Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (125)

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Filmový příběh připomíná telenovelu ozdobenou romantickými záběry přírody a kýčovité vesnické idylky. Když se v závěru rozvine nakonec opravdové drama okolo vydražené střechy nad hlavou, završí vše kýčovitý happyend jako opsaný z budovatelských filmů 50. let, korunovaný optimisticky zasněným pohledem Evy Holubové vzhůru do šťastné budoucnosti. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Cesta domů se nijak zvlášť neodlišuje od Vorlových filmů. Snad jen stojí za připomenutí, že celá trilogie má u zdejších uživatelů sestupnou tendenci. Není divu. Jednotlivé postavy stále žijí svým podivuhodným životem. Opět se tu místy objevuje ochrana přírody. Ale hlavní prioritou je volná výchova a duchovno. Člověk obecně totiž nemá právo být svázán konvencemi, morálními pravidly a povinnostmi. Ale pozor, jednotlivé postavy toto dodržují jen pokud se jim to zrovna hodí do krámu. Jinak sledujeme spíše epizody ze životů již postarších hlavních postav, které se někam přeci jen posunuly, ovšem není zcela jasné, zda k lepšímu. Barbora Nimcová je nějaká místní duchovní regentka, bába bylinkářka člověk vnímající přírodu tak nějak jinak a víc než ostatní. Tomáš Hanák působí místy docela rezignovaně a tak se raději ožírá. Ludva si stěžuje na své pracovníky, jeho žena si stěžuje úplně na všechno. Jestli má tenhle snímek děj uzavřít, tak se to nejspíš nepovedlo. Fanoušci Vorlových komedií asi budou spokojeni i kdyby Hanák, Vorel ml. a Šteindler proseděli celý film v hospodě a prochlastali ho. ()

Reklama

Jablek 

všechny recenze uživatele

Lehkost a hravost předchozích dílů je ta tam...houby taky žádný. Chyběla mi tu nějaká nová postava, která by odlehčila problémy těch starých. Takhle to skoro vyznívá, jako kdyby cesta z města nakonec nebyl až tak dobrý nápad, protože na vesnici se z tebe stane buď alkáč nebo tam zblbneš a nebo tam s tebou prostě někdo vyjebe. To by byla škoda si myslet. Na druhou stranu je to pořád celkem příjemná podívaná :) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vorlova trilogie se propadla do takového filmového tvaru, ke kterému je marné vymýšlet jakoukoli obhajobu. Formálně slabé, obsahem nejasné, scénářem nedotažené. A ničemu nepomohlo ani přeobsazení Linhartové Šteflovou, která není ani za mák tak dravá, jak by bylo potřeba. Cesta z města byla dynamickou odpovědí na přetechnizovaný věk. Cesta do lesa si našla svoje téma v mladé lásce. A Cesta domů chtěla nabídnout několik silných témat a zobrazit odcházení některých postav, ale místo silné výpovědi zůstala jen pachuť. Škoda. ()

HellFireFery 

všechny recenze uživatele

V závěrečném díle této trilogie se opět vracíme do krásy české krajiny. Opět se také vracíme k postavám, které sledujeme již od prvního dílu z roku 2000. Je pravdou, že jsem upřímně čekal trochu více. Režisérské chyby, které se objevovaly u předchozích dvou dílů (nesprávné "nadabování" hlasů; tragické výkony neherců a hlavně často až prapodivné střihy obrazu). V tomto díle mi navíc citelně schází nějaké písně, které vždy skvěle doplňovaly zejména první díl. Na druhou stranu jsem za tento návrat rád a přiznám se, že jsem ho na konci obrečel. K této trilogii mám vztah podobně jako ke Kofole (Když ji miluješ, není co řešit). ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • „Potřebovali jsme natočit život i přírodu ve všech ročních obdobích. Proto jsme měli natáčecí bloky v létě, na podzim, v zimě, na jaře a zase v létě. A nemohli jsme přeskakovat, museli jsme točit chronologicky, protože dvouletá Ema Šteflová, která hrála hlavní dětskou roli, nám vyrůstala před očima,“ vysvětlil Tomáš Vorel nezvykle dlouhé natáčení, které trvalo celý rok. [Zdroj: Reflex.cz] (Duoscop)
  • Režisér Tomáš Vorel prozradil, že šlo zřejmě o nejnáročnější natáčení, které kdy udělal, jelikož jeho práce trvaly kolem šesti let. (vyfuk)
  • U jednoho z posledních dní natáčení práci narušila zmije, která se objevila v místech, kde měla stát Eva Holubová v pantoflích. (ČSFD)

Reklama

Reklama