Reklama

Reklama

Jenny (Adèle Haenel) je lékařkou, která provozuje malou praxi po svém starém a nemocném mentorovi. Ambiciózní mladá žena se chystá na velký kariérní skok – přestup na významnou kliniku a prestižní oddělení. Když se jednoho dne večer rozezní v její ordinaci zvonek, Jenny nereaguje. Je po ordinačních hodinách a má dost práce s nejistým Julienem (Olivier Bonnaud), který u ní vykonává praxi. Ráno se dozví, že neznámá dívka, kterou nepustila dovnitř, byla opodál nalezena mrtvá, nejspíš zavražděná. Hnána výčitkami svědomí se Jenny pokouší vypátrat její identitu. Nepřiznaně v ní ale hlodá i touha odhalit pachatele brutálního činu. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Recenze (44)

Marze 

všechny recenze uživatele

Tématem filmu je konflikt citu a rozumu. Krimi, na jejímž pozadí jsou divákovi zabaleny běžné denní situace. Přesné postižení společnosti bez zbytečné vaty. U jiného filmu by mohl divák začít pospávat, ale tento se style od ostatních liší - bez hudby, padnoucí přesný střih a přesné vyjadřování pocitů herci mlčením. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Opäť tu máme drámu, ktorá mi príde neskutočne nedocenená a opäť je to filmom, ktorý má síce pomalé tempo, no rovnako má natoľko zaujímavý príbeh, že sa človek pri tom nenudí. Nemyslím si, že by to bolo až tak silné, ako minulého roku bol Glassland, no rovnako to stojí za to vidieť. Pretože emocionálne, postavovo a príbehovo to funguje podľa mňa vynikajúco. Stihneme poznať všetkých, stihne ich pochopiť, sú zaujímavý a najmä ich ťahá príbeh, ktorý neustále plynie ďalej. A človek chce poznať pravdu. Nie je to ale podané thrillerovým štýlom, ale viac dramatickým štýlom. A funguje to. Mňa osobne tento film držal celý čas. Hlavná hrdinka je sympatická a celý čas vieme, prečo sa snaží zistiť, koho stála jej chyba život. Je to silný film, výborne natočený, má charizmu a človeka nepustí. Alebo aspoň mňa. Podľa mňa stojí za pozornosť a rozhodne odporúčam. Hodnotenie: A ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejlepší devízou tohoto filmu je pro mě ne příliš známá herečka Adéle Haenel, která svým vzezřením vypadá trošku jako Emma Smetana a stejně dobře i před tou kamerou vypadá. Pokud Vám sedne její běžná role obvoďačky, tak budete spokojeni tak, jako já. Jinak se jedná o obyčejný příběh z francouzského venkova, který je, podle mě, zvláštní právě onou obyčejností, do které mi Adéle perfektně zapadla. Působí to jak kdyby se to stalo u Vás a Vy byste byli přímo součástí jejího příběhu. Spolu se sympaticky souznějící Adéle mi to prostě sedlo. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Domnieval som sa, že pokiaľ sa v tomto snímku pritvrdí, bude to nad rámec mojej akceptácie. No keďže ma zaujal námet, dal som bratom Dardenn-ovcom šancu. Koniec koncov, na obdobné nápady človek nenarazí často, tak prečo si neodskočiť zrovna do Francúzska, ktoré môže rovnako prekvapiť, ako Kórea svoju kvalitu neustále potvrdiť. Bohužiaľ, nestalo sa. Netvrdím, že je "Neznáma .." vyslovene zlým filmom, no tempo je rapídne pomalé, odkrývanie skutočností zas bez žiadaného výkyvu emócií, akoby sa riešila strata pexesa. Dúfal som teda, že aspoň záver bude mierne strhujúci, no celý tento počin sa vezie na tak neuveriteľne reálnej vlne, že skrátka žiadnym spôsobom nedokáže zdvihnúť adrenalín. Škoda, lebo pointa v podobe "výčitiek" môže byť vďačná téma. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

S přibývajícími minutami jsem lépe chápal, co chtějí Dardennové sdělit a zároveň méně rozuměl tomu, proč to sdělují tak strašlivě krkolomným způsobem. Lépe by udělali, kdyby silně (a úmyslně?) neuspokojivou, příliš mnoho nikam nevedoucích odboček obsahující pseudodetektivní linii zcela vypustili a k poukázání na nedůvěru v komunitě a z toho plynoucí problémy využili drobných každodenních konfliktů mezi lékařkou (na roli skvěle připravená Adèle Haenel) a jejími pacienty. V prostém, stylisticky čistém a k žádnému konkrétnímu cíli nesměřujícím pozorování Jenny při práci tkví hlavní síla filmu. Jeho slabinu naopak představuje postupně sílící didaktismus, projevující se robotickým jednáním hlavní, vykoupení hledající a kompromisy odmítající hrdinky a přecitlivělostí vedlejších postav, chodících tezí. O sobeckosti lidí usilovně hledajících viníky vlastního neštěstí v někom jiném jsme přesvědčováni například prostřednictvím teenagera, kterému se dělá blbě od žaludku jen při pomyšlení, že by se měl zapojit do pátrání po dívce, již jako jeden z mála viděl krátce před její smrtí. Prapodivný mix tří obtížně slučitelných žánrů (sociálního dramatu, detektivky a morality) pak vrcholí na způsob deus ex machina. Namísto katarze se dostavuje zklamání. Částečně sice možná zamýšlené (život na rozdíl od fikce nenabízí elegantní řešení), ale z větší části vyplývající z toho, jak ledabyle jsou postavy napsané a k jak nepřesvědčivě motivovaným činům je tvůrci nutí. 55% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Po projekcii na festivale v Cannes sa bratia Dardennovci rozhodli urobiť ešte niekoľko zmien, čoho výsledkom je o 7 minút kražšia verzia, oproti tej festivalovej. (classic)

Reklama

Reklama