Reklama

Reklama

Sněží!

  • angličtina Snowing! (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Komorní pohled do světa čtyř žen se odehrává jakoby v bezcílném mikrokosmu, ve kterém už vězí mladá žena Petra, její rozvedená matka a její babička. Po povinné účasti na nové svatbě svého otce tam zamíří i starší Petřina sestra Tereza, ústřední postava, která na sebe strhává nejvíc pozornosti. Ta má v sobě jako jediná alespoň trochu vnitřní energie. Mladší ze sester je ve společnosti obou starších příbuzných víceméně v pasti, matka žije rezignovaně ze dne na den a babička se potýká s narůstající demencí. Ve starém venkovském stavení jako by se pro všechny zastavil čas a chybí vůle a motivace s tím něco dělat. Petra se nevzmůže na víc než na malou naivní vzpouru, matka zase přehlíží věci takové, jaké jsou. Ani Tereza, čerstvě po rozchodu se svým přítelem, není v ideálním stavu, tím spíš, že patří k typům, které si svůj vnitřní nepořádek řeší kladením důrazu na pořádek vnější. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

blueskin 

všechny recenze uživatele

takový to, když vám netflix v sekci české filmy mezi všemi těmi ženami v nesnázích, muži v naději a podobně najednou nabídne pozapomenutý artový kousek s hudbou martina tvrdého a nezvykle civilní hanou vágnerovou v jedné z hlavních rolí. první půlka je především ve znamení očekávání věcí příštích. o to větším zklamáním je fakt, že druhá půlka namísto katarze (jakékoli) přináší spíše zmatené filmařské bloumání, ve kterém se může stát cokoli. plus za atmosféru, hudbu a některé herecké výkony, mínus za dialogy a prakticky neexistující nasvícení motivace postav. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Sice krásná kamera a holky mají držet spolu, ale... Mě to jako diváka nebavilo. Nezajímaly mě ani předlouhé záběry na bordel na zemi pod kuchyňskou linkou, ani dlouhé záběry na v této roli veskrze nesympatickou, mlčící Nesvačilovou, už vůbec ne, co se asi odehrává v duších vyobrazených žen, které vyzněly protivně všechny. Snad jedinou světluškou byla Hana Vagnerová, ovšem než obula boty toulavý a vydala se s báglem na vandr. Vandu Hybnerovou mám moc ráda, v posledních letech mi však připadá všude stejná, což je škoda. V tomto filmu nebyla vůbec špatná, jen já ji už takto dávno znám. Chápu, že snímek není určen popcornovému publiku, jedná se o komorní "křehkou" artovou záležitost, bohužel bez jakéhokoli poselství či sdělení, což byl zřejmě také záměr, nicméně... i na sympatickou stopáž takový počin vyžaduje od diváka hodně empatické invence, což nemusí zvládnout každý. Navíc poetičtější zážitek mám, když se třeba houpu mezi ovocnými stromy v síti, střílím kolem sebe třešňovými peckami, do klína mi padají nezralé švestky, koukám na nebe, jak plují mraky přes zralé žluté maliny, které mi připomínají jantar, na růžově nalakovaném nehtu na nožním palci mi sedí bělásek, kolem drdolu mám nasbíranou dlouhou mašli ze zahradních pavučin a přes starý laťkový plot s obráceným hrncem sleduji v dálce dva postarší manžele, kteří tráví den okopáváním jahod a kedlubnů. Minule měli mezi sebou celodenní elektrizující napětí, protože pan Emil nechtěl zalívat v kloboučku, přičemž slunce pralo jako sedlák cepem a tak zarytě mlčící paní Vlastička evidentně přemítala nad svými ztracenými sny, které se jí nepodařilo v životě zrealizovat, protože si vzala jeho. Měla na hlavě úchvatný červený slamák, který jsme v minulosti mohli vídat na Japonkách v Českém Krumlově, atmosféra tohoto promarněného životního soužití by se dala krájet a jasně, možná bych to měla natočit a pak by se vidělo, no ale každopádně za Sněží! od mne laskavé dvě vločky. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Teprve felliniovský závěr s létajícím peřím (sněží!) a člověkem ve skafandru naznačuje, že se matčina a babiččina realita zřejmě konečně protnuly a obě ženy vidí totéž. Podstatné ale není, co přesně scéna sděluje, ale jak osvobozující účinek podobné oživení v komorním, křehkém a realistickém dramatu má. Nedvědová nehledá řešení, nevynáší soudy, nesměřuje k velké pointě. Především nám za přispění nenucených hereček dává dost času a prostoru, abychom pochopili situaci jednotlivých, rozporů plných hrdinek a dokázali se do ní vžít. V české filmu, vyznačujícím se dlouhodobě převahou mužské perspektivy a nedostatkem empatie, jde o jev vzácný a cenný. Více tady. 70% ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Po akčním thrilleru Anna jsem si zvolil skvěle film, v němž se nic neděje a to doslova. Uvařil jsem u něj celou večeři a i když jsem občas musel odklonit zrak, na obrazovce se nic nezměnilo. Troufám si tvrdit, že sledovat z okna zasněženou krajinu by bylo akčnější než sledovat tento film. Na druhou stranu nemohu říct, že by mě vysloveně nudil a jeho vypovídací hodnota se blížila nule. Je to zkrátka pomalý, spíše lyrický film, jenž nám nabízí nahlédnout do jedné domácnosti, v níž se sice odehrávají lidská dramata, ale pomalu, poklidně bez vypjatých emocí. Vágnerová s Nesvačilovou to obě zahrály velmi slušně. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Tři chlapi v chalupě ... pardon čtyři ženské v jednom baráku v rozboru mezilidských vztahů proloženým dlouhosáhlými záběra alá umělecký film. Děvčata Vagnerová, Nesvačilová, Hybnerová a Pošívalová hrají přirozeně dobře, ale jestli mne na konci napadlo nějaké slovní spojení tak " artový film od ženy pro ženy ... nějaké umělecky citlivé ženy. Mne to nebavilo. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • Moniku Pošívalovou pro postavu babičky jsme hledali a našla jsem ji ve spolu Elpida, což je volnočasová organizace pro seniory. Volala mi paní Broňa Hiliová, šéfka Elpidy, že tam má babičku, která by se mi perfektně hodila do scénáře. A měla pravdu,“ popsala režisérka Kristina Nedvědová. (SONY_)
  • Aby nezávislý filmový projekt vznikl, vybíral peníze na podporu formou crowdfundingu. Cílová částka 150 000 Kč byla použita na koupi kamery a osvětlovací techniky. (rakovnik)

Související novinky

26. Dny evropského filmu

26. Dny evropského filmu

04.04.2019

Dny evropského filmu již 26. rokem nabízí divákům to nejzajímavější ze současné evropské kinematografie. Letos zvou do kin na 45 filmů z různých koutů Evropy a výběrem filmů se snaží přiblížit… (více)

Reklama

Reklama