Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (378)

Lucasion 

všechny recenze uživatele

Od roku 2013 čekám na další kvalitní film mého oblíbeného Willa Smitha. Poslední tři filmy s ním byla docela tragédie, a proto jsem tak rád, že konečně je Collateral Beauty dobrým filmem. A to nejen proto, že Smith hraje naprosto parádně. Spousta lidí sleduje každé Vánoce Lásku Nebeskou (2003). Já si dokážu představit, že tohle je další Vánoční film, který by se mohl každý rok promítat. I přesto, že je hořký a smutný. Úspěšný vedoucí velké firmy (Will Smith) přijde o dceru a ani po třech letech není schopný se s tím vyrovnat. Ovšem jeho kolegové (Winslet, Norton, Peña) mají taky svoje starosti a netečnost jejich vedoucího je přivádí do dalších problémů. Ve stejné době přichází za Smithem tři osoby - Láska, Smrt a Čas. Svými konfrontacemi se snaží navrátit krásu a lásku do jeho života. Film jako takový funguje díky scénáři po každé stránce. Je dojemný a zahraný skvěle. Sice jsem měl někde pocit, že si film až moc přehnaně vynucuje divákovi emoce. Nicméně konec mi dává za pravdu, že je tohle jedno z lepších dramat o životě. Díky skvělým hercům to funguje. Oproti třeba Sedmi životů (2008), kdy film graduje pouze na konci, a celý film máte jasnou představu, jak skončí. Možná to nemá tak hlubokou myšlenku, ale emoce fungují, jak mají a propletenost příběhem mezi charaktery se mi moc líbila. [Csfd projekce19] (80 %) ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Pokud pří vzniku filmu všichni očekávali, že dojde k útoku na naše srdíčka v předvánoční náladě, tak se nesmírně spletli. Samotný koncept mohl fungovat, ale museli by ho uchopit úplně jinak a ne se zamotávat do vlastního scénáře. Hrdinů je ve filmu až přespříliš, výborné obsazení vyšumí do prázdna, neboť herci nemají skoro co hrát. Scéna střídá scénu nudnými dialogy a ve většině případů vše působí na rychlo a tudíž nemají ten tížený efekt. Koncepce dvojic, kde se objevuje čas, láska jsou nudné, ničím nezaujmou a v případě smrti se divím, jak promarnili potenciál citově diváka vyždímat. Dějových linek je hodně, včetně závěrů, které jsou docela předvidatelné, zvlášť u přátel hlavního hrdiny. Mimo jiné, jak se Smithem vypečou, to je dost nechutné. Hlavní pointa, kde je ústřední postavou Smith je přitom výborná a tvůrci by udělali lépe, kdyby se zaměřili jen na ni samotnou. Bohužel místo toho přijde další závěrečné věřte nevěřte, což logikou úplně pohřbívá.......5/10 ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ľudia v sebe nosia rôzne ťarchy, či už to je sklamanie zo života, lásky, smrti. Tento príbeh, je vlastne trochu vypočítavý a odhad pointy nieje až tak ťažké, ale svojou sentimentalitou, dáva prislúchajúcich do kolien. Poplačete, väčšinou...je to smutné, je to inšpirujúce, je to tragické, ale vždy je to optimistické...na Štedrý deň, by som mu asi nafasoval 5ťku. ()

Alfréda 

všechny recenze uživatele

Will Smith už není komikem, kterým býval v dobách Fresh Prince nebo Men in Black. Není ani akčním hrdinou, kterým býval v Bad Boys nebo třeba v Já, robot. S přibývajícím věkem Smith poměrně zvážněl a já již nějakou dobu velmi sympatizuji s životní filozofií, kterou razí a kterou posledních pár let ve svých rolích i propaguje. Tato jeho poloha se mi rozhodně líbí ze všech nejvíc a jsem proto fanynkou jak The Pursuit of Happyness, tak například Seven Pounds. Collateral Beauty je ale jiné; předně se liší tím, že v jiných Smithových dramatických rolích sledujeme zápas člověka, který se vypořádá se svou životní situací a vytrvale bojuje. V Collateral Beauty sledujeme člověka zlomeného, který nebojuje, jelikož rezignoval. Život nenávidí a nevěří v lepší budoucnost. Zatímco v jiných rolích je Smith vždy bojovníkem, který překonává vlastní hranice, nebo je mesiášem, který pomáhá druhým, zde je Smithova postava obětí, která je dramatem vláčena a posouvá se dál jen díky úsilí ostatních postav. Není to hlavní hrdina, kdo zde táhne příběh - hlavní hrdina je příběhem doslova vláčen proti sé vůli a děj tak vytváří čistě postavy vedlejší. Smith tedy zde nepředává žádné poselství a víru v lepší zítřky, jako je tomu v předchozích snímcích. Jedniná oduševnělá quote, která ve filmu zazní, patří Nortonovi a uslyšíme ji již v úvodních pěti minutách: "Za můj rozvod nemůže žena, která mne přistihla a natočila při nevěře. Za svůj rozvod si můžu sám. Ona to jen zdokumentovala". Vedlejší postavy jsou představovány paralelně a divák se postupně dovídá, že každý z hrdinů má nějakou tu svízel, bolest, se kterou se vnitřně vypořádá. Ač je zřejmé, že sledujeme především příběh Willa Smithe, poměrně jej zastíňují další životní tragédie - Norton je rozvedený a jeho dcera jej nenávidí. Winslet je ve čtyřiceti stále bez manžela i dítěte a tikot biologických hodin ji dohání k šílenství. A do třetice to nejhorší, Peña má děsivou a definitivní diagnózu a zbývá mu pár měsíců života. Kde v tomhle filmu hledat nějakou collateral beauty, tedy vedlejší krásu života? Nikde. Necelých 100 minut strávených v kině ve mně zanechalo nepříjemný pocit, že smrt je všudypřítomná a bolest se vyléčit nedá, jen se s ní člověk naučí žít. Což je poselství, které ve filmu opravdu zazní: "Nikdy to nebude lepší. Bolest nikdy nezmizí. Ale naučíš se s ní prostě být." Zatímco takové Love Actually podobně sleduje více osudů najednou a všechny více či méně ústí v happyend (navzdory úmrtím, rozdovům či nevěrám), Smith svou dceru samozřejmě zpět nezíská, Peña jednou stejně stoprocentně umře, a Nortonovi jeho dcera v závěru filmu řekne, že je stalker a nechce se jí věřit, že ji opravdu hodlá sledovat. Co stojí za pochvalu je zcela zřejmě Smithův herecký výkon, byť postava jako taková se mi opravdu nelíbí, jelikož místo toho, aby mne inspirovala k překonávání životních strastí, navádí mne k tomu smířit se s faktem, že lepší už to nebude. Mezi vedlejšími postavmi jasně vyniká Helen Mirren, která zde hraje veselou, mírně trhlou babču. Naproti tomu mi přišel dost vypjatý a rozpačitý výkon Kiery Knightley, která v konfliktních scénách podlě mého trochu přehrávala. Postavy Smrt, Láska a Čas působí velmi symbolicky až archetypálně, a přítomnost těchto archetypů mi udělalo ve filmu velkou radost, přesto zůstává jejich potenciál spíše nevyužitý. Celkově vzato, opravdu si nedokážu představit, kdo by mohl být cílovkou takového snímku. Věřím, že jestli v životě přijdu o potomka, končetinu nebo střechu nad hlavou, tenhle film mi pomůže uvědomit si, že může být i hůř a přežít se dá všechno; i když se člověk nikdy nezotaví, jen si na bolest zvykne a naučí se s ní žít. Jinak na mě film působí opravdu temně a velmi ponuře, ne-li depresivně. Ale věřím, že jiné drama se Smithem tento můj dojem zase narovná. 60% () (méně) (více)

Britney75 

všechny recenze uživatele

Citové drama, tak jsem to opravdu cítila ... vžila jsem se do příběhu a jen hltala, co z toho vzejde a husí kůže a slzy na konci filmu nechyběli .. nebojím se říct, že je to spíš ( holčíčí záležitost ) .. během filmu jsem přemýšlela nad třemi ***, ale sympatie hereckého obsazení si zaslouží **** .. doporučuji už jen jako odpočinkový film s trochou emocí ()

Galerie (48)

Zajímavosti (9)

  • Počas prípravy Willa Smitha (Howard) na rolu, zomrel jeho otec, Willard Carroll Smith, Sr. Herec uviedol, že práca na filme pôsobila terapeuticky, pretože mu pomáhala vyrovnať sa so stratou. (Astonko)
  • Ve scéně, kdy se White (Edward Norton) kouká na televizi, se zeptá své matky, jestli dávají už i CSI: Celeveland, ona mu odpoví, že je to novinka. Ve skutečnosti na obrazovce běží seriál Beze stopy, který se vysílá již od roku 2002. (hendrich6)

Reklama

Reklama