Reklama

Reklama

Zámek markýze Teynaka ve francouzském kraji Perigord byl vypálen a vyloupen Rinaldem a jeho bandou. Francois de Capestrang, známý pod přezdívkou Kapitán, markýzův blízký přítel, mu přijíždí na pomoc. Teynak je při souboji zabit Rinaldem a Kapitán vyvázne jen zázrakem díky nečekanému zásahu tmavovlasé dívky. Když se Francois probere z bezvědomí, zjistí, že mladá kráska zmizela. Poté co se Kapitán zotaví ze zranění, odjíždí do Paříže, aby pomstil smrt přítele a pokusil se nalézt neznámou zachránkyni. Romantický příběh na tělo střižený Jeanu Maraisovi, plný šermířských scén a tajemných ztrát a nálezů. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (53)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Kdysi se těmhle filmům říkalo dobrodružný-romantický. Dnes je to tedy dle zde na čsfd daného žánrového zařazení film dobrodružný-akční. Hm... No, film je to naštěstí stále stejný, mírně (formou i obrazem :-) zestárlý kostýmně-konverzační >velkofilm< se zpěvy a špetkou těch nutných soubojů, jde-li o vyšší zájmy (neboli čest ;-)... Stále však jde i po více než pětačtyřiceti letech o příjemnou, uměřeně napínavou a kvalitní zábavu, rutinně natočenou mistrem historizujících a dobrodružných filmů ze staré školy a obsazenou velkými herci své doby. A tak - ač již ve stejné době (jakýsi ;-) J.-L.G. čeřil své >nové vlny< , vznikala naštěstí i obdobná dílka jako "Kapitán", která nepochybně (bude-li nám dáno) i v dalším půlstoletí budou bavit svou poetikou a kvalitním filmařským řemeslem. A tak "...ať žije král!...". A vivat André Hunebelle! :-) . . . Tři a půl hvězdičky za tu čistě filmovou podívanou, zaokrouhleno pro svou (i při již několikátém zhlédnutí) stále svěží zábavnost nahoru. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Honza Mareš posekanej jak dříví na zimu zachraňuje ženu svého srdce, hraje si při tom na Adama Ondru a navíc skáče ze čtyř metrů OBKROČMO na koně. Co na to jeho sexuální život, diskrétní pánové od dvora neprozrazují.____Jeden z lepších historických kousků, v němž se pořád něco děje, o vtip se stará Bourvil, a moje srdce zaplesalo s existencí chaloupky, kam se oba hrdinové uchylují pokaždé, když zdrhají z Louvru. Moc pěkná kamera, netrikuje se příliš a hodně se natáčí z auta trysk koní (místo trapné zadní projekce), exteriéry jsou skvostné (především ten zámek s jezerem, kde věznili Gisèle d'Angoulême!). Závěrečná šermovačka se natáčela na hradbách Château de Pierrefonds, zmíněný hrad s jezerem je Château de Val. No a dabing z roku 1976, to je parádní záležitost. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nijak náročný film, na nedělní odpoledne-podvečer ideální. Film je přesně takový jak od něj očekáváte a obsahuje všechno to co má obsahovat. Co stačilo k dokonalosti, aby se natočili takové pěkné šermířské souboje a stály opravdu za to jako v tomto filmu... Bourvil s Jeanem Maraisem hrají vcelku dobře a Bourvil dodává svými vtípky filmu nevytříbený humor, který do scénáře výborně zapadá. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Opakovala bych se, kdybych chválila tyto dobrodružné kostýmní filmy 60.let. Ale marná sláva, to byly filmy, které vydělávaly prachy svým tvůrcům a producentům. A zaslouženě. Divák chodil do kina aby se bavil, aby se podíval na pěknou romantickou výpravu a neméně na sympatické herce a krásné herečky. Byla to iluze zašlých romantických časů, kdy muži byli ještě rytíři, hájili čest svých dam a projevovali odvahu a statečnost. V tomto filmu hraje Jean MARAIS spolu s Bourvilem a sympatickým záporákem Guyem DELORMEM. Šermovacích scén je zde tolik, že by se za ně nemusel stydět ani megastar 40.let Errol FLYNN. Je to oddychový film, prima natočen, člověk se ani minutu nenudí a byla jsem mile překvapena, když jsem si ho mohla koupit na DVD. Kde jste pane André HUNEBELLE ? ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kordy, jedy, lapkové, vězněné dámy, intriky, koně - mušketýřina, v níž chybí mušketýři a napojení na vrcholnou politiku (a s ním spojené intrikaření) působí tisíckrát mělčím dojmem než v nejznámějším Dumasově díle. Byť Dumas v Mušketýrech též idealizoval, uměl své zápletky všelijak kroutit a zaplétat, jak už tak zápletkám slušívá. Zdejší dějový špagát je ale natažený. I jeho postavy žily zajímavější životy než bezchybný Kapitán a všechybný Concini. Athos pil jak duha, Porthos byl mluvka, Aramis samé tajemství a Richelieu byl jako protivník kolikrát hoden obdivu. Kapitán své ideály nedohnal a plácá se kdesi v podprůměru. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Jean Marais o nebezpečných scénach, ktoré zahral a čo ho k tomu motivuje: „Mám rád zdatnosť. Robím to pre potešenie, fyzický pocit. Verím, že človek je stvorený na to, aby prekonával sám seba. Ako to povedať? Neznášam monotónnosť, po takých úžasných úlohách, aké som mal v Cocteauových filmoch, by som bol zhrozený, že som sa uzavrel do falošnej mladosti, v ktorej už nie som. Chcem zmiasť svoje vlastné stopy, prebudiť sa do nečakaného, ​​do toho nevšedného v sebe, to je tajomstvo mladosti. To ma naučil Cocteau." (Arsenal83)
  • Keď François de Capestan (Jean Marais) zachraňuje Gisèle d'Angoulême z hradu, na vonkajších záberoch môžete vidieť, že Elsu Martinelli nahradila dablérka s parochňou. Dvojníčka sa na týchto záberoch snažila skryť svoju tvár, inak sa pred kamerou vždy ukázala chrbtom. Keď prekročia rieku, objaví sa opäť skutočná Martinelli. (Arsenal83)
  • Při prvních důvěrných chvilkách Cogolina (Bourvil) a Giuseppy (Pierrette Bruno) skladba navazuje na jejich rozhovor. Obě postavy jsou však ve zcela jiných kostýmech. Cogolin je v červeném místo ve žlutém kabátci, Giuseppa vyměnila modré šaty s hnědými ozdobami za modré šaty s červenými vsadkami. (Jezinka.Jezinka)

Reklama

Reklama