poster

Neznámá dívka

  • Belgie

    La Fille inconnue

  • Francie

    La Fille inconnue

  • Slovensko

    Neznáme dievča

  • Velká Británie

    The Unknown Girl

Mysteriózní / Krimi / Thriller / Drama

Belgie / Francie, 2016, 113 min (Alternativní: 106 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosi
    ***

    Dardennovci opět tam, kde jim to jde nejlépe. To jest mezi společenskými a morálními vazbami a s kamerou od prvního do posledního záběru přilepenou na hlavní hrdince. Mám jejich filmy rád, jenže příběh, jehož nosné téma je vražda a tajemství, nesmí být jednoduše takhle intimní a klidný. Pak musím dodat, že se stal docela nudným.(21.5.2017)

  • Morholt
    ***

    Ono je to přesně jak píše Matty. Nejsilnější je film ve chvílích, kdy ukazuje doktorku při práci. Na tom jejím neosobním přístupu k pacientům je něco podmanivého a nepamatuji si, že by mě někdy něco tak rutinního a obyčejného dokázalo upoutat. Adéle Haenel byla v tomto případě milionovou trefou. Jenže o co je silnější linie lékařská, o to slabší je ta pátrací. Na mě tady bylo až moc náhod, což by se ještě dalo překousnout, ale jestliže mi v jedné rovině ta absence emocí seděla, tak v té druhé jsem emoce postrádal. Navíc závěr s přiznáním byl příliš vykonstruovaný a celkový dojem hodně pokazil. 55%(20.5.2017)

  • Othello
    **

    Tohle neni film, tohle je teze. Postavy jsou odfláknuté, dialogy na první dobrou, kamera pracuje celou dobu jenom s jedním plánem, pohodlně vždy usazeném ve středu záběru a ta proklamovaná sociální civilnost nejspíš funguje na canneské buržousty, kteří nikdy neměli potřebu navštívit maloměstskou kliniku či se setkat s jejími problémy a pacienty.(2.8.2017)

  • anicin
    **

    Už mě otravuje a unavuje Dardennovské sociálno. Všechno musí být sociální. Drama je sociální. Zápletka je sociální. Všechny postavy jsou sociální. Interiéry jsou sociální, exteriéry jsou sociální. V pohodě napsaný příběh je strašně sociální a tím pádem únavný. Bratři, prosím už příští rok netočte, pokud to bude další stejný film, děkuji.(17.10.2016)

  • F.W.Colqhoun
    ****

    Jestli tě pacient dojímá, nejsi dobrý doktor. A co divák? Mladá lékařka Jenny ve filmu bří Dardennů pátrá po jméně pacientky, za jejíž smrt cítí jistou odpovědnost. V duchu frantíkovského pojetí le dogme 95 sledujeme morálně hutnou socio-detektivku zatíženou úvahami o různých druzích profesionality, spravedlnosti a několika hříchy, za něž by páter Knox rozhřeřešení bez příslibu extenzivního modlení neudělil. Byť je zarputilost hlavní hrdinky tak velká až hůře uvěřitelná, podobně jako další motivy některých vedlejších postav (opět skvěle slabošský Jérémie Reniér), není tím méně inspirativní. Dardenny šlechtí především to, že nepřestávají točit o normálních lidech, přestože tlak na prezentaci simulakra rozplývající se střední třídy je v kinematografii jistě značný. Belgie činžáků, uniformní architektury, karavanů, stavenišť, ikeácky (ne)zařízených bytů a sterilních ordinací je v jejich pojetí filmově nezajímavá, fakticky o to hodnotnější. Léčit pacienty bez pojištění jste asi nechtěla...(15.4.2018)

  • - Po projekcii na festivale v Cannes sa bratia Dardennovci rozhodli urobiť ešte niekoľko zmien, čoho výsledkom je o 7 minút kražšia verzia, oproti tej festivalovej. (classic)

  • - Pôvodne mala byť obsadená do hlavnej ženskej úlohy Marion Cotillard. Bratia Dardennovci sa nakoniec rozhodli pre 14 rokov mladšiu Adèle Haenel. (classic)