Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (929)
Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()
Ja skutočne chápem to nadšenie u diváka, ktorý vníma samotný snímok ako originálnu zmes pocitov, kedy je útok na jednotlivca s odlišnou farbou pleti, poňatý tak svojským, ba dokonca mystickým spôsobom. Lenže keď sa viac ako polovicu filmu hryziem od nudy, mám doslova chuť "get out" z baráku, asi nedosiahnem rovnakú úroveň spokojnosti ako ostatní nadšenci, že? Beriem, tá "zvláštnosť" je kľúčová a možno výnimočná, no kým som sa naladil na správnu notu, ani som sa nenazdal, a dostavil sa záver. Ten v živšom prevedení síce dokázal slušne prebrať, no zároveň ponúkol určité nepochopenia hodné zvraty, až mal človek chuť nad všetkým mávnuť rukou - 60% ()
Jordan Peele je afroamerický komik který se pokusil napsat scénář a zrežírovat film s tématem rasismu s prvky horroru. A podařilo se mu natočit něco originálního a dokonale nevšedního. Celé téma filmu je neuvěřitelně lidské a překvapivé. V pár ohledech se zajede do béčkovějších strun ale jinak jde o film který je neuvěřitelně chytrý a využívá svůj potenciál. Jedná se o horror ve výrazu horror. Horror má totiž nahnat podivné pocity a dát divákovi nepříjemný pocit a to se tomuhle filmu daří. Po Rozpolceném další horrorový důvod si zapamatovat rok 2017. Tenhle rok je totiž už druhý kvalitní horror což je nadstandard. Tak ať to vyjde ještě aspoň s tím TO. ()
Je to veľmi fajn (skoro)hororík ale bacha na hype. Dobre to graduje, story aj herci sú veľmi fajn a vie to vyčarovať aj peknú atmosféru a v závere potešiť chutnou dávkou krvi. Najväčší problém som mal s tým, že ten film pôsobí v multiplexe trochu nepatrične a viac by sa hodil do nejakého artkina alebo na festival. 7/10 ()
$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Policajti pre bezpečnosť dopravy (TSA) nie sú federálnymi príslušníkmi orgánov činných v trestnom konaní a neriadia letiskové hliadkové autá, pretože nemajú žiadnu právomoc mimo bezpečnostnej kontroly na letisku – nemajú právomoc na zatknutie, nenosia žiadne zbrane a nemajú povolené použiť násilie. (Pat.Ko)
- Rose (Allison Williams) počúva "(I've Had) The Time of My Life", pieseň z filmu Hriešny tanec (1987). (Pat.Ko)
- Režisér Jordan Peele sa vyjadril, že jeho film je možné chápať aj ako alegóriu na Afroameričanov žijúcich po celý život vo väzení. Dokonca americkú premiéru zámerne stanovili na február, kedy v USA oslavujú tzv. Mesiac čiernej histórie. (Marceloo)
Reklama