Reklama

Reklama

Horečka sobotní noci

  • USA Saturday Night Fever (více)
Trailer

Obsahy(1)

Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (321)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Archaické, leč působivé, přičemž cílevědomé úsilí půvabné Stephanie o získání lepší životní perspektivy je sympatické, i když - popravdě - její hodnotový žebříček za mnoho nestojí. Samotný příběh je ale především o hledání vlastní cesty a vlastní identity, o pokusech a omylech, kterých se přitom lze dopustit - a hlavní devizou jeho protagonistů je MLÁDÍ, jehož cenu si zpravidla uvědomíme až tehdy, když v kolotoči všedních dnů navždycky a neodvolatelně pomine. Takže za 4* ... snad pro opojení tancem, který podtrhuje magickou sílu těch dní ... snad pro prchavý okamžik, který tak snadno proklouzne mezi prsty ... snad pro lehkost, s níž mnohdy překračujeme Rubikon ... snad pro všechno, co ztrácíme a jen výjimečně nalézáme s každým dnem - s každou hodinou. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Tahle záležitost nemá šanci získat si obdiv svými filmařskými kvalitami. Obsahově je to jakési drama mladíka hledajícího cestu z chudého předměstí skrze tanec, pročež z nějakého důvodu chce vyhrát soutěž na místní diskošce, jako kdyby to něco měnilo. Mohlo by to fungovat, kdyby šlo o jeho vnitřní zaujetí a přesvědčení a blablabla, znáte to. Ale tady do toho vstupuje jakási pochybná reality show v podobě upocených rychlovek na zadním sedadle, bitek s cizáckým gangem a v neposlední řadě též životních rozhodnutí a osobních tragédií, to vše tak nějak v duchu Pomády a tamních partičkových párty přenesených z žoviálního rozjuchaného pojetí do hustých let sedmdesátých. Naprosto úžasné je ale všechno, co se nějak týká tance a disco hudby, tady naprosto chápu, proč je Horečka taková legenda. Problém je ten, že tyhlety světlé chvíle jsou příliš krátké a příliš rozstrkané po zbytečně dlouhé stopáži, aby mohly nějak významně zvednout akcie filmu jako takového. Ano, Bee Gees jsou klasa, mladý tančící Travolta je klasa, barevná blikající světla jsou klasa, a holky jsou taky klasa. Ale pod povrchem všeho toho je něco, co si nezaslouží být chváleno. Co se dam týká, mohlo by to zajisté být to zvíře, jehož zabitím zachráníte strom, ale takhle jsem to nemyslel;) Stále ještě stayin' alive dávám 60%. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film už kdysi dávno viděl, ale skoro nic jsem si nepamatoval. Pak jsem kolem toho hodně let tak nějak přešlapoval, jestli se na to mám podívat, nebo to bude úplná ztráta času... Nakonec jsem se odhodlal, že se na to podívám. Upřímně řečeno, ten příběh sám o sobě neni nejhorší. Travolta, kterýho teda zrovna moc nemusim, tam hledá nějaký to svoje místo na světě a řeší problémy s despotickym fotrem, pobožnou matkou, se šéfem v práci, atd... Ale ten nosnej příběh zůstal tak trochu v pozadí za tou disco-omáčkou kolem. Mně to i podle komentářů připadá, že hodně lidí snad ani nehodnotí ten film jako celek, ale spíš jenom ten disco soundtrack. Ono je to strašně jednoduchý vysmívat se 40 let starý muzice a módě, ale já teda s odstupem těch 40 let můžu konstatovat, že tahle disco-éra byla ještě docela v pohodě. Když to srovnám s nějakejma recitujícíma negrama z ghetta nebo recitujícíma cikánama z Púchova, co si hrajou na negry z ghetta, a podobnym odpadem, co je v současnosti IN, tak fakt jako zlatý Bee Gees nebo KC & the sunshine band a další muzika, která ve filmu zazní. Celkově vzato z historickýho hlediska je to docela zajímavá sonda do kratičkýho období, kdy disco vládlo. O nějaký 2 roky dřív disco teprve začínalo pronikat do mainstreamu a o 2 roky později bylo to klasický 70's disco přibito na pranýř hanby a v podstatě zmizelo z povrchu zemskýho. Ty 3 hvězdy si tohle dílo určitě zaslouží. Navíc několik scének bylo skvěle parodováno v Noci v Roxbury. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Včera som videl film Tony Manero a teda som si povedal, že legendárneho Travoltu v Saturday Night Fever musím tiež a úprimne, netušil som, že to bude až taká bomba. Ja som očakával skôr, že tam budú chodiť furt v elasťákoch a hrubých ponožkách niekde do telocvične pred zrkadlo a trénovať do aleluja a ono to bola celkom podarená drámička. Na celom filme sa mi veľmi páčil Travoltov hlas. Ten štýl, akým rozprával... taký kľud'as. Neviem, nejak mi to robilo dobre. Naopak, tomu malému Bobbymu, ktorý sa nevedel ani vyjadriť, by som hned' rozbil papuľu, tak ma tam sral s tými idiotskými otázkami. A ešte malá Annette sa mi páčila viac, ako Stephanie, ktorá mala oči kilometer od seba. Rozhodne si myslím, že tento fim je ideálny na stavy depkové! Travoltove pohyby v prvej minúte a desiatej sekunde filmu by rozhodili i mrtvolu... ()

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

Jen těžko si lze představit větší klasiku 70. let, než právě Horečku sobotní noci. A víte, co je na tom tak krásný? Že ten film vlastně vůbec nezestárnul. "Viděl jsem tě v 2001. - No a? - Dívala ses na mě a já se díval na tebe. - Podívám se na kluka miliontinu sekundy a on z toho dělá kdoví co!" Takže ty 4* dáme. Hodně scén mi navíc pořád leží v hlavě (opening, Travoltova forever alone jízda nočním metrem, závěr). ()

Galerie (72)

Zajímavosti (41)

  • Zkušební záběry začal točit režisér John G. Avildsen. Pro tvůrčí neshody byl však vyhozen. (Terva)
  • Při písni "You Should Be Dancing" měl být původně záběr jen na Travoltovi nohy. Ten se tak naštval, že pohrozil odchodem z natáčení filmu. Režisér nakonec od tohoto záměru ustoupil. (Terva)
  • Film je považovaný za subžáner muzikálu a je nositeľom inovácie, nakoľko protagonisti síce tancujú ako v muzikáli, no nespievajú. (Biopler)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama