poster

Hranice lásky

  • Česko

    Konec aféry

  • Velká Británie

    The End of the Affair

  • USA

    The End of the Affair

  • Slovensko

    Hranice lásky

Drama / Romantický / Válečný

Velká Británie / USA, 1999, 102 min

Režie:

Neil Jordan

Předloha:

Graham Greene (kniha)

Scénář:

Neil Jordan

Kamera:

Roger Pratt

Hudba:

Michael Nyman

Producenti:

Stephen Woolley

Střih:

Tony Lawson

Scénografie:

Anthony Pratt

Kostýmy:

Sandy Powell
(další profese)
  • NinonL
    ****

    Ralph Fiennes stále stejně vášnivý i žárlivý jako v Anglickém pacientovi. Přestože toto drama jeho kvalit nedosahuje, docela se mi líbilo. Zejména konec. Julianne Moore nepatří mezi mé oblíbené herečky, ale Fiennes a jeho ďábelský pohled mi podlamovali kolena po celý film. Takže hvězdička navíc za kolena a za nádhernou hudbu.(21.9.2014)

  • T2
    **

    Rozpočet $23miliónovTržby USA $10,827,816Tržby Celosvetovo $17,300,000║ Tak pasívny príbeh sa nám týmto filmom ponúka, že už po prvej polovici to prestáva byť sranda... ja som to veru nevydržal a musel predčasne vzdať. Aj keď musím uznať, že herecké obsadenie v podobe Raplh Fiennes a Julianne Moore bolo kvalitné ale s tým čo nám ponúka dej absolútne nevyužité. Dej čo nám táto vojnová romanca vypráva nemá čo povedať, nemá to žiadnu hlbšiu myšlienku, je to len také tlápanie nehýbajúce sa z jedného miesta. /40%/(23.12.2008)

  • jatamansi
    ****

    Časové roviny mne zpočátku mátly, ale to nic neubíralo na dokonale vykreslené atmosféře, jasu i dusnu vztahů současných i minulých. Graham Greene je autor par excelence, stačí se podívat, kolik jeho děl sloužilo jako podklad pro skvělé filmy. (Doteď jsem měla nejraději Tichého Američana, ale Konec dobrodružství jej vystřídal.) K tomu Michael Kamen, klavír a housle, odvážná milostná scéna Julianne Moore… Ač válečný film, v restauracích měli na stolech živé květiny. Moore nosila kouzelné kloboučky. A ty zelené střevíčky neobjevím v obchodě ani nyní. Místy mi to připomínalo Remarquovy romány a jeho témata. Ještě nikdy mi žádný muž nenavlékal punčoch a nezapínal podvazky. Knoflíky na kabátě si Sára zapínala jako Kidman v Hodinách, tedy spíš naopak, ale silně to na mne zapůsobilo. Pokašlávání napříč filmem dávalo tušit co bude dál. Soukromý detektiv a syn s ohněm na tváři, který tak zázračně zmizel. U Fienesse se mi tam pořád mimoděk cpal Anglický pacient, on je takový osudový muž. A pár vět si nemohu odpustit. „Dokud jsme se milovali, nálety nás míjely. Ten akt lásky nás ochraňoval.“ Klíčové myšlenky Sáry: „Dej, ať vstane z mrtvých, a já se ho navždy vzdám.“ „Jeho život jsem vymodlila přísahou, jeho životem jsem se zabila.“(1.6.2008)

  • Heroine
    odpad!

    Je naprosto pochopitelné, že když někdo lásku projevuje žárlivostí, a smutek nenávistí, že asi nedopadne moc dobře. Maurice Bendrix mi byl, i přes sympatické obsazení, velmi nesympatický. Stejně tak i Sarah, a její ufňukaný přístup k životu. Nevím proč mám takové lidi sledovat, a už vůbec nemám chuť s nimi soucítit.(18.9.2011)

  • Djkoma
    ****

    Kde jsou hranice lásky? Tam, kde se jeden obětuje pro druhého... Neil Jordan a jeho příjemná podívaní o dvou milencích, kteří se našli, aby se opět navzájem odcizili. Vše do sebe zapadá velmi přirozeně a Ralph Fiennes stejně jako Julianne Moore si své postavy užívají. Bez čtení knihy mě přesto film příjemně oslovil a jsem rád, že zase jednou jsem neviděl v každém druhém záběru převlečeného transvestitu nebo za každou ženou nehledal muže. Aspoň tentokrát...(20.2.2009)

  • - Dvě nominace na Oskara za kameru a herečku hlavní role Julianne Moore. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace