Reklama

Reklama

Toulavý pes

  • Japonsko Nora inu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Tokio po druhé světové válce. Mladý detektiv kriminální policie Murakami je v autobusu okraden o pistoli. Rozzuřený a zahanbený se pokouší zbraň najít a získat zpět – ale bez úspěchu. Pomocnou ruku mu nabídne starší a moudřejší detektiv Sato, s nímž pak společně stopují pachatele ostudné krádeže. Brzy jsou totiž nalezeny oběti zabité kulkami z Murakamiho zbraně… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (89)

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Japonska noirovka od mistra filmoveho remesla - a prvni role, kde vidim Mifuneho jinak nez jako samuraje. Byly to jeho zacatky a je to poznat, film tahne vic Shimura v roli staryho detektiva, nez panikarici a vinou szirajici se Mifune. Detektivka ze stary skoly, ktera nabrala na sile az nekde kolem prvni hodiny, me bavila a kdyz tam frajerka tancovala v satech za krvavy prachy, tak jsem si vzpomnel na divou Baru Capovy Babicky. Film klidne mohl skoncit dramaticteji, ale jsem spokojen a jsem rad, ze to detektiv Sato nakonec zvladnul. Jinak super kulturni vlozky z japonskyho baseballu nebo kabaretu. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Klasicky Kurosawův pomalý film - tentokrát černobílá klasická poctivá temná krimi z poválečného Japonska. Mladý vyšetřovatel nejprve hledá jemu ukradený kolt, aby později ve spolupráci se zkušeným kolegou pátral po vrahovi, který tuto zbraň používá, vše za víceméně mlčenlivé spoluúčasti zbytku policejního sboru. Pistole je ukradena za parného dne, atmosféra příšerného vedra se pak táhne celým filmem a přidává mu stresující napětí navíc. Je-li vedro někdy uvolněno lijákem, stane se brzy něco zlého. V předzávěrečné scéně dopadení zločince se zbraní je nejvíce cítit pozdější Kurosawův rukopis - policista a zločinec se dívají do očí, pistole je namířena, žena z blízkého domu hraje na klavír a rozuzlení se blíží. Scéna těžce oddychujících soupeřů pod květy slunečnic topinambur za zpěvu v blízkosti procházejících dětí taky nemá chybu. Trochu mi Mifuneho zodpovědná posedlost nalezením pistole a vraha a všudypřítomné vedro připomněla pozdější Nolanovu Insomnii s Al Pacinem sužovaným bílými nocemi, nespavostí a zodpovědností za své činy. Že by byl Kurosawa i tentokrát inspirací pro pozdější filmaře? Trailer: http://www.sms.cz/film/toulavy_pes/ukazka ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Moj prvy Kurosavov film, takze som vobec nemal potuchy, do coho idem. Bal som sa roku vzniku, co je nakoniec aj dovod mojho trochu vyssieho hodnotenia, ako by si film v mojich ociach zasluzil. Som rad, ze v roku 49 v tak vzdialenom svete ako Japonsko (myslene obrazne), dokazal niekto natocit kriminalku, ktora ma bavila aj 60 rokov po jej vzniku. Socialny podtext filmu pomohlo dostat sa na vyssi level ako klasicka mainstreamova krimi. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

S Kurosawou mám ten problém, že je na mě moc pomalý. Třeba scéna na baseballu obsahuje tolik pro mě zbytečných záběrů hry, že jsem měl skoro chuť sáhnout po dálkovém ovladači. Toulavý pes má autentickou atmosféru rozpáleného velkoměsta, výtečné obsazení i silnou ústřední myšlenku, ale jeho tempo je pro mě skoro vražedně pomalé. Kdo se na ně dokáže vyladit, bude odměněn. Mně se to dařilo tak napůl. *** 1/2 ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Na Kurosawovi je obvivuhodné, že dokázal vytvořit tolik zcela odlišných filmů vysoké kvality. Ani Toulavý pes není vyjímkou. Jedná se o průměrnou detektivku říznutou noir stylem se sociálním podtextem. Je to právě noir styl a hlavně sociální výpověd, jež film vyzdvihují. To jak hlavní charakter putuje městem v němž divoce pulsuje život připomíná film Muž s kinoaparátem od Dzigy Vertova. Divák si tak může i po letech udělat věrohodný obrázek o životě v poválečném Japonsku. Dále je film doprovázen skvělou hudební kulisou, která podbarvuje výtečným způsobem noir atmosféru. Tradičně skvělý je i Toshiro Mifune jako mladý ukvapený detektiv. Co mě dostalo je skvěle nafilmovaný závěr. Scéna v čekárně na nádraží, následná honička a reakce Zuřivé bestie jsou dechberoucím důkazem filmařské geniality. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (5)

  • Zážitok z natáčania bol očividne taký príjemný, že mnoho členov štábu ponúklo prácu cez noc. (Bilkiz)
  • Napriek tomu, že bol Túlavý pes (1949) známy ako jeden z kriticky najrenomovanejších povojnových filmov Akiru Kurosawu, samotnému režisérovi sa až tak nepáčil. Kurosawa nazval film príliš technickým a zároveň poznamenal, že neobsahuje ani jednu skutočnú myšlienku. (Bilkiz)
  • Počas úvodných titulkov sú k dispozícii zábery skučiaceho psa. Keď však zábery videli americkí cenzori, mylne predpokladali, že sa psovi ubližovalo. Akira Kurosawa povedal, že toto bol jediný prípad, kedy si želal, aby Japonsko neprehralo druhú svetovú vojnu. (Bilkiz)

Reklama

Reklama