Reklama

Reklama

2046

Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh filmu 2046 navazuje na režisérův předchozí snímek Stvořeni pro lásku: hrdinou je tu opět spisovatel Chow Mo-wan, který se živí psaním novinových sloupků. Na začátku filmu, který je zasazen do roku 1966, se Chow stěhuje ze Singapuru do hotelu Oriental v Hongkongu, kde hodlá pokračovat v psaní o budoucnosti. Ve skutečnosti píše o minulosti: v jeho románu vyjíždí tajemný vlak do roku 2046. Všichni, kdo v něm jedou, chtějí nalézt ztracené vzpomínky. Obecně se totiž soudí, že v roce 2046 se nic nemění, ale nikdo to nemůže potvrdit, protože se odtamtud nikdy nikdo nevrátil. až na jednoho člověka, který tam byl a rozhodl se vrátit, protože se chtěl změnit. 2046 je však také číslo sousedního pokoje, jehož obyvatelka se stane Chowovou milenkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (135)

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

S východoasijskou kinematografií mám dlouhodobě problém a v případě snímku 2046, kterému předcházela pověst "megafilmu" nebo přinejmenším velkého festivalového snímku je tomu nejinak. Nutno předeslat, že žánrové vymezení sci-fi, respektive fantasy, je v tomto případě ryze matoucí, byť úvodní titulky navozují dojem futuristicky laděného velkofilmu. To by ovšem pro hodnocení nebylo podstatné. Důležité je, o čem film vlastně je. O lásce? Vážně? Vizuálně je to sice nesmírně působivá záležitost, ale k Tarkovskému, respektive k jeho duševní hloubce, to má asi tak daleko, jako já k pozici kosmonauta. Filmu vévodí krásné ženské tváře zasněně hledící do dáli nebo pronášející banality. Krásně oblečení lidé, pečlivé účesy, večerní make-up, rudě nalakované nehty a do toho krásné tóny klavíru. Lehce dekadentní charaktery, poněkud snová atmosféra a tajemně se tvářící hra s čísly. Na mě to působilo dojmem pečlivě vytvořeného kýče. Není to žádný laciný, křiklavě pomalovaný sádrový trpaslík, ale v oblasti kýče ambiciózní útok na nejvyšší mety. Bohužel zatraceně nudný útok...Celkový dojem: 10 % za dámské osazenstvo. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Voľné pokračovanie Kar Wai Wongovho masterpiecu Stvorení pre lásku pokračuje tam, kde on skončil. Spisovateľ Chow sa vracia zo Singapuru naspäť do Hong Kongu. Ubytuje sa v izbe č. 2047 a sleduje i ovplyvňuje osud žien, navštevujúcich susednú 2046 ktorá má preňho vo vzťahu k predchádzajúcemu filmu osudový význam. 2046 je pocitovo úplne iný ako jeho predchodca, hlavne nerieši osudovú lásku, ale lásky nešťastné až tragické. Robí to omnoho „telesnejšou“ formou, i keď kamera si uchováva svoj civilný ráz a opäť raz ukazuje ako režisér dokáže vyčariť krásu z ošarpaných stien hotelov, ulíc a uličiek. Tony Leung a Zhang Ziyi sú opäť raz úchvatní, i keď Tonyho výkon v prequele sa mi páčil viac (čo môže byť dané charakterom vývoja jeho postavy) a Zhang potrebuje ešte nejaký čas aby dosiahla výkon rovný fenomenálnemu výkonu Maggie Cheung v Stvorení pre lásku. 10/10 ()

Reklama

Luciana 

všechny recenze uživatele

Krásný, téměř hmatatelně pocitový film vonící po slzách. Neúspěšný spisovatel Chow Mo Wan cestuje časem a během této "cesty" mu do života vstupují různé ženy, přičemž každá z nich je charakterizována specifickou hudební skladbou. Můžeme tak ženu přirovnat k melodii... K melodii snů, pohledů, vůní, gest... Hudba k tomuto filmu je opravdu nádherná. Plna melancholie, smutku a zvláštní, těžko uchopitelné nostalgie, které zas a znovu s potěšením podlehnete. ...Vzpomínky jsou pouze stopami slz... ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Vazeni, predem se omlouvam, ze me hodnoceni bude vzhledem k vasim chvalozpevum pusobit jako pest na oko, ale nemuzu si pomoct - bylo to strasne slabe. Predchozi filmy Wong Kar-Waie se mi libily, ovsem thle byl muj nejhorsi filmovy zazitek za posledni dobu. Zaprve - mel jsem pocit, ze v tom kine sedim tri dny. Uz dvacetkrat se zdalo, ze se blizi konec, ale ten zdaleka neprichazel. Zadruhe - hlavni predstavitel byl presvedcivy asi jako nasi politici. Jeho slova "pak jsem se zamiloval..." jsem mu neveril ani za mak. Zatreti - hudba byla sice pekna, ale poslouchat ten samy hudebni motiv neustale znovu a znovu divaka brzo omrzi. Zactvrte - kamera byla sice taky napadita, ale na chlup stejnou sledujeme i u predchozich reziserovych filmu. A zapate - dej se potacel odnikud nikam, byl zbytecne roztristeny, stridani a prolinani casovych rovin je dnes ve filmu vice nez bezne, takze ani to me nezvedlo ze zidle. Pokud nekdo u filmu vydrzel do konce, i kdyz chtel uz petkrat odejit, gratuluju. A pokud vydrzel proto, ze si myslel, ze v nem nakonec neco najde a nenasel, nemusi se stydet. Ono to tam totiz nebylo. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Kar-Wai Wonga znám jen díky -na jeho obvyklý režisérský vkus- komerčnějším "Borůvkovým nocím", které se mi i přes pomalý styl vyprávění zalíbily. Co se týká "2046" skutečnost už je trochu jiná, nebo spíš hodně jiná. "2046" je pro mě naprosto nezajímavým a nudným filmem, který sice má nápad a dobré herce ale když se divák nudí je to špatné znamení. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (12)

  • Kopie filmu přišla na festival v Cannes tři hodiny před premiérou s policejní eskortou. Bylo to poprvé, co kvůli nějakému snímku museli měnit program festivalu. (imro)
  • Mnohonárodní produkce si vyžádala 12 mil. dolarů a během prvních třech dnů (5. – 7. 8. 2005) promítání v USA vydělala ve 4 kinosálech 113 074 dolarů. Celkový výdělek v Severní Americe byl 1,4 milionu. (imro)
  • Příběh byl původně o nájemném vrahovi, kterého měla ztvárnit japonská superhvězda Takuya Kimura a celé se to mělo odehrávat v hotelovém pokoji č. 2046. (imro)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno