o.k. To není ani Life. Forma krásná. O tom jsem ale nepochyboval. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Anton Corbijn, který je zároveň i fotografem, řekl, že se projektu ujal proto, že jeho příběh zkoumá vztah fotografa s jeho fotografickým objektem. O Jamese Deana mu nešlo, v minulosti už projekt o slavném herci odmítl. (Ajjinka)

Reklama

Reklama