Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Flákače jménem Larry "Lonesome" Rhodos (Andy Griffith) objevuje producent malého rozhlasového programu na venkově na severovýchodě Arkansasu. Rhodos se přes noc stává senzací, získává velkou slávu a vliv na národní televizi. Když se opije slávou a mocí, riskuje, že bude odhalen jeho podvod a ztratí zbožňování veřejnosti. Jedná se o první film Andyho Griffitha, který mu výrazně pomohl v jeho kariéře. (sator)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (11)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

K touto Kazanovu filmu se mi - na rozdíl od jeho jiných filmů - nechce mluvit, a možná, že bych se na něj ani nedodíval; natolik mi byl Lonesome Roads (první podfuk Marcie Jeffriesové) odporný, ale nejenom on, jeho "objevitelka" na tom není o moc lépe - a stádo pasáků ovcí a ovcí bez pasáků, sper to ďas. Samozřejmě, Kazanův rukopis je tu  nezaměnitelný, ale i zde se mohl trochu krotit., vždyť tak zas o moc nešlo, šlo jen o moc. V rámci mých oblíbených uživatelů dávám nejméně hvězd, i když ne s příliš čistým svědomím. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nebudu sdílet obecné nadšení z filmu. Na to, že jde o rok 1957, kdy už vznikly jiné, a kratší majstrštyky, je to zbytečně dlouhé, zdlouhavé a vlastně i to téma není až tak nosné. Chlápek, který zpívá blues jako Elvis ve svých začátcích, který se cítí být víc hobo, nakonec podlehne krásné Marcii a bohaté zahálce, aby si to pak všechno pokaňhal. Vážně v tom ani na tu dobu necítím nic originálního, protože o vyhaslých hvězdách a podobné manipulaci se natočilo pár filmů už na konci 30. a ve 40. letech. Navíc skutečně chybí lepší časování filmu - úvodní scéna ve vězení je příliš dlouhá, a ta následující s přesvědčováním strýčka, že našla ve vězení talent, zase moc krátká - strýček by se snad měl nechat přesvědčovat déle, a ne hned volat šerifovi? Nebo hobo zazpívá hned píseň na reklamní kampaň? Jen tak, bez nějakých blbých připomínek? A vlastně mi vadilo, že i ten konec je takový nechaný zbytečně do prázdna, přece jen šlo zakončit daleko silněji a jednoznačněji. ()

Reklama

sator

všechny recenze uživatele

Flákače jménem" Larry „Lonesome“ Rhodos" (Andy Griffith) objevuje producent malého rozhlasového programu na venkově na severovýchodě Arkansasu. Rhodos se přes noc stává senzací, získává velkou slávu a vliv na národní televizi. Když se opije slávou a mocí, riskuje, že bude odhalen jeho podvod a ztratí zbožňování veřejnosti.Jedná se o první film Andyho Griffitha, který mu výrazně pomohl v jeho kariéře. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vida, tak Trumpova prezidentská kampaň byla inspirovaná šedesát let starým filmem, předznamenávajícím éru, ve které se díky masmédiím bude moci kdokoliv stát kýmkoliv. Andy Griffin hraje white trash nýmanda z Arkansasu, který se ve správnou chvíli chopí příležitosti a s pomocí rádia, tisku a televize se vypracuje do pozice člověka ovlivňujícího veřejné mínění (je zde jistá podobnost s Byl jsem při tom). Sice nic neumí a ničemu nerozumí, ale masy mu naslouchají. Je všude, zřejmě by tedy měl něco vědět. Sláva slouží jako měřítko věrohodnosti. Larryho popularita vyplývá z toho, že lidem coby modelový populista říká to, co chtějí slyšet (což je mnohdy opakem toho, co si ve skutečnosti myslí). Mediálně zkonstruovaná identita je tudíž v příkrém rozporu s jeho pravou tváří, v čemž spočívá hlavní slabina protagonisty, který se stává obětí médií. Nabízí se otázka, kdo vlastně slouží komu. Film i jeho život se s postupujícími minutami nejen zrychlují, ale také stávají temnějšími. Satira se proměňuje v noirové psychologické drama, byť ne tak cynické jako Sladká vůně úspěchu ze stejného roku nebo pozdější Network. Celé je to výborně zrežírované a zahrané, jenom ty narážky na moc médií, která z lidí dělají zkorumpované attention whores, jsou místy příliš on the nose a Kazan se ani zde nedokázal vyvarovat pro něj charakteristického moralizování. I tak jde o nadčasový komentář k úskalím těsného propojení médií, politiky a popkultury. 75% ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

V příběhu s chytře zvoleným názvem se viděno mýma očima věci nepokazí, protože všecko je špatně od samého začátku a všechny oběti jsou vlastně spoluviníky. Kdypak už budeme moci tenhle víc než šedesátiletý film považovat za přežitek? Že se Schulbergovi a Kazanovi v závěru vymkl z rukou, mění máloco na jeho naléhavosti. Lid chce být baven=klamán a mažoretky dnes mašírují i pod Řípem. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama