Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Když film začal a na plátně se objevilo Get Out (jakože Uteč) myslela jsem, že jde o název filmu a ne o varování ať šíleně rychle prchnu z kina a zachráním si sto minut života. A jelikož mám tuze ráda dvojici Key and Peele, věřila jsem že budu čumět jako puk. No čuměla jsem opravdu ukázkově, buddhožel ne stylem BOJIM BOJIM, ale stylem PROČ JÁ KRÁVA NA TO ČUMIM. Já chápu, že černoši si dobře pamatujou čas kdy sklízeli bavlnu a nesměli s bílejma do autobusu, sama jsem žlutá a dodnes je spousta lidí co by mi na palici jeblo slaměnou hučku a poslali mě na tržnici ALE fakt z toho nemám mindráky. Peele určitě taky ne, takže jeho rasistickej snímek jsem čekala provedenej úplně jinak. Tady sledujeme bubáka, co chodí s vápenkou a 80 minut filmu se řeší drobné ale rozhodně jasné náznaky rasismu. Tak jasné, že 95% náznaků mi nedošlo, protože na tom nic rasistickýho nevidím. Možná to bude tím, že jsem zažila trochu jinou formu rasismu a kdyby na mě tehdy byl každej tak "zlej" jako na Bubu 3/4 filmu, tak bych si pískala. To ještě není ten průser. Průser je, že je to celý od začátku průhledný jak papír a tak člověk ví přesně vo co de. Tím pádem mě nepřekvapilo vůbec nic kromě zjištění, že chlap s proraženou palicí může být dále životu nebezpečnej jako by mu jen chvilku předtím nevytekla půlka kebule na koberec. Hlavní hrdina mě vyloženě sral. Na každou otázku začínal odpověd stylem - Éééééé,,,,chachacha...víte...Ne nevim, blbe proto se ptám. Jeho přístup - postěžuju si, borka mě nebere vážně, otráveně si povzdechnu a hned s kamenným výrazem řeknu : Nech to bejt, v pohodě, nic se neděje...mě sral taky. Vím že každýho chlapa u ženský sere když se jí zeptá co se děje a ona s výrazem zácpy odvětí ledově - NIC. Ale že doba tak pokročila, že se na tutéž otázku ptá ženská přítele a on reaguje stejně a se stejně debilním výrazem...To bych mu jí pleskla. Totální ubulenec a to doslova. Řve tam totiž dost často. Za nápad a za hepyjend tomu naseru dvě krásný hvězdičky co svítěj jak ty jeho očička. To zas byla jednou píčovina...Ale dle místního hovnocenení pokud jste evropan, budete nadšený. I když nás bylo v kině asi deset a nadšenej byl jen můj přítel. A to jsem byla žlutá jenom já. Ale zas mám radost, že se mu to líbilo, alespoň někdo se bavil a já mohla naplno závidět borce přede mnou, která po půl hodině regulérně vytuhla a vzbudilo jí až rozsvícení. Šťastná to žena... ()
GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film. ()
Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½. ()
Jordan Peele je afroamerický komik který se pokusil napsat scénář a zrežírovat film s tématem rasismu s prvky horroru. A podařilo se mu natočit něco originálního a dokonale nevšedního. Celé téma filmu je neuvěřitelně lidské a překvapivé. V pár ohledech se zajede do béčkovějších strun ale jinak jde o film který je neuvěřitelně chytrý a využívá svůj potenciál. Jedná se o horror ve výrazu horror. Horror má totiž nahnat podivné pocity a dát divákovi nepříjemný pocit a to se tomuhle filmu daří. Po Rozpolceném další horrorový důvod si zapamatovat rok 2017. Tenhle rok je totiž už druhý kvalitní horror což je nadstandard. Tak ať to vyjde ještě aspoň s tím TO. ()
Po několikaměsíční známosti veze Rose Armitage (Allison Williams) svého černošského přítele Chrise Washingtona (Daniel Kaluuya) k rodičům, kteří se zdají být celkem v pořádku, ale služebnictvo se chová podivně... Dlouhou dobu se v pomalém tempu vyprávění nic zásadního neděje a finále celkový dojem nezachrání. Hodnocení má Get Out (2017) na Rotten Tomatoes impozantní, ale v tomhle případě jde o mnoho povyku pro nic. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Zaradené medzi "1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než zomriete", ktoré zostavil Steven Schneider. (Pat.Ko)
- Pôvodne sa malo natáčať v Los Angeles, ale kvôli daniam sa mesiac pred začiatkom presunulo do Alabamy. (Marceloo)
- Scenárista, koproducent a režisér Jordan Peele bol inšpirovaný k napísaniu tohto filmu stand-up filmom Eddieho Murphyho Eddie Murphy: Delirious (1983). Murphy žartoval o hororoch, vrátane Poltergeist (1982) a Horor v Amityville (1979) a pýtal sa, prečo bieli neodchádzajú, keď je v dome duch. Murphy žartoval, že ak černoch, ktorého predvádzajú po krásnom dome, začuje šepot ducha „vypadni“, okamžite by svojej žene povedal: „Škoda, že nemôžeme zostať, zlatko!“ Peele zopakoval Murphyho vtip na DVD komentári k tomuto filmu. (Pat.Ko)
Reklama