Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Roman HolýHrají:
Kryštof Hádek, Jakub Prachař, Vojtěch Kotek, Denisa Pfauserová, Jana Krausová, Eva Leimbergerová, Igor Bareš, Chantal Poullain, Jan Novotný, Anna Stropnická (více)Obsahy(1)
Léto neskončilo, zábava trvá. Vojta Kotek, Jakub Prachař a Kryštof Hádek se po zimní komedii Padesátka vrací na plátna kin s letní atmosférou a s francouzskou vůní v komedii Prázdniny v Provence. Režisér Vladimír Michálek je obsadil do rolí tří kamarádů a členů hudební skupiny, kteří utečou před svojí manažerkou až do slunné Francie k tetě jednoho z nich. Trochu se poflakují, hodně si užívají a taky potkají krásnou a sympatickou dívku, která umí lámat srdce. Každý z velké trojky kámošů je jiný, společně pak vrství více či méně šílené situace. Zavilý hulič marihuany, hláškující filosof a nesmělý basák dělají všechno ve větším, než malém množství. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (200)
“JEDINĚ KDYŽ PROJDEŠ UTPENÍM, MŮŽEŠ POZNAT PRAVÝ ŠTĚSTÍ“ /// (prohlásil Prachař poté, co se málem posral…) Tak tak, o hluboké myšlenky tady nepude. Spíš ukázat trošku tý exhibice, zachlastat (víno z flašky), zhulit se a něco zprznit. Že jsou to věci zajímavý? Tak tady ne! Fešákům (hele, nic pro ti těm týpkům nemám, nevaděj mi, dokonce bych řekl, že jeden z nich umí i hrát…) se snaží sekundovat stará Krausová, předvádějící doutnající stodolu, která by prej ještě mohla chytnout… Píčovina, ve který kromě akoholdrogovýho opojení nemá smysl nic hledat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Su neustále zhulenej (a proto můžu čumět na cokoliv!). 2.) Zjistím, proč je dobrý si vzít na prázdniny (dovču) kameru. /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Konec velkých prázdnin, neb velké tvůrčí prázdno ovládlo je. Tři hudebníci z Pardubic vyrazí trávit léto na francouzský venkov. A střet francouzské kultury s českou nekulturou na sebe nenechá dlouho čekat. Pánové Kotek, Prachař a Hádek jsou dobrou polovinu filmu na káry, jak opilecký filmový zákon káže, sjetí na plech a chrlí ze sebe nesouvislé, špatně ozvučené blábolismy, z nichž se občas dá vyluštit hláška. A divíte se jim? Když kolem nich krouží vilná tetička (Jana Krausová), co věší prádlo nahoře bez, samčí smysly jim jitří milá sestřenice (Denisa Pfauserová), alkoholem i úkoly je zásobuje "bodré stréc" (Igor Bareš), co chrlí jeden moravismus za druhým, s fetem kšeftující místní dealer (Jaromír Nosek a do cesty jim vstoupí i další místní figurky, až vše vyvrcholí příjezdem manažerky v roli ne(u)spokojené feny (Eva Leimbegerová). Z takové sestavy nezbývá než sáhnout po víně, prolít ho po litrech hrdlem, vyhulit lanýže za tisíce a navrch se poctivě vymočit do moře. Asi takhle, ta herecká sestava byla až moc dobrá. A statečně bojovala s obsahem, jež velké poetické hovno představoval. Ovšem netřeba žehrat, vždyť český film, odehrávající se na francouzském venkově, je rarita. K mání jsou dvoje odhalená prsa, Denisa Pfauserová se silným francouzským akcentem, oproti níž třeba Anna Stropnická a Jaromír Nosek mluví úplně bez přízvuku. Šlo-li tvůrcům o kontrast českého zhovadilého chování na malebném, starostmi nesmáčeném francouzském venkově, je nutno oponovat, že my Češi tedy starosti máme, takže sáhnout po sklence lahodného moku je logickým vyústěním, jak se zbavit stresu, psychické nerovnováhy a Chantal Poullain. Režisér Vladimír Michálek si mohl s kolegou Danielem Miňovským ušetřit čas se psaním scénáře, stejně jejich film zavání silnou improvizací. A více času, rozboru i prostoru se mohlo věnovat konfliktům v kapele, jejichž náznak proběhne až v závěru, nebo zápletce, která by film stmelila, a šukání českých samiček, které filmu dodávají šťávu. Tenhle film ale nešlape po stránce režijní i scenáristické a i hudebně si vede poměrně unyle. Takže unylý trip s francouzskými haluzemi je na světě. Chci vidět diváka, který po něm z kina odcházel spokojený. 4/10 ()
Kdyby Mirce dopředu řekli, že Michálek se něčím strašně zedral, a možná to nebylo hulení, mohla si soudružka Spáčilová ušetřit pero a inkoust a nesnažit se napsat recenzi, protože ve veškerém respektu k ní, to nejde. Michálek, ten Michálek, který natočil skvosty porevoluční kinematografie jako Zapomenuté světlo a Je třeba zabít Sekala (obojí oskarová úroveň), se teď bůhví proč vrhnul na rádoby komedii. Hlavně, že si kluci a holky udělali výlet k moři. Všichni tři hoši z kapely jsou na pěst, Hádek nejmíň. A všichni tři jsou normálně skvělí herci. Romanovi Holému by někdo měl říct, že ta hudba bylo strašná, a asi nikdy jsem kromě produkce Loyda Schimandla nic horšího v "českém" filmu neslyšel. Ten, kdo psal repliky pro Prachaře, by zasloužil zalejt do betonu. Ano, takhle nějak může filosofovat feťák a ožrala, ale sakra natáčet o tom celovečerní film není žádoucí. ()
Kluci se snažili, ale to je tak všechno. Z ukázek se může zdát, že půjde o čistou komedii, kde o vtipné hlášky nebude nouze. Všechno je ale jinak. Naprosto všechny vtipy byly využity do upoutávky. Zbytek filmu je špatně natočené zmatené drama, kterému chybí jakýkoliv smyslný děj. Postavy nemají jasné charaktery, jednou se chovají tak, potom zase onak. Film se v podstatě skládá ze spousty nikam nevedoucích scén, které jsou tam jen kvůli tomu, aby mohl padnout většinou hodně slabý vtípek, který zrovna scénáristy napadl. Vedlejší postavy jsou opět spíš zbytečné. Prostě se tam jen mihnou, aniž by nějak zamíchaly s dějem. Navíc je většina z nich dost hrozně zahraná. Tohle není ono. 1,5* ()
Že film napsal stejný člověk, co Řachandu, jsem se dozvěděl až po projekci. Teď už mě tedy neudivuje absence jakéhokoli příběhu.. Narozdíl od Řachandy jsem se ale v tomhle případě poměrně dost smál a to především díky K. Hádkovi. Ten člověk je teď snad všude a jsem za to rád - 40%. Tento film leda v letńáku s lahví rosé v ruce ;). ()
Galerie (28)
Zajímavosti (9)
- Ve 12. minutě chlapci nakládají náklad vína do auta a přijde Petr Dražinský (Igor Bareš). Dostane flašku vína a sklenici. Začne si do sklenice nalévat a láhev drží v levé ruce. Následně přijde velmi rychlý a krátký střih a láhev drží v pravé ruce. Po prostřihu je opět v levé. (Mydlivoj)
- Hudba, která hraje na diskotéce, je píseň „Ještě se připlazíš“ od kapely J.A.R., pouze v instrumentální verzi. Píseň jako taková vyšla na desce „Eskalace dobra“ až téměř rok po premiéře filmu Prázdniny v Provence. (MTHRFCKR)
- Film se natáčel přímo v Provence ve městečku Six-Fours-les-Plages ležícím na pobřeží mezi Marseille a Nice. (SONY_)
Reklama