Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indická romantická komédia z dielne najznámejšej indickej režisérky súčasnosti Miry Nair sa odohráva počas štyroch dní a štyroch nocí, ktoré predchádzajú dohodnutej svadbe dvoch mladých ľudí zo zámožných strednostavovských indických rodín z Dillí. Ženíchom je Hemant, indický emigrant, ktorý v USA pracuje ako počítačový expert. Nevesta Aditi so svadbou súhlasila najmä preto, lebo ju už omrzeli sľuby jej ženatého milenca. Počas týchto štyroch dní a hektických príprav na svadbu, ktorá sa skončí v monzúnovom daždi, vychádzajú na povrch rôzne rodinné tajomstvá a prejavujú sa jednotlivé charaktery. Viac ako samotným príbehom je film zaujímavý originálnou a autentickou atmosférou indickej domácnosti, kde sa miešajú staré tradície s moderným životným štýlom, angličtina s pandžábštinou a hindu, dialógy s hudobnými pasážami, zloženými tak z tradičných indických ľúbostných piesní, ako aj z moderného popu, jazzu a pop-folku bhangra. Snímka evokuje pestrý a melodramatický svet indického Bollywoodu, je oslavou všetkých spôsobov lásky, rodinnej súdržnosti a indickej hudby. Mira Nair za Búrlivú svadbu získala Zlatého leva a cenu Laterna Magica na MFF Benátky, Cenu BAFTA, Európsku filmovú cenu Cenu piatich svetadielov a mnohé iné ocenenia. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

Matty 

všechny recenze uživatele

První „pure India“ film, který jsem viděl. Vím, že nejde o typický produkt Bollywoodu, přesto šlo o unikátní kulturní zážitek, který se těžko bude opakovat u nějakého dalšího filmu z tamějších končin. Mira Nair vyšlechtila bohatě rozvětvený strom, osypaný spoustou barevných a voňavých květů. Pravda, některé jsou jenom barevné a voňavé, ale pár z nich… Konkrétně třeba „spojovací“ záběry z rušných Dillijských ulic, při nichž mě mnohokrát napadlo „jak v tom, s odpuštěním bordelu, může někdo žít?“. Nuž, jiný kraj jiný mrav a ti lidé vypadali šťastně. Neštěstí do filmu vnáší „zlo z kapitalistického západu“, ať v podobě pedofilního strýčka z Ameriky či babylónského zmatení jazyků, kdy může být lámaná angličtina na jednu stranu vyžadována a na stranu druhou považována za snahu „machrovat“. Bouřlivá svatba mi však v paměti neutkví jako (snaha o) sociálně-kritické drama, nýbrž jako pestrobarevná hříčka přírody, nejúchvatnější v momentech, kdy se nic neřeší, jenom tančí a zpívá. Ty dva paralelně probíhající a hrůzostrašně kýčovité románky nebudu režisérce, jakožto rodilé Indce zazlívat, pouze jim věnuji dva jízlivé úšklebky. 80% ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Přistupoval jsem k filmu s určitými předsudky, nicméně režisérka je dovedla rozptýlit předvedením vztahů uvnitř jedné rozsáhlé indické rodiny, které se zpočátku jeví ploše, ale postupem času skrze vcelku přirozeně rozehrávané situace dostávají jasné tvary, nejednou překvapivé. Svatba tu slouží jako příležitost dostat celou společnost na jedno místo v jeden čas a tím katalyzovat spory a příkoří, ale i lásky a přátelství. To vše v neokázalém, civilním až komorním stylu netypickém pro indické filmy, jež jsem dosud viděl. Silné ***. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Aj keď by sa zdalo, že indické zvyky, tradície sú v mnohom odlišné tým našim, láska má všade na svete rovnakú podstatu. Takýmto nenásilným príbehom nasiaknutý film som naozaj nečakal. V prvej polke sa náramne vydaril film aj po vtipnej stránke, čo v druhej polovici upadá a začnú viac dominovať ľudské vzťahy. To samozrejme nie je na škodu, ale ja som sa chcel zabaviť viac. Prekvapilo ma aj vkusné vybratie hercov, takmer všetkých, okrem (takmer najdôležitejšej) Vasundhari Das. Ale všetko ospravedlňuje rytmická a chytľavá indická hudba. 80%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Upřímně se přiznám, že bollywoodskou produkci rád nemám a to, na čem staví a svým divákům nabízí, mě naplňuje dílem nepopsatelným odporem, dílem zoufalstvím. Ta přesládlá romantika a celková kýčovitost spolu s oblíbenými zpěvy a tanci mě dokáže spolehlivě zahnat od televize či plátna bez ohledu na to, jak krásné herečky a výpravu nabízí. Bouřlivá svatba není typický Bollywood určený pro domácí publikum - na filmu je znát, že má větší ambice a chce se zalíbit i euroamerickému publiku, pro které jsou typické bollywoodské filmy nestravitelné. Díky tomu je snímek Miry Nair poživatelný i pro mě, ale i tak vnímám romantické linie mileneckých dvojic, které se paralelně ve snímku odvíjí, už za hranicí kýče a film pro mě funguje především jako určitá ukázka života v současné Indii, i když i tady je nutné brát v úvahu, že film určitě neukazuje typickou indickou rodinu, ale spíš její bohatší a vzdělanější vrstvu. To, že indické rodiny jsou soudržnější a ještě dnes v drtivé většině indických rodin vybírají partnera rodiče, je obecně pravda. Do snímku se už nevešlo, že obrovskou roli hraje i kastovní systém, náboženství a horoskopy. Pro film je typické, že hraje na nacionální strunu. Temné tóny v podobě pedofilie jednoho z členů klanu přicházejí ze zámoří z USA a je taky znát, jak dobře režisérce dělá, když zdůrazňuje ekonomický vzestup Indie posledních let. Celkový dojem: 55 %. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Základním poznávacím znakem tvorby mumbajských filmových studií, aneb Bollywoodu, jsou pěvecké a taneční scény, které ovšem mnohdy nevychází z děje snímku a mohou tedy působit samoúčelně. Režisérka Mira Nair proto chtěla natočit film, který by tanec a zpěv přirozeně začlenil do příběhu. Podařilo se jí to skrze portrét jedné současné indické rodiny vsazený do událostí spojených s přípravou svatby. Skrze chytře rozehrané vztahy uvnitř rodiny vnáší do filmu celou škálu emocionálních rovin od humoru přes romantiku až po vážné drama. ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama