Režie:
Matt RossScénář:
Matt RossKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alex SomersHrají:
Viggo Mortensen, George MacKay, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Samantha Isler, Charlie Shotwell, Frank Langella, Ann Dowd, Steve Zahn (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hluboko v lesích mimo civilizaci vychovává svérázný a charismatický otec (Viggo Mortensen) svých šest dětí podle vlastních představ. Jejich život připomíná letní tábor v ráji, plný neotřelých pravidel a her. Dokud nepřijde zpráva, která všechno změní. Začíná překvapivá a zábavná cesta, při které jsou zásady této volnomyšlenkářské rodiny vystaveny zkouškám našeho světa. (Aerofilms)
(více)Videa (12)
Recenze (554)
Tak tenhle jejich svět se mi dokonale trefil do noty. Lesní rodinka, kdy šest dítek zoceluje jejich otec, pravidelně cvičí, debatují, nasávají vědomosti, které by se ve školních lavicích jen těžko dozvěděli. Nakupují jen nezbytné věci, co se dá, uloví nebo si vypěstují. Matka kdesi v nemocnici bojuje (a už dlouho nebude) s bipolární poruchou a právě její radikální rozhodnutí vyšle rodinku neznajíc Star Trek nebo bojové počítačové hry do civilizace – totálně konzumní společnosti. Ústřední myšlenka je zřejmě jasná. Co je víc? A která strana má navrch? Chybuje se v obou táborech, takže divák je zvědavý, kam tenhle zajímavý námět tvůrci posunou a kde všude najde pozitiva/negativa. Není to totiž plácání o smogu, tání ledovců nebo přídatných látkách v potravinách. Divák si tak tvoří vlastní názor, který mu ovšem tvůrci několikrát umně rozbourají, protože každý z životních stylů má svou odvrácenou tvář. Atmosféra je náramná, dialogy úderné, scény podbarvené Sigur Rós jsou sakra silné, herci naprosto přesvědčiví, což těší zejména u dětských/mladých tváří. Dosud hlavně seriálový herec Matt Ross překvapil. A Sundance i Cannes mu tleskaly. Chytré, cynické, nepodbízivé. ()
Typický „Sundance movie“. Feel-good tragikomedie s pohodovým soundtrackem, výstředními, ale sympatickými postavami a předvídatelným vyústěním. Syrový úvod, zachycující první ze série rituálů podmiňujících Bodevanův vstup do dospělosti, přitom dává naději, že půjde o film více pravdivý než podbízivý a nenabízející na komplexní problémy pohádkově snadná řešení. Jenomže z oslavy života mimo systém, který člověka zbavuje jeho individuality, se film záhy láme v obehraný příběh o nezbytnosti socializace a respektování společenských pravidel. Postavy sice nejsou ochotny přijmout normy světa, kterým tak dlouho opovrhovaly, bezezbytku, ale jejich proměna je stejně vázána na podřízení se dominantní ideologii. Byť režisér citlivě rozložil pozornost mezi všechny členy rodiny, jímž vévodí Mortensenův prakticky dokonalý hrdina (jehož mytologizaci, patrnou již z originálního názvu filmu, Ross nijak neproblematizuje), nedokáže zamaskovat, že mu postavy slouží hlavně jako chodící argumenty na podporu konzervativní myšlenky o významu šťastné rodiny. Film díky líbivým záběrovým kompozicím, mírně cynickému humoru, přiměřené dávce patosu a dobře načasovanému užití povzbudivé hudby vyvolává zamýšlené emoce, ale ty rychle odeznívají, protože nestojí na přesvědčivém základu. Věřit nelze ani postavám, které se příliš snadno vzdávají všeho, zač tak dlouho a usilovně bojovaly, a v důsledku ani rádoby nonkonformnímu proti-konzumnímu poselství. 70% ()
Nechapu ten obcasny nekompromisni hate, ktereho se tomuto filmu dostava. Pravdou je, ze tolik tech indie filmu nakoukanejch nemam, ale tohle me prislo naprosto... jaky je to slovo... uz vim, fantasticky. Clovek s tim modelem vychovy nemusi souhlasit, ale film se ho ani nesnazi presvedcit. Prave naopak, chvilema scenar hodne silne kope za druhou stranu barikady. Me to sedlo jako dlouho zadnej film. Originalni, zabavny, sebejisty, podnetny, nezapomenutelny. 9/10 ()
Forma a styl natočení filmu je vlastně v rozporu s tím, o čem je. Snaží se nám přiblížit způsob výchovy odproštěný od konzumních a tradičních způsobů myšlení a činností a přitom je natočen vyumělkovaným konzumním způsobem. Vtipné je ovšem to, že si toho jsou autoři nejspíše vědomi, neboť tam dali ten poslední záběr. Poslední záběr, který konečně ukazuje život v plné nahotě, obyčejný, nudný, plný dlouhých okamžiků ničeho. Za to jim patří plus. Můj vztah k hlavní postavě se během sledování vyvíjel, od počátečního odmítnutí, až po přijetí toho, že některé jeho způsoby myšlení jsou mi vlastní. Neuvěřil jsem příliš tomu, že by způsob této výchovy zapříčinil nesmyslnou geniálnost všech jeho dětí, stejně jako oddanou poslušnost i v době puberty. Navíc film ukazuje dva extrémní světy, aby ukázal rozdílnost obou pohledů a přesto se mi zdálo, že toho bylo málo, přišlo mi i, že tam bylo málo konfliktu. Znám tyto rodinné ideové třenice až příliš dobře osobně, aby mi to tady nepřišlo příliš "slabé" a povrchní. Je to naivní a jednoduchý snímek, který je mi v lecčems sympatický, v lecčems moc ne, ale tak to bývá. ()
Tohle jsem ignoroval hodně dlouho, ale po zhlédnutí mám chuť jít téměř až na 5 hvězd. Myslím, že na tuhle rodinku, která žije 10 let v lesích jen tak někdo nezapomene. Styl výchovy byl hodně nevídaný a myslím, že by mohl být i klidně funkční. Viggo Mortensen naprosto úžasný a svými intelektuálními dialogy mi místy vyrážel dech, co dialog to síla a důvod k zamyšlení. Děti byly na oscara a co 8 letá holčička má za znalosti z oblasti politky a práva z toho mi padala brada. Hodně dobré místy i zvráceně vtipné. 85% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (25)
- Viggo Mortensen (Ben) kladl důraz na to, aby alternativní životní styl znázorněný ve filmu vypadal co nejrealističtěji. Často na toto téma debatoval s režisérem Mattem Rossem, který čerpal inspiraci z dětství, kdy jeho rodina žila na samotě v regionu Pacific Northwest na severozápadě Severní Ameriky. (HellFire)
- Timeline: Viggo Mortensen byl obsazen v únoru 2014 do filmu, který je z velice malé části autobiografií Matta Rosse. Zbytek obsazení byl doobsazen do srpna téhož roku. Natáčení začalo v červenci 2014 v Západním Washingtonu. V červenci také společnost eOne zakoupila práva na mezinárodní distribuci. O měsíc později zakoupila společnost Bleecker Street práva na distribuci v USA. Film si odbyl premiéru 23. ledna 2016 na filmovém festivalu Sundance. Do kin se film podíval 8. července. (Hal_Moore)
- Viggo Mortensen (Ben) v rozhovoru přiznal, že měl strach z výšek a při natáčení lezecké scény tak odmítl slanit zpět na zem, kde si ostatní užívali večeři. Štáb tak herci poslal alespoň sendvič. (HellFire)
Reklama