Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Gaetano di VentimigliaHrají:
Marie Ault, Arthur Chesney, Malcolm Keen, Ivor Novello, Alfred Hitchcock, Reginald Gardiner, June Tripp, Alma Reville, Eve GrayObsahy(1)
Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...
Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Tenhle němý film mi přišel hodně odlišný od těch německých nebo amerických, ale to je jenom dobře. Má hodně skvělých míst, např. geniální tajemná atmosféra v době Lodgerova příchodu a jeho zakuklený vzhled připomínající trochu Maxe Schrecka. Celkové napětí bylo také dobré a záhada, kdo že je to vlastně ten Příšerný host jakbysmet. Bohužel se tam objevilo pár brzdících míst - vlastně většina těch interiérových scén, kde se nic moc nedělo. ()
Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D. ()
Na dobu vzniku a s přihlédnutím k tomu, že se jedná o jednu z režisérových prvotin je to určitě podařené dílko. Má svižný tah na branku, všechno pěkně odsejpá a souhlasím určitě i s názorem, že děj je dostatečně srozumitelný a tak mi absence zvuku ani nijak zvlášť nepřekážela. Finální pointa je pak určitě pěkně vypracovaná. Něco jsem tušil, ale musím se přiznat, že jsem to úplně neuhodnul. Takže za mě spokojenost a hlavně ten důmyslný konec to nakonec vytáhnul na tu čtvrtou hvězdu. Navrch pak přihazuji 70% ()
Maestrův první majstrštyk. Nu, proč ne? Popravdě mi to nepřijde ještě tolik vybroušené jako pozdější klenoty, ale to se není při mládí režiséra co divit. Zajímavé však je (a v posledních měsících jsem zhlédl snad všechny němé horory / thrillery, tak mám co porovnávat), že techniku při výstavbě dramatického napětí použil Hitch zcela jinou, než jak bylo do té doby zvykem. Skutečně, The Lodger je na první pohled jiný než ostatní, preciznější, opravdovější a - ač jsem nechtěl toto slovo použít - značně modernější. Chybí mi snad jen méně smířlivý konec a výraznější postava v titulní úloze: zhostit se role podezřelého nájemníka třeba Conrad Veidt, mohlo vzniknout nesmrtelné dílo. ()
Parádní záležitost. Nečekal jsem to nějak moc dobré ale nakonec paráda. Ten herec v roli vraha byl neuvěřitelnej, jeho pohled byl vražednej. A celej příběh se mi líbil. Viděl jsem několik remaků a ty nebyly ani z půlky tak dobré. Hitchcock dokonale vytvořil atmosféru. Sice je škoda té občas divné barvy co film vrhá, a i ty pokusy o humor či co to bylo do filmu moc neseděly. Ale Jinak paráda. ()
Galerie (50)
Photo © Piccadilly Pictures Ltd.
Zajímavosti (8)
- První film, ve kterém si Hitchcock zahrál cameo - objeví se jako vydavatel novin a muž v davu. (Němi)
- Když byl film hotov, zhlédli jej distributoři a označili za strašný. Distributor C.M.Woolf protestoval s tím, že chtěl svěřit film dokonce jinému režisérovi, který by jej předělal. (Pavlínka9)
- Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)
Reklama