poster

Nit z přízraků

  • Velká Británie

    Phantom Thread

  • USA

    Phantom Thread

  • Slovensko

    Niť z prízrakov

  • Austrálie

    Phantom Thread

  • Nový Zéland

    Phantom Thread

Drama / Romantický

Velká Británie / USA, 2017, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    *****

    Ani po dvou zhlédnutích nedokážu nový film Paula Thomase Andersona žánrově přesně zařadit. Podle zvoleného úhlu pohledu je to (melo)drama, romantická komedie nebo gotický horor. Právě ve své proměnlivosti a nepoddajnosti, zaručující při každém sledování lehce odlišný divácký zážitek, je Nit z přízraků unikátní a nesrovnatelná s většinou současné hollywoodské produkce. Nad Nití z přízraků je radost nejen přemýšlet, ale také ji sledovat a záběr po záběru analyzovat, přičemž významová a stylistická rovina se neustále vzájemně doplňují, což u podobně unikavého filmu, který je chvíli komedie a chvíli tragédie (a někdy obojí naráz), považuji za zcela mimořádný počin. K rozkrytí všech významových vrstev a docenění, jak precizně je tato komplexní výpověď o lásce, posedlosti, závislosti, obětování a úskalích práce z domova napsaná, zrežírovaná a zahraná, ji budu ještě párkrát potřebovat vidět. Mistrovské dílo. Pokračování zde. 95%(7.2.2018)

  • johnn333
    ****

    Dokáže si klidně představit, jak spolu brainstormují Darren Aronofsky a PTA a jednomu z toho vyleze matka! a druhýmu Nit z přízraků. PTA si pak ještě doma na usnutí pustí Oklamanýho, Purpurový vrch a Padesát odstínů šedi. Tenhle film je nádherný a ladně vypráví o neustálých manipulacích a posouvání mantinelů v rámci pokřiveného vztahu, přičemž dokáže být i nečekaně vtipný a vlastně na těch 130 minut bez problémů pohltit. Jen je to prostě "pouze" ironická vztahovka, která svými temnějšími motivy moc nešokuje, a u níž mám pocit, že si ji PTA natočil tak nějak hlavně pro sebe. 80%(26.1.2018)

  • Insilvis
    *****

    Anderson jako obvykle kombinuje smysl pro detail, rafinovaný scénář a precizní kompozice. Jeho kinematografické ohledávání kulturních rysů se odklání od amerického k britskému společenskému kontextu. Maniodepresivní prestižní módní návrhář Reynolds Woodcock (fiktivní postava i značka) se pohybuje mezi extrémy. Jeho sterilní přístup ke světu se povýtce vyznačuje perfekcionismem, s nímž nahlíží na ženy coby panenky na klíček, z nichž si vybírá ty zajímavé, pro které pak připravuje svoje vytříbené módní slupky. Z této umrtvující sterility jej libidem a životním elánem napájí svéhlavá múza Alma, a to paradoxně nejsilněji tehdy, když jej destruktivně dovádí k hranici smrti (žena=travička). Reynolds pouští ženy k vodě ze dvou důvodů - když se mu nepodřizují a když se mu podřizují. Zdánlivě neřešitelná situace má ovšem řešení v dynamické rovině...(6.2.2018)

  • H34D
    ****

    Další skvěle zrežírované umělecké dílo mistra za kamerou a mistra před kamerou. Scény věnující se řemeslu hlavní postavy jsou natočeny až hypnotickým způsobem, na obrazovce se toho nemusí dít mnoho, a přesto to působí uhrančivě. Líbí se mi, jak neobvyklé chování a strojená mluva vyšinutých hlavních postav dokáže v podání Paula Thomase Andersona působit vlastně "přirozeně", anebo při nejmenším naprosto pochopitelně. Nit z přízraků je jiný svět, který má vlastní pravidla... 8/10(11.2.2018)

  • Sobis87
    *****

    Nejfilmovější film v klasickém slova smyslu od...snad od Scorseseho Mlčení, což není zas tak dlouho, ale takových filmů je teď prostě už hrozně málo. Co se týče vizuálu, herců a Andersonovy akademické režie, tak není o čem, prostě fantazie, samotný závěr je nicméně jak z jiného světa. Romance jak kopanec do koulí (vagíny) s rozeběhem.(26.4.2018)

  • - Natáčení začalo v lednu 2017 v Lythe (Anglie). Dále se natáčelo v oblasti Cotswolds a v Londýně. (PaTeXx)

  • - Daniel Day-Lewis prohlásil, že jde o jeho poslední filmovou roli. Po uvedení filmu má v plánu odejít do „hereckého důchodu“. (Yokolobuna)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace