• lubospoti
    **

    Tak komedií bych tento snímek opravdu nenazval (a to ani hořkou). Snad jediná vtipná scéna byla ta před interupční komisí. Jinak vyznívá snaha o humor hodně křečovitě. S. Zázvorková se sice snaží seč může, ale podle mého názoru nebyl její potenciál využit tím správným způsobem. Opravdu není žádná velká škoda, že tento film upadl v zapomnění.(12.9.2019)

  • Oskar
    **

    Dlouho, předlouho nereprízovaný film. Není divu. Bytové problémy normalizačních dob dnes hned tak někdo nepochopí. Majitelka honosné vily musí mít u sebe přihlášenou tetičku, aby o dům nepřišla, jenže tetička u ní nebydlí, zato mají o vilu zájem dvě rodiny. Tato dáma jim slibuje prodej, který ale podmiňuje čím dál absurdnějšími požadavky... Slabá komedie, ale stojí za vidění kvůli Stelle Zázvorkové v nevídaně záporné roli. 40%(4.11.2005)

  • blackrain
    ***

    Nechtělo se mi uvěřit, že by Stella Zázvorková mohla zrovna taková být. Na začátku to byla téměř srdce rvoucí scéna. Vypadalo to zkrátka jako pořádne drama. Jenže pak to sjelo do úplně jiných vod. Před Stellou Zázvorkovou musím samozřejmě smeknout. Byla to výborná herečka. Sváťa Skopal taky neměl chybu. Scéna před komisí byla neopakovatelná. Takovou babu, jakou tady hrála Stella Zázvorková, by mi byl fakt čert dlužnej. Bohnice hadr. Jen škoda, že to nebylo mnohme více výživnější a krapet vyhnané až do krajností. Mohla to být parádní bláznivá komedie, u které by člověk popukal smíchy.(17.9.2012)

  • igi B.
    *

    Údajně komedie, u které se ovšem téměř jistě nebudete smát... Opravdový normalizační hnus, i na svou dobu neskutečně pokrytecká pseudomoralita o tom, že peníze jako nejsou všechno. Hlavně v tom našem soudružsky gulášovém >socialistickém soužití< - že... Mravokárně užvaněná nuda s debilně vykonstruovanou záplekou a naprosto plytkými hereckými výkony, o režii zasloužilého umělce (!) Z.M. (při pohledu na jeho >dílo< bych opravdu rád věděl, za co ten titul dostal) ani nemluvě. Opět jednou typický doklad úpadku české filmové tvorby během sedumdesátých a osumdesátých let, porevolučně završen čestvými nástupníky těchhle našich úměleckých >elit< , ochotných účastnit se v jakékoli sračce. Navíc vidět dnešní velkou dámu H.-V. v lodičkách s bílejma ponožkama - toť pohled, za který celé to utrpení stálo. Ano, takoví (jsme) byli. Jak kdo, paní Veškrnová...(2.1.2007)

  • argenson
    *

    Mě napadá jediná věc – že snad tehdy na Barrandově musely existovat nějaký plány, kolik se v daném roce musí natočit filmů určitého žánru. Ovšem název Oči pro pláč neskutečně konvenuje s celkovým efektem filmu. Jestliže jsem se u komedie ani jednou ani neusmál, tak asi bude něco špatně. Přiblblá a pro děj naprosto nepodstatná honička zloděje se zadýchanou Dagmar Veškrnovou, zoufalý pokus o vtipný monolog Svatopluka Skopala u potratové komise, to vše překryto nudnými vstupy Stelly Zázvorkové, které nezachrání ani občasná přítomnost Vlastimila Brodského. A aby toho nebylo málo, máme tu ještě položku k uzoufání uspávající hudby (Felix Slováček). Jestliže se například dvěma Jiřinám v šedesáti a více letech před kamerou docela dobře dařilo, Stelle Zázvorkové v tomto ohledu zůstaly oči pro pláč.(3.6.2012)

  • - Neherec Karel Bělohradský ztvárnil postavu taxikáře, kterým byl i v civilním životě. (M.B)