Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poviedkový film, ktorý podáva apokalyptický obraz troch vojen v troch príbehoch. Príbeh z prvej svetovej vojny rozpráva o vojenskom zbehovi, ktorý prenáša krutosť z bojiska do zázemia. Druhý príbeh rozpráva o zákone, ktorým si ľudia ospravedlňujú svoje činy. Tretí príbeh je vízia života na svete zničenom atómovou vojnou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (52)

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Na vojne to bulo coškaj inšo. Šabľička še bľiskala, krev cekla a keby ši še nebal o svuj kark, dobre by tam bulo..." Neuveriteľne pestrý a divoký film. Kusturica? Fellini? Nie, Jakubisko! Dlho som čakal na tento dosť nedostupný Jakubiskov film. Mnohí užívatelia píšu, že to celkom nepochopili, ale tu nie je nič na chápanie. Sú to 3 poviedky na tému prvej, druhej a tretej svetovej vojny. Ide hlavne o formu a tá je geniálna. Aj preto režisérovi prischla prezývka slovenský Fellini. Je tu úžasná práca s kamerou, davom a do toho hrá dobrá hudba. Film je doslova karnevalom farieb ako tu niekto trefne napísal a pevnú pozíciu tu má folklór. Úplne mi spadla sánka, keď som zistil, že takmer 1/3 filmu je vo východoslovenskom nárečí. Viď východniarsky citát z filmu v úvode recenzie z úst najlepšej postavy - Martina. Jozef Ladižinský odohral svoj part tak presvedčivo až ma zarazilo, že sa tento mimoriadne talentovaný chlapík nepresadil vo filme viac. Jednoznačne jeho najlepší výkon v kariére. Poviedka z 1. svet. vojny je úplná bomba - plný počet, 100%. Druhá svetová vojna v druhej poviedke tiež veľmi dobrá- silných 80%. Trochu menej záživná mi prišla apokalypsa po tretej svetovej, hodnotím 60%. Celkovo však ide o veľmi kvalitné dielo, ktoré slávilo úspechy v zahraničí skôr ako u nás doma. Spomínam si na rozhovor s Jakubiskom, v ktorom rozprával, ako ľudia po talianskych dedinkách utekali a kričali:"Utekajte do kina, dávajú slovenského Felliniho!" Film celkovo 80%. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Bože, stvoril si človeka a on raz zabíja aj teba....Tyhle těžce surrealistické filmy se těžko hodnotí a nezbývá mi než - víc jak jindy - sázet na dojmologii. Zbehovia a pútnici na mě nezapůsobili až tak silně jako pozdější Vtáčkovia, siroty a blázni a přestože v něm Jakubisko na stoličce režiséra i za hledáčkem kamery opět vytváří divy, zdál se mi film v porovnání s jeho mladším bratříčkem i řemeslně o něco slabší. Své určitě udělala kvalita záznamu (snímek nevyšel na DVD a musel jsem se spokojit s TV záznamem), ale kámen úrazu vidím v příliš rozevláté kameře, která sice tahá z rukávu výborné kompozice, jenže je na ní dost vidět, že Jakubisko neměl k dipozici žádné vymakané jeřáby a spoustu scén točil z ruky, čímž se do obrazu dostala rušivá roztřesenost. Síla Jakubiskovy imaginace však v této implicitně děsivé a hrůzyplné vizi o lidských válkách nad technickými nedostatky vítězí. ____ Rád bych si někdy přečetl nějaký odborný rozbor.... ()

Reklama

ripo 

všechny recenze uživatele

Vemi ťažko stráviteľný film zo zlatého "felliniovského" obdobia Juraja Jakubiska. Depresívny dej, depresívne postavy a množstvo mŕtvych ľudí i zvierat .... V určitých momentoch mi až naskakovala husia koža. Musím však čestne priznať, že som tento film pochopil asi len z polovice. Bude potrebné zhliadnuť toto dielo ešte pár krát .... Zaujímavosťou tohoto filmu je, že nakrúcanie bolo na chvíľu prerušené "socialistickou internacionalistickou pomocou spriatelených armád štátov Varšavskej zmluvy" a tvorcovia zaradili medzi druhú a tretiu poviedku krátke ukážky z intervencie a posolstvo pre ďalšie generácie, vediac, že sa práve vyrábaný film tvorí akurát tak do šuflíka, kde aj naozaj ostal predlhých 22 rokov .... A ostal tam aj preto, lebo dovtedy nik nevidel ožratých partizánov a sovietskych vojakov, ktorí vraždia a znásilňujú z kratochvíle pre vlastné potešenie .... A to sa do oficiálnej ideológie nijakovsky nedalo napasovať . ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Bojá sa ma. Utekajú predo mnou, ale neutečú, lebo nepoznají cestu von."                                                                   Asi nikomu jinému se v československé kinematografii nepodařilo vykreslit tak detailně obraz zkázy. JAkubisko má od počátku velmi osobitý způůsob vyprávění, je naturalistický, jde do detailů, přemůže dikáa sílou obrazu. Děj je spíš volně načtrnutý, zato atmosféra je mohutná, depresivní. Právě skutečnost, že se nezaměřuje na konkrétní přííběh či postavy dává vyniknout ucelenému poselství. Zbehovia a půtníci proniknou hluboko a už nepustí. Film, který se nedá ani přehlédnout ani zapomenout. ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Někteří filmaři pro mě zůstávají spojeni jen s jedním titulem, ostatní součásti jejich tvorby jsou buď příliš slabé, nebo se s nimi z nějakého důvodu míjím. Takovým příkladem může být Antonioni se svou Zvětšeninou, souznění, které se už nikdy neopakovalo. Jakubisko má vlastně štěstí, je pro mě režisérem dvou filmů - Sedím na konári a především Tisícročné včely. Jeho následující snímky u mě vzbuzovaly větší či menší rozpaky. Jeho ranou tvorbu jsem neznal, a tak jsem ke sledování Zbehov a pútnikov přistoupil bez předsudků. Během pouhé půlhodiny se počáteční údiv změnil v trýznivý šok. Jakubisko rezignuje na jakoukoli logiku, tohle je manýristická ulítlost, kterou nevysvětlí ani požití (jedné) drogy, jako spíš bouřlivá reakce organismu na požití několika protichůdně působících omamných látek. Jakubisko se snad chtěl po svém vypořádat s běsy 1. světové války, jenže v sobě neměl dost pokory a odstupu, aby vznikla společenská výpověď. Místo toho vše semlel v rádoby artový obrazový mišmaš. Celkový dojem: 10 %. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (11)

  • Po kontrolnej projekcii dokončeného filmu vedeniu filmového štúdia musel Juraj Jakubisko sekvenciu dokumentu o vstupe sovietskych vojsk odstrániť z prvej kópie i z pracovnej servisky. Snímka bola po roku 1969 zamknutá do trezoru. Vystrihnutá časť (51,50 m) bola dvadsať rokov uložená v archíve Slovenského filmového ústavu a v roku 1989 opäť vrátená do filmu. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • Na filme spolupracovali aj talianske štúdia Ultra Film, Zebra Films, Compagnia Cinematografica Champion a Goldfilm. (Raccoon.city)
  • Do filmu bola nakrútená dvojminútová dokumentárna sekvencia, ktorá zachytáva filmový štáb v deň vstupu piatich okupujúcich armád Varšavskej zmluvy do ČSSR. [Zdroj: ASFK] (Raccoon.city)

Reklama

Reklama