Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50% ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Nielen skvelé obsadenie robí z tejto krimi drámy zaujímavé dielko. Ale aj atmosféra, ktorá je na súdnom pojednávaní poriadne hutná, mimo súdu zasa jemne mysteriózna. Príbeh sa pomaličky odkrýva, prípadne robí polobraty, čo poznáme bežne z nových filmov, ale Hitchock to v pohode zvládal už pred vyše polstoročím. Alida Valli bola v tej dobe krásna a rola mysterióznej panskej vdovy jej veľmi sedí, ale ja by som vypichol hlavne Charlesa Laugtona, ktorý sic vo vedľajšej roli a malom priestore dokáže dokonale strhnúť pozornosť na seba. A prvýkrát som na obraze zachytil aj samotného režiséra. ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Tolik odlišný, jiný Hitch to zas není -spousta scén nese, jeho typický rukopis- režie na jedničku. Se scénáře už tolik nadšený nejsem; nejen že je vrah jasný poměrně záhy i to propadnutí Peckovi postavy, paní Paradinové, příliš věrohodně nepůsobí (!) taková femme fatale, to zas není ..příběh ´jen´, bez většího vzrušení, směruje k nevyhnutelnému konci, přesto, nadprůměrné dílko ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Docela se podivuji nízkému hodnocení, protože Případ Paradineová je výborný snímek ze soudního prostředí, kterému je vdechnuta typická hitchcockovská atmoféra s houstnoucím napětím a skvělou hudbou. Gregory Peck je v roli mladého, uznávaného a šarmantního právníka vynikající. Díky výše uvedeným kladům není během sledování prostor pro nudu. Příběh také potvrzuje skutečnost, že Hitchcock byl v jádru romantik. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Případ Paradineová je adaptací stejnojmenného románu Roberta Hichense z roku 1932, založeném na skutečném soudním případu. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
  • Scéna, v níž je Maddalena uvězněna v cele, vychází ze vzpomínek Alfreda Hitchcocka na dětství. Tehdy ho otec na několik minut nechal zavřít do vězení, aby ho postrašil. (ČSFD)

Reklama

Reklama