Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rasmus a Maria se poznají na party a prvotní flirt nabere rychlé grády. Maria se nastěhuje do Rasmusova bytu a po malých krůčcích si podmiňuje jeho životní prostor. Je to nevyrovnaný pár. Maria je cílevědomá, dominantní, Rasmus jako by tápal mezi pubertou a dospělostí. Christian Tafdrup v civilně natočeném dramatu zachycuje všední vztahové situace, z nichž se rýsuje přesný portrét dvou zcela rozdílných lidí, jejichž vzájemná přitažlivost má destruktivní následky. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Recenze (88)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kdybych by dramaturgem filmu, zeptal bych se režiséra, proč do své civilní, téměř improvizačně plynulé a realistické metody vnáší barokní podkres (ten bych pochopil) a dvojí pohled skvělé Amandy Collin do kamery. V té chvíli ten film působí misogynně, když jinak poměrně nejednoznačnou figuru "potvory" banalizuje. Hodně tomu pomáhají dobře odpozorované situace a striktně komorní rámec. Název tomu dává možná až zbytečně jasné vyznění, nerozhodná a nejistá mužská figura do téhle rovnice manipulací vnáší pochyby. Je to příběh dvou lidí, kteří nedokáží být bez sebe, ale už vůbec nedokáží být spolu. Ale taky portrét člověka, pro kterého je dominantní a manipulativní partnerka alespoň nějakou kotvou. Škoda, že tohle zjevně přišlo Tafdrupovi málo, takže přidal laciný "ďábelský" motiv. Odpozorované detaily a všednost ale cením. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sympaticky svižně odvyprávěné drama o jednom ošklivě se vyhrotivším vztahu, přičemž cesta do pekla vede nenápadně vesměs přes každodenní vztahové mikroboje, které pozná asi každý. Naštěstí ne každý chlap je měkký jako Rasmus a ne každá ženská manipulativní buldozer jako Maria. Ačkoli za padoucha je jasně Maria, docela těžko se mi sympatizovalo s Rasmem potom, co všechno si nechal líbit. Kdy by mi partnerka řekla, že jsem ubožák, v tu ránu by byl konec. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Žena v úlohe potvory či vampa. Dosť častý prípad inak. Ženy totiž dokážu využívať toho, že sú ženy a že chlapi pri nich ani často nevedia ako sa volajú, nieto ešte, že by mali reálne zhodnotiť situáciu. No funguje to iba v prípade slabocha, tak ako bol ten chalan, nečudo, že nakoniec ostanú iba oči pre plač. Ja by som tú ženskú obrazne povedané kopol do riti už keď vešala ten nechutný obraz na stenu. A aký z toho plynie záver? Keď nerozmýšľaš, dostaneš to, čo ti patrí... Často je životne dôležité povedať ľuďom NIE. Ach tá láska, niekedy z nej ľudia vážne osprostejú. Jasná plná paľba. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Chybíš mi, Rasmusi. Nebo jsem to neměla říkat?“ Máloco popisuje nevyrovnaný vztah tak trefně a naléhavě. Ano, někdo film odpálí s tím, že má ryze mužský pohled na věc, Rasmus je slaboch, režisér si nejspíš řeší svůj dřívější vztah atd. Ale to by byla škoda. Tato studie ne až tak ojedinělého vztahu je totiž ohromně zajímavá a chytlavá. Nenápadností manipulátorky (vše začne obědem u rodičů), omotáváním si zamilovaného kolem prstu a jeho přetvářením dle svých představ (změna stravy, interiéru, názorů atd.), falešným ústupem při vzdoru a oplácením ve formě naschválů až k bezcitným slovním útokům (ten opovržlivý výsměch ničí) a „konci“ (amen). Ač je film spíš vážný, často jsem se u něj chápavě smál (ala „já vím, jak ti je“), a to stačí, že člověk zažil na vlastní kůži či ve svém okolí jen hrstku toho, co Rasmus (smutné je, že takhle skončí nejeden z nás, a to více či méně dobrovolně). Vytknul bych jen ty 2 uvědomělé pohledy do kamery, jinak celkem s přehledem 5*. „Já nejsem nebezpečná, nebo snad ano?“ - „Ne.“ ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Film, který mě psychicky totálně rozhodil a myslím, že nebudu sama. Žel, tohle téma je reálné a jak už se tady píše, každý to možná v životě v nějaké formě zažil. Jistě, že to může být i z té druhé, chlapské strany. Je to hnus a měla jsem chuť tu babu rozsekat na malé kousíčky a hodit rybám. V porovnání s tímhle je film Teorie tygra úsměvná fraška......ale taky výborná, jen jinak laděná. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Celosvětová premiéra proběhla 2. října 2017 na filmovém festivalu CPH:PIX v Kodani v Dánsku. (Stoka)

Reklama

Reklama