Režie:
Jean-Marc ValléeScénář:
Bryan SipeKamera:
Yves BélangerHrají:
Jake Gyllenhaal, Naomi Watts, Chris Cooper, Judah Lewis, Polly Draper, Debra Monk, Heather Lind, Wass Stevens, Brendan Dooling, James Colby, Madison Arnold (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V tomto snímku se úspěšnému investičnímu bankéři Davisu Mitchellovi (Jake Gyllenhaal) nedaří překonat ztrátu své ženy, která zemřela při tragické autonehodě. Přestože na něj jeho tchán Phil (Chris Cooper) naléhá, aby se konečně vzpamatoval, Davis se nepřestává hroutit. To, co původně začalo jako stížnost zaslaná společnosti na výrobu prodejních automatů, se záhy promění v sérii dopisů obsahujících znepokojivá osobní doznání. Davisova korespondence zaujme zástupkyni oddělení služeb pro zákazníky Karen Marenovou (Naomi Watts), která je sužována vlastními emocionálními a finančními problémy, a oba cizí lidé navážou překvapivý vztah. S pomocí Karen a jejího syna (Judah Lewis) se Davis pokusí dát zase dohromady a začne tím, že srovná svůj předchozí život se zemí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (220)
Kanadský režisér - Jean - Marc Vallée patrí v súčasnosti medzi nádejných adeptov na majstrovské spracovania látok, týkajúce sa prevzatia pomocou vynikajúcich hereckých výkonov, v poradí tretí film od neho, čo som videl, sa vyznačuje perfektnými vzťahovými situáciami, kedy sa privodí udalosť, ktorá hlavnej postave skomplikuje život, následne sa snaží, vyrovnať sa s niečím, cez čo sa nemôže preniesť, sám by na to nestačil, začína sa to zlepšovať v scéne s pokazeným automatom v nemocnici - hneď po skonštatovaní, čo sa stalo... , že kontaktuje zákaznícky servis, odtiaľ mu následne zavolá pracovníčka, aj kvôli tomu, že písal v listoch svoj celý príbeh aj s tragickou autonehodou, kde mu zomrela žena. Pomaličky sa s tou ženou zbližuje, najprv pomocou rozprávania sa cez mobil, neskôr sa spoznajú i osobne, kde zisťuje, že má syna, ktorého trápi sexuálna orientácia. Najlepšie na tom je, samozrejme názov filmu, ktorý odkazuje na - demoláciu, áno, hlavná postava, Jake Gyllenhaal, bude zažraný do likvidovania všelijakých vecí, napríklad, čo rozoberie, to už nedokáže spojiť do hromady, alebo bude K-L-A-D-I-V-O-M trieskať a ničiť steny, nábytok, spotrebiče, potrebuje sa vyventilovať, odreagovať, dať celý HNEV zo seba von. Okrem Jakea, vidím krásnu Naomi Watts, ktorej vďačím za spríjemnenie celkového dojmu. Gyllenhaal je atypický univerzálny herec, ktorý patrí medzi súčasnú špičku, a aj dokáže zahrať rôzne charaktery, ktoré sa z filmu na film - líšia, veľká budúcnosť... Teším sa najmä, čo prinesie Jean - Marc : nabudúce... ()
(ASI BUDÚ SPOILE:) Bravúrne osedlaný scenár, ktorý musel vzniknúť v hlave niekoho, kto má skúsenosť s tragickou stratou niekoho blízkeho (alebo lepšie povedané toho najbližšieho...), pochopil to aj Gyllenhaal a svojím výkonom mozaiku dokonale uzavrel. Všetky fázy vyrovnávania sa s touto situáciou sú tam akokeby neviditeľné až to k záveru celé do seba zaklapne. Nie je to záver filmu s nálepkou BOOM. Je to "iba" inteligentné. A svojím spôsobom aj kruto katarzistické. ()
Tohle téma ve mě vzbudilo skepsi co se komedie týče a tenhle pocit byl oprávněný. Komediálního tu nebylo vůbec nic a žánrové zařazení nechápu. To by mi ale ani tak nevadilo, pokud by to nahrazovala dramatická linka. Ale to se bohužel nestalo. Já sice chápu, co tím chtěl básník říci, ale forma, jakou se hlavní hrdina vyrovnával se smrtí manželky resp. to, jak hledal důvod, proč se mu nedaří truchlit odpovídajícím způsobem, to mi bylo naprosto cizí a nerozuměl jsem tomu. To, že byl film obsazen výbornými a solidně vystupujícími herci byla v tomto případě jen malá náplast. 30% ()
Velice zvláštní sonda do hlubin lidskosti a opovržení se znovuzrozeným Jakem Gyllengaalem s několika silnými momenty a naopak s několika vyloženě odlehčujícími. Kdyby toto režíroval Terence Malick, zřejmě bych na jeho tempo nepřistoupil, ovšem takto jsem se po poměrně pomalém začátku docela sžil s postavou a snažil se jej pochopit. Fox Searchlight umí hledat náměty a toto sice vyložená pecka není, ale své fandy, ale i nevraživce, si najde...7/10 ()
Jake Gyllenhaal ma baví stále viac a viac. Nie je to len zaujímavými rolami, ktoré stvárňuje, ale aj samotným hereckým prejavom a tou charizmou, ktorú vyžaruje. Po úlohe sociopata vo filme Nightcrawler tu je ďalšia bizarná rola - tentokrát melancholicko-psychopatický Demolition-man, ktorý sa po svojom vysporiadáva s tragickou udalosťou. Väčšinou sa mi nepáči, keď film príliš prerastá do poetiky, ale v tomto prípade to vytváralo práveže naopak vysoko pozitívny aspekt. Naomi Watts tiež prispela ku kvalite, a v neposlednom rade určite aj prísny otec Chris Cooper. Fakt, treba uznať, že to stálo za to, a treba určite pochváliť aj soundtrack. No ešte jedna vec by ma dosť zaujímala - kto jazdí v tom kombi? ()
Galerie (45)
Zajímavosti (5)
- Filmovanie snímky prebiehalo v americkom štáte New York. Filmári pracovali aj na známom pobrežnom mieste Coney Island, kde sa nachádzajú zábavné parky a lunaparky. (MikaelSVK)
- V záverečných titulkoch prehovorí ešte hlas Jakea Gyllenhaala, ktorý „pozdraví“ divákov. (Kub_ees)
- Scénář filmu napsal Bryan Sipe. V roce 2007 se nacházel na Black Listu nezrealizovaných scénářů. Upadl v zapomnění do doby, než se ho ujal Jean-Marc Vallee, který o něm pronesl: „Demolition je silný a dojemný příběh, napsaný se silnou a upřímnou touhou pochopit lidskou duši, to co nás činí tak unikátními, tak jedinečnými, co nás přiměje milovat. Je to scénář vzácné kvality o kráse lidskosti." (Aaron.)
Reklama