Reklama

Reklama

Trailer
Akční / Krimi / Thriller / Mysteriózní
Španělsko, 2020, 6 h 34 min (Minutáž: 42–61 min)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Jejich životy jsou v sázce. Profesorův plán vychází najevo a tým se musí zbavit nepřátel, jak uvnitř Španělské národní banky, tak za jejími zdmi. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (111)

kukkik 

všechny recenze uživatele

Tady se opět, po slabší třetí sérii, ukázala největší síla celé série. Naprosto dokonalé, charismatické obsazení, dobře volený, kvalitní hudební podklad, děj co má spád, velká překvapení a dostatečně uspokojující rozuzlení jednotlivých zápletek. A k tomu ta španělština, především v podání El Profesora ale i Berlína a dalších postav, mmm... 5/5 ()

Mouchal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po mírném kvalitativním sešupu v třetí sérii přichází čtvrtá, která přece jenom trochu reputaci napravila. Bohužel první dvě série jsou už v rámci tohoto seriálu nepřekonatelné, což dokázala i nová čtvrtá série. Příběh se nám zamotává, postavy hloupnou, stejně tak i scénáristé a tak tu občas sledujeme mírnější seriálové fópa, kdy nejvíc do očí bijící je určitě přestřelka mezi Johnem McClanem, tedy pardon, Ghándím (zase vedle...) a našimi vykutálenými lupiči. Gándia stojí uprostřed chodby, nulové krytí a střílí na něj z obou stran. Do dvou sekund by byl navrtanej jako ukřivděná bejvalka. Nicméně přestřelky jim v Papelu nikdy nešly. Konečně jsme ale opět dostali jeden geniální plán od profesora (útěk Lisabon) a několik skvělých scén (smrt jednoho z lupičů). Flashbacky a Arturito už mě celkem přestali bavit a do příští série by to chtělo více profesora a jeho tahání nitek zpovzdálí. Bohužel k tomu příběh moc nesměřuje (viz závěrečný cliffhanger), ale uvidíme. Celkově jsem spokojen, ale názoru, že se do dalšího pokračovaní po prvních dvou sérií neměli pouštět, mě nezbavili. 85% ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět absolutní vrchol filmařské, režisérské i scénaristické tvorby. Ve 4 řadě sice ubylo na vyjednávání a vychytávkách, za to přibyly emoce i více akce ( Gandia byl super "záporák") a zamrzí padnutí jedné postavy, při které jsme zajisté všichni uronili nejednu slzu. Nervák jak sviňě sjetý za jeden den, kdy srdce skákalo k infarktovému stavu. Number uno napříč celého filmového i seriálového spektra. Kdo neviděl, jakoby nežil. 100% ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Obával jsem se těch kupících se názorů, že se v prozatím poslední sérii z našich oblíbených lupičů stali nepříjemně arogantní tupci, kterým přestával fandit i sebezarytější divák. K tomu bohužel zpočátku řady skutečně došlo a mě osobně nesmírně zamrzelo, kam se původně tak geniální seriál vypracoval. Druhá půlka se naštěstí uklidnila v rámci zbytečných vztahových patosů a vrátila mou zvědavost zpátky tam, kde mile ráda posečká na sezónu pátou. [viděno na Netflixu] ()

Samuel7 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Facka, kterou jsem dostal za to, že jsem se přece jen rozhodl na tuhle slátaninu dokoukat. Tohle už je vážně absurdní. Únoscům zas samozřejmě vše vyjde bez sebemenšího zaváhání, protože náš úžasný Profesor, jehož "geniální" projev už mě vážně irituje, opět a znovu převezl policii - jaké to překvapení! A působí to už opravdu jak nějaké nerealistické fantasy, protože ani Harry Potter by nebyl schopen toho, co Profesor a jeho tým zedníků, horníků a hackerů... Ti se dostanou zkrátka všude, ať je to budova soudu, nebo obrazovky a vysílačky policie. Dokonce s unesenou dvojnicí Raquel udělají trik, který by ani Copperfield nedokázal (zde nikdo neřeší neetičnost únosu dalšího civilisty, ale chraň bůh, když policie nehraje podle pravidel, to je pak tematizováno pořád dokola - tento dvojí metr mi začal vážně vadit, třebaže autority v reálu vážně nemusím, ale v seriálu jsem jim naopak fandil, docela smutné...).Já vám nevím, ale ve fikci hlavním hrdinům nemá vycházet vše podle plánu, jaké je pak v tom napětí? Na to, že sledujeme únos a přestřelky jak z Terminátora, je to nuda k uzoufání, protože proč bych se měl o někoho bát? Tímto neduhem seriál trpěl už od začátku, ale já si naivně myslel, že ve čtvrté řadě třeba konečně půjde do tuhého? Ha-ha... Jo a ten cliffhanger na konci bych u jiného seriálu ocenil, ale zde? Je jasné, že i zahnaný do kouta se z toho náš úžasný, geniální profesor, nějak dostane. Možná, jaké to překvapení, i s touto eventualitou počítal! Pamatujete, jak schválně zavedl policii na konci první řady na ten jejich ranč? A taky se nejdříve tvářil, jak ho to zaskočilo, aby nám o díl později prozradil, že i to bylo součástí jeho mistrovského plánu... Každopádně už mě nezajímá, jak tohle dopadne, seriál jsem dokoukal jen proto, že nemám rád "rozdělané projekty", ale po roce čekání si vážně nemyslím, že bych měl zájem navazovat. Něco tak sebe-vykrádajícího, zdlouhavého a okatě propagandistického jsem snad ještě neviděl. Nejsem žádný příznivce nekontrolovaného kapitalismu, ale myslím, že na tohle by si měl udělat názor divák sám. Ne, že nám bude každý díl podsouváno, jak jsou únosci vlastně hrozně utlačování hrdinové, které masy milují, a jen zlá policie je chudáčky nenechá v klidu vykrást banku. Už nám ale neukážou rodiny unesených, nebo jak se rukojmí z prvních dvou řad vypořádávají s posttraumatickou stresovou poruchou a jinými závažnými duševními následky... Takoví lidé by naší bandě Robina Hooda jistě fandili... Nedivím se, že seriál ve Španělsku propadl. Asi by se mi nelíbilo, kdyby nějaká kravina, která se tváří, jak je hrozně sofistikovaná, před světem totálně hanobila pověst mé země. Když spousta lidí je schopna herce nenávidět na základě postavy, které hráli, nedivil bych se, kdyby věřili tomu, že Španělsko spolupracovalo s Bin Ládinem nebo že mučí vězně. Abych ale jen nekritizoval, herecké výkony byly hodně slušné (byť často už opravdu ohrané, aneb když si po sté Profesor otírá zpocené čelo a třese se mu brada...), nicméně tu scénáristickou katastrofu nezachrání... Kdyby seriál nekoupil Netflix, ani po něm pes neštěkne. Ale jestli je tohle veřejností považováno za vrchol současné seriálové tvorby a naopak třeba poslední řada Game of Thrones plná hlubokých myšlenek a komplexní psychologie postav je naopak hanobena (naštěstí kritici a odborníci jsou jiného názoru), asi bych měl už přestat brát hodnocení zde jako dobrý indikátor toho, jestli něco stojí za zhlédnutí. Už delší dobu pozoruji, že se spíš shoduji s výsledky Emmy, Golden Globes aj. než s procentuálním hodnocením na csfd/imdb, kde je jasně patrná stádovost a neochota vyjádřit jiný názor. Ostatně, jak čtu, Trevorovi za zdejší hodnocení i lidé posílají nenávistné zprávy. Jako vážně? Jestli nedokážete unést jiný názor, asi sem nechoďte? Já třeba byl nadšený z GoT, plný emocí a chtěl o tom diskutovat s lidmi, a taky jsem musel skousnout tu vlnu toxické kritiky, která vycházela jen z toho, že si lidé vysnili jiný konec. Ten ale dával smysl, spousta lidí ho jen nepochopila, respektive nikdy nepochopili ty postavy a o čem GoT hovoří. Jestli mě však někdo přesvědčí o tom, že Casa de Papel je brilantně a realisticky napsaný seriál, možná změním názor. Ale to, že to je pro někoho zábavná podívaná ještě neznamená, že tomu je tak i pro ty, co se nad uměním hlouběji zamýšlejí a čekají od něj nějakou údernou výpověď o našem světě. Ne jen pouhou exhibici názorů tvůrců a jejich bláhové fantasmagorie. Seriál se celou dobu tváří jako něco víc (tvůrci trpí zjevně podobnými bludy o své genialitě jako profesor), přitom však jde jen o další z řady bezduché akční tvorby. () (méně) (více)

Galerie (29)

Zajímavosti (5)

  • V čase 14:40 mluví Tokio (Úrsula Corberó) do vysílačky Baofeng bez antény, což nemůže v žádném případě fungovat. (Pitlys1999)
  • Ve 38. minutě epizody vidíme Gandíu (José Manuel Poga), jak se dostává z pout pomocí Palermovy rady, a to sice tak, že si vykloubí palec na své pravé ruce – logicky by pak měl mít volnou právě tuhle ruku. Hned v následujícím záběru mu ale pouta zůstávají viset na pravé ruce a volnou má levou ruku. (Baldfee)
  • Ve 35. minutě na Berlínově svatbě zpívá Berlín skladbu „Ti amo“ od italského zpěváka Umberta Tozziho  z alba „È nell'aria...ti amo“ z roku 1977. (Trajektt)

Reklama

Reklama