Reklama

Reklama

Hranice lásky

  • Česko Konec aféry (více)

Obsahy(1)

Trnitá cesta na dno lásky a žárlivosti. „Toto je deník hluboké nenávisti.“ Tak začíná spisovatel Maurice Bendrix svou nejnovější autobiografickou knihu. „Ale možná, že bych ho nikdy nepsal, kdybych se tehdy oné temné deštivé noci nezastavoval, a kdybych šel dál…“ Jenomže Maurice se zastavil a nabídl Henrymu, s nímž se kdysi znával, že jej schová pod deštník. Obyčejná věta obyčejné lidské slušnosti. Ale v Mauricovi to náhodné setkání probudilo vše, o čem věřil, že se mu již podařilo překonat. Znovu otevřelo tu propast lásky, nenávisti a žárlivosti, do níž se před dvěma lety, po rozchodu se Sárou, zřítil. Znovu se mu začaly vybavovat zlomky těch dní, útržky těch chvil, v nichž zažíval nejvyšší možné štěstí, i momenty bezmezného zoufalství. A on ví, že to musí sám v sobě nějak uspořádat, že se s tím musí vyrovnat, aby mohl žít dál. A proto začíná psát tu knihu… Snímek režiséra Jordana vznikl podle románu Grahama Greena, který v češtině několikrát vyšel pod názvem Konec dobrodružství. Líčí milostné drama dvou charakterově odlišných lidí, v němž významnou roli hraje vedle lásky a nenávisti – jako ostatně u většiny Greenových děl – i víra v Boha. Neil Jordan, který jej natočil podle vlastního scénáře, v něm vytvořil film, připomínající svým tempem a stylizací klasické britské filmy 40. a 50. let. Podařilo se mu v něm dokonale spojit obraz s literárním textem a vytvořit mimořádně sugestivní atmosféru, umocněnou samozřejmě skvělými hereckými výkony všech tří protagonistů. Film získal řadu britských i mezinárodních cen, nominován byl i na čtyři Zlaté glóby a dva Oscary. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

Steffa. 

všechny recenze uživatele

Příběh, který má duši. Co je správné? Ohlížet se za hlasem morálky..nebo za hlasem svého srdce? Je správné vzdát se všeho a být nešťastný jen proto, že by naše rozhodnutí nemuselo být z morálního hlediska vhodné? Nebo všechny předsudky hodit za hlavu a poddat se citu, který je tak silný, že ho již nemůžeme přehlížet? Inu, co dělat.. Film vás přenese do roku 1939, do Anglie, která je právě ničena válkou. Při bombardování, ve kterém Maurice málem zahyne, složí Sára přísahu, že vztah ukončí, pokud se jejímu milovanému opět vrátí život. Násilné odloučení ale ničí oba dva. Po dvou letech se opět setkávají a jejich vášeň vzplane nanovo. Tentokrát se již na nic neohlížejí a jdou za svou láskou. Zdá se však, že ani to, co jsme považovali za věčné, nemusí mít šanci věčným se stát.. ()

Lucas87 

všechny recenze uživatele

Milenci a válečná léta, to zní zajímavě, válku tu poznáte hlavně podle sirény. Film je hlavně o sexu, intrikách a žárlivosti. Musím hlavně uznat použitou hudbu, ta je milá, příjemná. Jinak film mě nezaujal, byla to totální nuda, je to ten typ filmu u kterého můžete usnout a nelitovat, že jste o něco přišli. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Komorní příběh o milostném trojúhelníku, do kterého se přimotal Bůh a trochu zamíchal osudem, pokud tomu ovšem divák chce věřit. Pokud ne, je to jen film o lásce, opětované, ale nepříliš naplněné. Neil Jordan natočil něco ve stylu souchotinářské lovestory od E.M.Remarquea, ale přesto neodolal, aby nešel víc do hloubky a přikořenil troškou tajemna. Herecky výborně obsazené, ale ne zas až tak úplně strhující. 75% ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Ralph Fiennes stále stejně vášnivý i žárlivý jako v Anglickém pacientovi. Přestože toto drama jeho kvalit nedosahuje, docela se mi líbilo. Zejména konec. Julianne Moore nepatří mezi mé oblíbené herečky, ale Fiennes a jeho ďábelský pohled mi podlamovali kolena po celý film. Takže hvězdička navíc za kolena a za nádhernou hudbu. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Časové roviny mne zpočátku mátly, ale to nic neubíralo na dokonale vykreslené atmosféře, jasu i dusnu vztahů současných i minulých. Graham Greene je autor par excelence, stačí se podívat, kolik jeho děl sloužilo jako podklad pro skvělé filmy. (Doteď jsem měla nejraději Tichého Američana, ale Konec dobrodružství jej vystřídal.) K tomu Michael Kamen, klavír a housle, odvážná milostná scéna Julianne Moore… Ač válečný film, v restauracích měli na stolech živé květiny. Moore nosila kouzelné kloboučky. A ty zelené střevíčky neobjevím v obchodě ani nyní. Místy mi to připomínalo Remarquovy romány a jeho témata. Ještě nikdy mi žádný muž nenavlékal punčoch a nezapínal podvazky. Knoflíky na kabátě si Sára zapínala jako Kidman v Hodinách, tedy spíš naopak, ale silně to na mne zapůsobilo. Pokašlávání napříč filmem dávalo tušit co bude dál. Soukromý detektiv a syn s ohněm na tváři, který tak zázračně zmizel. U Fienesse se mi tam pořád mimoděk cpal Anglický pacient, on je takový osudový muž. A pár vět si nemohu odpustit. „Dokud jsme se milovali, nálety nás míjely. Ten akt lásky nás ochraňoval.“ Klíčové myšlenky Sáry: „Dej, ať vstane z mrtvých, a já se ho navždy vzdám.“ „Jeho život jsem vymodlila přísahou, jeho životem jsem se zabila.“ ()

Galerie (35)

Zajímavosti (3)

  • Michael Nyman později použil skladbu „Diary of Love“ na úvod a závěr svého sólového alba „The Piano Sings“ (2006). Stejně jako v mnoha jiných Nymanových skladbách z 90. let, i zde je použit materiál z jeho Smyčcového kvartetu č. 3, který zase vycházel ze sborové skladby „Out of the Ruins“. Během několika scén a závěrečných titulků je v pozadí slyšet dobová nahrávka písně „Haunted Heart“ od Jo Stafford. (classic)
  • Film byl natočen podle románu britského spisovatele Grahama Greenea „The End of the Affair“ z roku 1951. Film zachycuje mimomanželskou aféru, která trvá od roku 1939 do roku 1946. Děj se odehrává během druhé světové války a po ní. (classic)
  • Ralph Fiennes (Maurice) získal cenu za nejlepší brýle v soutěži GQ Men of 2000 Awards za brýle National Health Service, které nosil ve filmu. (classic)

Reklama

Reklama