poster

Prázdniny v Provence

  • Slovensko

    Prázdniny v Provence

Komedie

Česko / Francie, 2016, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SaNcHeZ_cz
    *

    Ano, je to břečka, u které podezřívám tvůrce, že neměli žádný scénář a jen tak se vydali něco natočit do Francie. Výsledek tomu rozhodně napovídá. Šílené herecké výkony a samotný děj si snad ani nezaslouží komentář, stejně jako školácké chyby ve zpracování jako například otřesný střih v některých momentech. Přesto musím uznat, že úplné dno tahle "taškařice" není, neboť alespoň co se vizuálu týče a některých momentů v samotném filmu, není to taková bída. Existují totiž v českých luzích a hájích daleko horší adepti, u kterých se nedá najít ani to.(26.3.2017)

  • kingik
    **

    Konec velkých prázdnin, neb velké tvůrčí prázdno ovládlo je. Tři hudebníci z Pardubic vyrazí trávit léto na francouzský venkov. A střet francouzské kultury s českou nekulturou na sebe nenechá dlouho čekat. Pánové Kotek, Prachař a Hádek jsou dobrou polovinu filmu na káry, jak opilecký filmový zákon káže, sjetí na plech a chrlí ze sebe nesouvislé, špatně ozvučené blábolismy, z nichž se občas dá vyluštit hláška. A divíte se jim? Když kolem nich krouží vilná tetička (Jana Krausová), co věší prádlo nahoře bez, samčí smysly jim jitří milá sestřenice (Denisa Pfauserová), alkoholem i úkoly je zásobuje "bodré stréc" (Igor Bareš), co chrlí jeden moravismus za druhým, s fetem kšeftující místní dealer (Jaromír Nosek a do cesty jim vstoupí i další místní figurky, až vše vyvrcholí příjezdem manažerky v roli ne(u)spokojené feny (Eva Leimbegerová). Z takové sestavy nezbývá než sáhnout po víně, prolít ho po litrech hrdlem, vyhulit lanýže za tisíce a navrch se poctivě vymočit do moře. Asi takhle, ta herecká sestava byla až moc dobrá. A statečně bojovala s obsahem, jež velké poetické hovno představoval. Ovšem netřeba žehrat, vždyť český film, odehrávající se na francouzském venkově, je rarita. K mání jsou dvoje odhalená prsa, Denisa Pfauserová se silným francouzským akcentem, oproti níž třeba Anna Stropnická a Jaromír Nosek mluví úplně bez přízvuku. Šlo-li tvůrcům o kontrast českého zhovadilého chování na malebném, starostmi nesmáčeném francouzském venkově, je nutno oponovat, že my Češi tedy starosti máme, takže sáhnout po sklence lahodného moku je logickým vyústěním, jak se zbavit stresu, psychické nerovnováhy a Chantal Poullain. Režisér Vladimír Michálek si mohl s kolegou Danielem Miňovským ušetřit čas se psaním scénáře, stejně jejich film zavání silnou improvizací. A více času, rozboru i prostoru se mohlo věnovat konfliktům v kapele, jejichž náznak proběhne až v závěru, nebo zápletce, která by film stmelila, a šukání českých samiček, které filmu dodávají šťávu. Tenhle film ale nešlape po stránce režijní i scenáristické a i hudebně si vede poměrně unyle. Takže unylý trip s francouzskými haluzemi je na světě. Chci vidět diváka, který po něm z kina odcházel spokojený. 4/10(25.3.2017)

  • ForGump
    odpad!

    Váhal jsem, stejně jako u Pohádkáře, jestli tomu vůbec dávat nějakou hvězdičku, tam jsem byl z dnešního pohledu rozumný a dal mu dvě, tady ale už končí veškerá legrace a nakonec se usvědčuji, že ani nebyl důvod váhat, protože jsem pocítil absolutní zmar. Totálně prázdná záležitost (takové horší Zahulíme, uvidíme) odehrávající se ve Francii, jak již název napovídá, u níž jsem neodhalil důvod, proč vznikla, ačkoliv konspirační teorie by byla - všichni byli zhulení lanýžem, stejně jako Kotkovo postava, který kdyby na to přišlo by si ubalil a vyhulil i použitý prezervativ, a dostali chuť na punk a anarchii. Vůbec všechny zdejší postavy se potácejí od jedné nelogické situace k druhé s naprostou bezstarostností pod vlivem ROSÉ či trávy. Pokud si člověk uvědomí, že režisérem je Vladimír Michálek, kameramanem Martin Štrba, a ta stejná jména jsou podepsána pod filmy jako Je třeba zabít Sekala, Babí léto nebo O rodičích a dětech, chce se skoro nevěřit. Každopádně výše zmínění pánové už mi začínají lézt na nervy se svou tvorbou posledních 5 let (mohou poděkovat HBO, že mohli natočit Mamon), a víceméně by se dalo říct, že právě Prázdniny v Provence svým obsahem shrnují onu poslední pětiletku. 10%(27.4.2017)

  • hirnlego
    ***

    A zrovna u tohohle je sekce "zajímavosti" prázdná, ach jo. Utratilo se víc za honorář Šantal, za drogy pro Hádka, nebo za to, že někdo bude předstírat existenci scénáře? První půlku bych si s upřímnou absurdní láskou pustila podruhý poprvý, střízlivění, mělnění a ňahňání v druhý půlce už spíš ne. A to jen piju. Medvěd staví döm je to nejnádhernější, co Prachař lidstvu mohl dát.(15.3.2017)

  • klukluka
    *

    Kotek, Prachař, Hádek - to má přece samo o sobě potenciál. Bez scénáře bych je nechal improvizovat a muselo by to dopadnout líp. Ale udělat z těchhle tří sympatických kluků takový kreatury... Proč? Co tím jindy (měl jsem za to, že vždy) přemýšlivý režisér Vladimír Michálek sledoval? Vnímá takhle celou generaci českých třicátníků? Nebo má nějaký problém s muzikantama? Možná mi něco uniká, ale to nic plus, co jsem zachytil a zpracoval, ve mně vyvolává jedinou vážně míněnou otázku: co se Vladimíru Michálkovi děje? Smutné...(27.2.2017)

  • - Hudba, která hraje na diskotéce, je píseň „Ještě se připlazíš“ od kapely J.A.R., pouze v instrumentální verzi. Píseň jako taková vyšla na desce „Eskalace dobra“ až téměř rok po premiéře filmu Prázdniny v Provence. (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace