Reklama

Reklama

Neznámá dívka

  • Belgie La Fille inconnue (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Jenny (Adèle Haenel) je lékařkou, která provozuje malou praxi po svém starém a nemocném mentorovi. Ambiciózní mladá žena se chystá na velký kariérní skok – přestup na významnou kliniku a prestižní oddělení. Když se jednoho dne večer rozezní v její ordinaci zvonek, Jenny nereaguje. Je po ordinačních hodinách a má dost práce s nejistým Julienem (Olivier Bonnaud), který u ní vykonává praxi. Ráno se dozví, že neznámá dívka, kterou nepustila dovnitř, byla opodál nalezena mrtvá, nejspíš zavražděná. Hnána výčitkami svědomí se Jenny pokouší vypátrat její identitu. Nepřiznaně v ní ale hlodá i touha odhalit pachatele brutálního činu. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (48)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jestli tě pacient dojímá, nejsi dobrý doktor. A co divák? Mladá lékařka Jenny ve filmu bří Dardennů pátrá po jméně pacientky, za jejíž smrt cítí jistou odpovědnost. V duchu frantíkovského pojetí le dogme 95 sledujeme morálně hutnou socio-detektivku zatíženou úvahami o různých druzích profesionality, spravedlnosti a několika hříchy, za něž by páter Knox rozhřeřešení bez příslibu extenzivního modlení neudělil. Byť je zarputilost hlavní hrdinky tak velká až hůře uvěřitelná, podobně jako další motivy některých vedlejších postav (opět skvěle slabošský Jérémie Reniér), není tím méně inspirativní. Dardenny šlechtí především to, že nepřestávají točit o normálních lidech, přestože tlak na prezentaci simulakra rozplývající se střední třídy je v kinematografii jistě značný. Belgie činžáků, uniformní architektury, karavanů, stavenišť, ikeácky (ne)zařízených bytů a sterilních ordinací je v jejich pojetí filmově nezajímavá, fakticky o to hodnotnější. Léčit pacienty bez pojištění jste asi nechtěla... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

S přibývajícími minutami jsem lépe chápal, co chtějí Dardennové sdělit a zároveň méně rozuměl tomu, proč to sdělují tak strašlivě krkolomným způsobem. Lépe by udělali, kdyby silně (a úmyslně?) neuspokojivou, příliš mnoho nikam nevedoucích odboček obsahující pseudodetektivní linii zcela vypustili a k poukázání na nedůvěru v komunitě a z toho plynoucí problémy využili drobných každodenních konfliktů mezi lékařkou (na roli skvěle připravená Adèle Haenel) a jejími pacienty. V prostém, stylisticky čistém a k žádnému konkrétnímu cíli nesměřujícím pozorování Jenny při práci tkví hlavní síla filmu. Jeho slabinu naopak představuje postupně sílící didaktismus, projevující se robotickým jednáním hlavní, vykoupení hledající a kompromisy odmítající hrdinky a přecitlivělostí vedlejších postav, chodících tezí. O sobeckosti lidí usilovně hledajících viníky vlastního neštěstí v někom jiném jsme přesvědčováni například prostřednictvím teenagera, kterému se dělá blbě od žaludku jen při pomyšlení, že by se měl zapojit do pátrání po dívce, již jako jeden z mála viděl krátce před její smrtí. Prapodivný mix tří obtížně slučitelných žánrů (sociálního dramatu, detektivky a morality) pak vrcholí na způsob deus ex machina. Namísto katarze se dostavuje zklamání. Částečně sice možná zamýšlené (život na rozdíl od fikce nenabízí elegantní řešení), ale z větší části vyplývající z toho, jak ledabyle jsou postavy napsané a k jak nepřesvědčivě motivovaným činům je tvůrci nutí. 55% ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Tématem filmu je konflikt citu a rozumu. Krimi, na jejímž pozadí jsou divákovi zabaleny běžné denní situace. Přesné postižení společnosti bez zbytečné vaty. U jiného filmu by mohl divák začít pospávat, ale tento se style od ostatních liší - bez hudby, padnoucí přesný střih a přesné vyjadřování pocitů herci mlčením. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dardenneovci si vyskúšali detektívku a na to, aby ju nakrútili viac uspokojivo, by s ňou museli mať viac skúseností. Pátranie na vlastnú päsť, kedy polícia príliš neprotestuje, len občas naznačí, že hlavná postava by sa mala radšej starať o seba, je doménou skôr štylizovaných trilerov, než filmu s morálnymi posolstvami. Je prekvapivé, že Jenny sa síce okolie vyhráža, ale k ohrozeniu jej života nedôjde, čo je možno snahou vyhnúť sa žánrovým klišé, ale vzhľadom na okolnosti by realite viac zodpovedalo nejaké to skutočné násilie. V pozadí prípadu sledujeme súčasné sociálne problémy krajiny, resp. Európy, ktoré ale už pôsobia ako klišé (prostitúcia prisťahovalcov, nelegálni imigranti) a zároveň psychologický ponor do myslí vinníkov (postavy tu majú väčšiu či menšiu mieru viny voči obeti), ktorý je zaujímavejší a zaslúžil by si väčší priestor. 70% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejlepší devízou tohoto filmu je pro mě ne příliš známá herečka Adéle Haenel, která svým vzezřením vypadá trošku jako Emma Smetana a stejně dobře i před tou kamerou vypadá. Pokud Vám sedne její běžná role obvoďačky, tak budete spokojeni tak, jako já. Jinak se jedná o obyčejný příběh z francouzského venkova, který je, podle mě, zvláštní právě onou obyčejností, do které mi Adéle perfektně zapadla. Působí to jak kdyby se to stalo u Vás a Vy byste byli přímo součástí jejího příběhu. Spolu se sympaticky souznějící Adéle mi to prostě sedlo. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo od 12. října do 22. prosince 2015 v Seraingu v provincii Lutych. (bianci)
  • Po projekcii na festivale v Cannes sa bratia Dardennovci rozhodli urobiť ešte niekoľko zmien, čoho výsledkom je o 7 minút kražšia verzia, oproti tej festivalovej. (classic)

Související novinky

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (více)

Reklama

Reklama