Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (606)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podle mě je škoda, že si tvůrci Pod zemí vybrali formu falešného dokumentu, která je až příliš omezovala. Všechny postavy tak například musely vidět halucinace/přeludy/duchy ostatních, které navíc zaznamenávaly i jejich kamery, a to mě víc rozčilovalo než oslovilo. Atraktivní nápad filmu se v tom postupně tak nějak utopil a finále, které mělo být rozhodně větší, mě s výjimkou skvělé poslední scény "hlavou dolů" docela nudilo. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdy za ty fajně tísnivé katakomby, ale zábava se moc nekonala. Děj přeplácaný, chaotický a plný scenáristických splašků. Blérwič bubáci vylezli z lesů, nasadili si čelovky (s kamerkami, ty se hodí při natáčení své vlastní smrti) a spustili se. Bohužel ne sexuálně, ale jen do kanálů. Jako průvodce si najmuli největšího místního machra přes pařížské katakomby a podle očekávání s ním hned za prvním rohem beznadějně zabloudili. Moc to neprožívali, průvodci jen suše oznámili, že je debil a lezli vesele dál, aniž věděli kam. Jedna z mála zajímavých scén bylo to zašprajcování v hromadě lidských kostí, ale většinu času mládežníci jen v panice dusali chodbami tam a zase zpátky, slaňovali do bezedných děr a překonávali scenáristické oslí můstky. Při tom průběžně hynuli, většinou při nějaké humorné WTF scénce (baf na kameramana při slaňování, hořící auto, nohy trčící ze země). Nakonec proplavali podvodním tunelem až k pokladu, ukrytému před staletími, ale dodnes osvětlenému plápolajícími pochodněmi (kurevská výdrž :-)). Ve finále hrabavé a okaté samici Scarlett došlo, že ukrást nepravý léčivý kámen asi nebylo moc košer, vrátila ho zpátky do ďury, pokecala se svým oběšeným otcem a objevila, že do katakomb lezla úplně zbytečně! Proč? No protože ten hledaný artefakt, pravý suprčupr léčivý šutrák, má vlastně ona sama v sobě. Heh, a kde? Že by ve své jeskyňce? Případně ve svých katakombách? :-) Následně si naše čtyřnásobná doktorka zahrála na inverzní Šípkovou Růženku, polibkem probudila svého umírajícího, kanálovými splašky smrdícího prince a tím mu i zahojila krk, kvalitně prokousnutý kamenným bubákem. Mně bohužel Scarlett léčivého francouzáka nedala, takže sanici, vykloubenou při zívání nudou, jsem si musel nahodit zpátky sám. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

VZDEJ SE VEŠKERÝCH NADĚJÍ, TY, KTERÝ SEM VSTOUPÍŠ … /// Jeskynní found footage polodokument o hledání kamene mudrců. Holčičí Indiana Jones či Robert Langdon (nebo voba) udivuje znalostma, její kámoš dedukcí, a kdyby tvůrci dali do kupy aspoň 10% jejich schopností, mohlo bejt úvodních šedesát minut stejně zajímavejch jako závěrečnejch třicet. Nedali (tvůrci do kupy). A tak sledujeme Motýla (přezdívka), jak se svým osvědčeným týmem, ne z dobrý vůle, ale s vidinou bohatství, doprovází Scarlett do podzemí. Minikamery maj i na prdeli, takže můžem?.. Nějakej dement řeší, že tam jsou krysy, jinej neproleze dírou a postupně jsou všichni na něco nasraný (jako já). Je to hodně o zvuku (a ruční kameře – překvapivě). Taky alchymii, mytologii a hádankách. Ale velkej vodvaz to tu první hodinu fakt není. Pak se to zlepšuje, páč se začíná umírat a taky (což je důležitý!) strašit. Dobrodruzi maj vyvalený voči, tisknou se k sobě čelovkama a i já mám vobčas pěknou husinu, páč se jim povedlo vylekat někoho jinýho než sebe. Takže výslednej dojem není tak špatnej, jak to dlouho vypadalo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, kde potkat mrtvýho fotra (bráchu, ségru…). 2.) Dostal jsem kameru a víkend v Paříži a stará furt mudruje něco vo nějakým šutrovi 3.) Thx za titule ,,mark82“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

No tě prdel !!! V oblibě moc nemám duchařiny či FF, ale jednou za čas se objeví výjimka. Výjimka jako je Pod zemí. Atmosférická pecka s parádními zvuky a hudbou. Při sledování jsem skoro nedýchal, už jenom z těch sirén na začátku, mi lezl mráz po zádech. Nejlepší klaustrofobický Found Footage, co jsem kdy viděl. Jasných 5*. ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Od Ericka Dowdleho jsem dosud viděl pouze snímek Ďábel, který v rámci žánrové produkce relativně fungoval, vyznačoval se obstojnou atmosférou a zápletkou, která neurazí. Následný kousek Pod zemí představuje po všech stránkách nedůstojný pád kvality někam do suterénu. Nerad používám silně emocionálně zabarvené výkřiky nespokojenosti, tady ale ztráta času opravdu bolí a svádí ke šťavnaté nadávce. Celé to připomíná výtvor party nadšenců, kteří bez jakýchkoliv zkušeností a zázemí natočí video pro (své) pobavení. V jednom dni jsem viděl Děsivé dědictví od talentovaného Ariho Astera, které Dowdleův výtvor překonává rozdílem několika tříd a tuhle chaotickou, mizerně sestříhanou zoufalost. Na databázi mají téměř shodné hodnocení... Nu což, nemusím chápat všechno... Celkový dojem: nula od nuly pojde. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 78. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Film nebol vopred premietaný kritikom. (BoredKid)

Reklama

Reklama