Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po filmech Cesta z města (2000) a Cesta do lesa (2012) uzavírá režisér Tomáš Vorel svoji volnou trilogii o životě na současné české vesnici. Starému Papošovi docházejí síly a rád by předal hospodářství synovi. Jenže revírník Ludva je v lese spokojený a o něčem takovém nechce ani slyšet. I on má ale své starosti, kromě jiného se svou mladou ženou Anynou, která se na hájence v lese začíná nudit, či tchánem Honzou, co se rád napije. Životy postav plynou a v průběhu necelých dvou let se proměňují stejně nenápadně a trvale jako příroda. Zvenku líbezný vesmír polí, luk a strání, uvnitř tvrdá obžaloba rozvrácených tradic, poškozené přírody, nefunkčních vztahů a hlavně stále víc absentující morálky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (85)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Se ctí dokázal Vorel ukočírovat tuto trošku časosběrnou trilogii o životě na venkově. Cesty našich hrdinů se zřejmě napořád podařilo uzavřít. Všichni došli do toho svého cíle. Chlapi zůstali chlapy. Kdo měl problém s pitím má jej pořád. Kdo nechtěl kvůli tátovi nikdy na pole, ten na něm nakonec stejně skončil. V českých podmínkách je Vorlova série výjimečnou záležitostí. 65% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle mi sedlo. Ano humoru tam bylo méně, ale Tomáš Vorel zestárl a zřejmě neměl potřebu točit něco echt k popukání. Jeho vždycky bavili lidi a tohle zakončení trilogie je o nich. A stejně jak nám v předchozích dvou dílech pomalu stárli hrdinové, zestárli nám v tom poslední úplně. Vorel nám to tam ale předvádí naprosto přirozenou cestou. Všichni jsme součástí matky přírody a ta si nás jednoho dne vezme tam odkud jsme přili jak říká Jarda Dušek. Všichni hráli parádně, ale koho bych jmenoval extra byl Bolek Polívka. Už jsme tak nějak pozapomněli, že je skvělý herec. Když jsem jej sledoval v tomto filmu, nemohl jsem si nevzpomenout na Zapomenuté světlo. Stejně jako tam jsem mu věřil faráře, stejně tak jsem mu zde věřil jeho nemoc. Tomáš Hanák, můj milovaný Mistr Kalina nám zešedivěl až běda, ale pořád je to on, ten mazák s pronikavým pohledem. I on zde předvedl parádní výkon. Super byl i mladý Vorel. Lucka Šteflová byla nádherná bosorka a i když jindy máme s přáteli pro tento typ žen lehce pejorativní označení (batyk, chlupy, korále) a jejich free pohled na svět moc nevyznáváme (nechodit s dětmi k doktorovi, nedávat je do škol, idálně mít porod někde na stromě  atd...) ona byla prostě skvělá. Krásná byla i kamera a všechny ty záběry na naší nádhernou přírodu. Tohle byl prostě reálný film z venkova a lesa. Celé to čpělo člověčinou a bylo to krásně opravdové (žádná Slunečná). Škoda toho zpackaného dabování a fakt nevím co T. Vorlovi provedly Lesy ČR :-) . Dávám za 4 podseklé sazeničky ! * * * * ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Ani v přírodě 21. století nenajde člověk klid a odpočinek, ale jen další práci a starosti. Tomáš Vorel ušel od města až příliš dlouhou cestu a namísto hravé romantické komedie přináší bezvýchodné sociální drama ze současného českého venkova. A tolik potřebné vystřízlivění z makabrózně-lihového oparu nepřichází. Více zde. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Nejlepší díl trilogie a nejdospelejsi Vorlův kousek vůbec. Dlouhý tak akorát aby nenudil a zrzavá bio žena otravná tak akorát aby nezkurvila celý film jako v prostředním dílu. Pánové Polívka a Hanák překvapivými tahouny příběhu a mladý Vorel jako lesník taky asi pod tátovou režií nejlepší v kariéře. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Úžasné zakončení a celkově úžasná filmová trilogie. Bolek Polívka dokazuje, že si ho jen málokterý film, v němž se v poslední době objevil, doopravdy zasloužil, protože ačkoliv se podvoluje Vorlovu režijnímu vedení a stejně jako ostatní záměrně přehrává, stále hraje jako ďábel a je to právě on a s ním Tomáš Hanák, kdo z Cesty domů dělá velký zážitek. Ovšem ani ostatní se nemají zač stydět, protože po minulém snímku, který se věnoval hlavně mladým hrdinům, je tenhle dokonale vyvážený a každý v něm má své místo. Jen málokomu se povede vystihnout ráz venkova, povahu jeho obyvatel a krásu přírody, v níž často doslova nechávají životy, tak autenticky jako Tomáši Vorlovi. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (11)

  • „Potřebovali jsme natočit život i přírodu ve všech ročních obdobích. Proto jsme měli natáčecí bloky v létě, na podzim, v zimě, na jaře a zase v létě. A nemohli jsme přeskakovat, museli jsme točit chronologicky, protože dvouletá Ema Šteflová, která hrála hlavní dětskou roli, nám vyrůstala před očima,“ vysvětlil Tomáš Vorel nezvykle dlouhé natáčení, které trvalo celý rok. [Zdroj: Reflex.cz] (Duoscop)
  • Režisér Tomáš Vorel prozradil, že šlo zřejmě o nejnáročnější natáčení, které kdy udělal, jelikož jeho práce trvaly kolem šesti let. (vyfuk)
  • Ač je dle příběhu dědeček (Boleslav Polívka) profesionální zemědělec, pronese větu: „Tohle je kombajn, tím se oře.“ (sator)

Reklama

Reklama