Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (929)
„Nejsou rasisti.“ - „No dobře.“ - „Řekla bych ti to. Nebrala bych tě tam. Zamysli se nad tím.“ Už od úvodu si film buduje výbornou atmosféru. Těšil jsem se na každý další záběr, postupně vzrůstá napětí, lekačky fungují a divák začíná být stejně zneklidněný jako hlavní hrdina. Poté přijde jeho kruté prozření a člověk čeká, jak tohle dopadne. A pak následuje posledních cca 15 minut (vše začíná směšně epickou hudbou) a film jde do háje, kompletně a se vším všudy. Totiž to, co přijde, by mohlo být absolutním vrcholem hororové parodie, u které bych se řezal smíchy, ale u filmu, který se celou dobu bral víceméně vážně, působí něco takového maximálně trapně, amatérský, klišoidně a nechtěně vtipně. Pokusím se ubránit spoilerům (krom jemného rýpnutí si, že „kusem textilie nad hypnózou nevyzraješ, brouku“), ovšem při zpětném přehrání si chování „určitých“ postav zjistíte, že jejich jednání nedává ale vůbec žádný smysl. Nebo toho chci po hororu až příliš. Vidím to na lepší průměr, pokud vás nenaštve poslední čtvrthodinka jako mě, možná přihodíte. ()
Docela povedená recyklace staršího nápadu. Těží se hlavně z vtahující atmosféry, v níž divák společně s hlavní postavou postupně objevuje prapodivné prostředí kolem sebe a plně ho prohlédne až když je pozdě. Film má lehce absurdní nádech, ale přitom zůstává tíživý. Problém je ukvapené a až nečekaně prosté finále. 7/10 ()
„JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()
$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Rod (Lil Rel Howery) a Andre Logan (LaKeith Stanfield) sú jediné postavy, ktoré povedia názov filmu. A obe postavy to hovoria Chrisovi (Daniel Kaluuya). (Pat.Ko)
- Keď Rod (Lil Rel Howery) hľadá informácie o Andreovi (LaKeith Stanfield), druhým výsledkom je stránka s názvom „Ako nahlásiť nezvestnú osobu“. V detailnom zábere však úryvok zo stránky ukazuje návod ako nakŕmiť psa. (Pat.Ko)
- Jordan Peele bol štvrtým černošským scenáristom, ktorý bol nominovaný na Oscara za najlepší pôvodný scenár. Predchádzajúcimi nominovanými boli: Suzanne De Passe (za Billie spieva blues, 1972), Spike Lee (za Jednej správně, 1989) a John Singleton (za Chlapce ze sousedství, 1991). Peele bol vôbec prvým černošským držiteľom Oscara za najlepší pôvodný scenár. (Pat.Ko)
Reklama