poster

Aguirre, hněv Boží

  • Západní Německo

    Aguirre, der Zorn Gottes

  • USA

    Aguirre, the Wrath of God

Dobrodružný / Drama / Historický / Životopisný

Západní Německo, 1972, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    *****

    Cesta na voru do pekla, cesta s ďáblem na palubě. Apokalypsa před Apokalypsou, za pár šupů, za cenu nezměrného vypětí fyzického a především duševního - herci svoje role vysloveně "protrpují" - ale tak, že jim dodávají ještě větší křiklavosti. Tenhle film není dokonalý - ani jím neměl být. Jako krutý, působivý, místy neskutečně překvapivě ironický ( o té hlavě a jejím "Zehn!" budu přemýšlet ještě dlouho) obraz muže, ne-li ďábla, který kráčí stále dopředu, je to ale dokonalost sama. Klaus Kinski - zběsile rozhánějící opičky pošklebující se mrtvolám udolaných conquistadorů - do svého pekla snad i dorazil!(22.7.2005)

  • kinej
    *****

    Hněv boží je jeden z těch pozapomenutých klenotů, na které většinu lidí nikdy ani nenapadne natrefit a je to škoda. Herzog je jedním z nejzajímavějších evropských režisérů. Tento film je skvělým důkazem toho, jak relativní je slovo barbar, které tenkrát užívaly evropské země ve středověku pro označení indiánů. To španělští kolonizátoři se chovali neomaleně, povýšeně, barbarsky… jako prasata. Snažíce se přenést pokrytecké křesťanské evropské hodnoty do jihoamerické džungle, působí male, směšně a hloupě. Film je natočen na motivy skutečně zdokumentované cesty. Působí silně autenticky, ani bych se nedivil, kdyby jeho natočení v džungli provázeli silné potíže. Film je poskládán z až hypnotických dlouhých záběrů a je doprovázen úžasnou minimalistickou hudbou. Autentičnosti napomáhají i herecké výkony, jakoby neherců. Samozřejmě, že filmu dominuje postava Klause Kinskeho. Ani moc nemusí hrát, stačí že se pohybuje před kamerou a jeho charisma je dost drtivé na to aby diváka připoutalo. Taková Apokalypse Now ve středověku.(5.6.2007)

  • ancientone
    *****

    Slepá a pomaly sa vlečúca honba za lákavou ilúziou so zásterkou "šírenia viery", neoblomná vôľa k moci, impozantné Herzogovo mystické vizionárstvo s intenzívnou katarziou v závere. Aguirre, the Wrath of God má veľmi blízko k APOKALYPSE a FITZCARRALDOVI, atmosféricky je blízky práve APOKALYPSE - tiesnivý a intenzívne dáviaci pocitom stratenia, absenciou výhry či návratu. Cesta nikam diváka pohlcuje pomalým tiahnutím sa k záverečnému zošaleniu stvárnenom ako vždy skvelým, horko charizmatickým Kinskim. Aguirre, the Wrath of God, respektíve plť na ktorej prejdeme naprieč dielom má v sebe silného génia loci, pre Herzogove filmy tak typického (zatiaľ každý jeho film si ma úplne podmanil), vyťaženého z Kinskeho signifikantnosti, magických priestorov nekonečnej džungle a jej tepny, kde Herzog použitím minimalizmu ťaží maximum. Znova píšem - Herzogove filmy sa nesledujú, oni sa prežívajú.(30.3.2013)

  • giblma
    *****

    Výprava za peklem Eldoráda je lemována fanatismem a krutostí. Ani dechberoucí nádhera And nepustí jen tak někoho do krajiny, kde Bůh své dílo ještě nedokončil. Dobyvatelé musí zaplatit tvrdou daň. S bezmocí nebo s apatičností sledovat některé z nich blízko, ale přesto daleko umírat. Plynout bezbožnou divočinou, uvězněni mezi přeludy a skutečností, pomalu hynout hladem s hojností na dosah ruky, uchlácholení šílenstvím a lačnou tohou po bohatství a moci.(4.1.2011)

  • Thewho18
    *****

    No tak toto je opravdu pro fajnšmekry:) Srdcová záležitost, Dějiny dobytí Peru jsou moji nejoblíbenější knížkou. Kinski s Herzogem mě nezklamali. Gonzalo Pizarro, plul na voru přes celou Amazonku, až do Atlantiku a nakonec přistál s hrstkou nejvěrnějších u rodného Španělska. Pote se do Peru vrátil a stihl se ještě nejednou proslavit, postavit se indiánům, vlastnímu bratrovi i králi. Jeho vláda netrvala dlouho a neskončila sešlostí věkem jak by se dalo očekávat. Nicméně vše po čem jeho nenasytná duše toužila, alespoň částečně ochutnal. Herzogův příběh Aguirra, který se od Pizzara odtrhl skončil méně slavně, zato dokonale vystihl pocity plné očekávání, dychtivosti po zlatu a moci, záhy vystřídané vyčerpáním, beznadějí až totálním sebezničením jež prožíval nejeden konkvistador při výpravách do Nového světa. Překrásných 100 minut, které zhmotnily moje představy o hledání bájného El Dorada. Těžko s nečím srovnávat, tohle je uplně jiný přístup k filmu, člověk má pocit, že se přímo něčeho účastní, ne že jen pasivně sleduje. Výjimečný film, výjimečně natočený. Pro mě filmové El Dorado(16.7.2008)

  • - Přestože je v úvodu řečena věta, že se film zakládá na záznamech z deníku mnicha Gaspara de Carvajala, režisér Werner Herzog prohlásil, že tomu tak ve skutečnosti není. Carvajalův deník sice existuje, mnich ale nebyl součástí Aguirreho výpravy. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - V závěrečné scéně byl Klaus Kinski pokousán opicemi. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Ve filmu hrálo 370 indiánů. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace