Režie:
Claude SautetKamera:
Jean-François RobinHudba:
Philippe SardeHrají:
Emmanuelle Béart, Michel Serrault, Jean-Hugues Anglade, Claire Nadeau, Françoise Brion, Michèle Laroque, Michael Lonsdale (více)Obsahy(1)
Nelly ztratila práci v redakci. V lhostejnosti a znuděném přijímaní životního stereotypu nacházíme i jejího manžela, který již ani žádnou práci hledat nechce. Nelly se alespoň snaží vydělávat různými brigádami. Jednoho dne jí vzdálený známý, starší bohatý pan Arnaud nabídne splacení dluhů za nájem. Jeho nabídka je seriózní a bez postranních úmyslů, Nelly ji však přesto nejprve odmítá. Po rozhovoru s manželem si ale uvědomí, že s ním již nechce dále sdílet jeho lhostejnost a půjčka by jí mohla pomoci s novým začátkem. Přijímá zároveň i nabídku pana Arnauda na práci při přepisováním jeho pamětí. Tak se před námi začnou rozvíjet životy mladé hledající dívky a starého, úspěšného, ale se sebou nespokojeného muže a jejich křehký vzájemný vztah. (Qasa)
(více)Videa (1)
Recenze (35)
Tohle je velmi zajímavej kousek, jehož největší síla spočívá v pocitech, který vzníkají s dobrých dialagů,ale především ve vynikajících hereckých výkonech madam Beart a pana Serraulta. Jejich společný scény jsou typickou ukázkou perfektní francouzský herecký školy, kdy vzájemný pohledy dokážou mít v sobě větší obsažnost než tuny keců. Filmařská lahůdka pro fajnšmekry a filmový frankofily současně. ()
Můj pátý Sautetův snímek a tentokrát s pěti hvězdičkami váhat nebudu. Zatím jsem si říkal, že tomu stále malinko chybí, ale v tom to právě bylo! Sautet je geniální svojí obyčejností - ovšem tou nejkrásnější možnou. Tato "komedie nejistoty", jak jí sám Sautet nazval, je ale skutečnou perlou. Setkání kultivovaného, starého, dobře situovaného staršího pána (Michel Serrault) s mladou ženou (Emmanuelle Béart), pokořovanou lhostejností svého muže i finančními starostmi. Ona mu přepisuje na počítači jeho rukopis a při tom se vytvoří neskutečná blízkost - trochu rozmarná hra, spřízněnost duší. Vrcholem je scéna, kdy si Arnaud prohlíží spící Nelly. Nic se nestane, ale je v tom úplně všechno!! Žádná láska - neříkám, že se mi nelíbí nejrůznější filmová zpodobnění lásky - sám Sautet je v tomto oboru mistr nad mistry. Ale tady je to něco víc - absolutní DŮVĚRA, ta nejkrásnější, nejčistší důvěra, která i mně vhání slzy do očí. Důvěra, která je ovšem tak hluboká, že vlastně nemůže mezi lidmi fungovat a musí vztah ukončit. Sautet jako nejlidštější režisér a Emmanuelle Béart jako ta nejhlubší a nejsilnější (o jejím něžném půvabu a kultivovanosti není pochyb) žena současného filmu. ()
V krátké době je to už druhý snímek od Claude Sauteta, který jsem měl možnost vidět, a mám pocit, že ode mě pan Sautet dostane přezdívku Uspávač hadů. Připadám si jako někdo, kdo jde na návštěvu, klepe a vůbec mu neotevřou. Ten film se mnou nekomunikoval a nijak jsem do něj vůbec nebyl schopný proniknout. Můžu mluvit o půvabech Emmanuelle Béart, o zralém herectví Michela Serraulta, ale o filmu vlastně nemám co sdělit. Byl mi naprosto ukradený, stejně jako jeho postavy, jejich dialogy a veškeré dění na obrazovce. Po pár desítkách minut jsem začal z nudy pročítat staré noviny pohozené na stole a zoufale hledal, co by mě vytrhlo z letargie. Ten film není žádný brak, není mizerně natočený, je pro mě jen zoufale nezajímavý. Celkový dojem: 25 %. ()
Kterak stárnoucí soudce a obchodník Arnaud poznává talentovanou opisovatelku Nelly. Velmi jemně podaný příběh s francouzskou noblesou. Nic tomu nechybělo, devadesátá léta se vyznačovla touto formou příběhů, vzpoměňme slavnou Červenou barvu, chtěli se odlišit od sedmdesátých a osmdesátých let, natočit jiné, než tuhé kriminální příběhy a akční filmy. Sautet je toho důkazem. Šlo mu, na co sáhl.. jeho poslední dílo. ()
Veškerá síla tohoto filmu tkví ve dvojce Serrault a Béart. Ten jejich vztah neměl obdoby a celé se to točilo ohledně toho, jak šarmantně se oba k sobě chovají. Od toho se odvíjí i veškeré pozitivní nálady a pocity, který tento film přináší. Hra očima je tady dost zřejmá. Poctivá Francie, u mě ale s problémem, že jsem se nedokázal přenést přes tu filmově až moc poklidnou atmosféru. ()
Galerie (19)
Photo © StudioCanal

Reklama