poster

Švýcarák (festivalový název)

  • USA

    Swiss Army Man

  • Velká Británie

    Swiss Army Man

Komedie / Drama / Dobrodružný

USA, 2016, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lucjen
    *

    Mám pocit, že dvaja týpci sa dozvedeli, že aj v čase rozkladu môže telo vypúšťať plyny a muselo ich to neskutočne nadchnúť. A tak vznikol tento film. A keď už niekoho napadne natočiť niečo podobné, tak bizarnosť je na mieste, priam sa žiada. Scheinert a Kwan ňou rozhodne nešetria a v mnohých momentoch, aj keď som sa pri takmer všetkých sama seba pýtala, čo to sakra pozerám, je to zábavné. Ku koncu zaznel aj čisto facebookový citát, ktorý mi formou síce nebol po chuti, no z momentu na moment postavil snímok do iného svetla než len trápnej uletenej komédie. Ak vydržíte niekoľko nechutných scén, teda pokiaľ sa v nich nevyžívate, vo výsledku dostanete komédiu s trpkou myšlienkou, ktorá predsa len má niečo do seba. "Prečo som vo vašom telefóne?" "Prepáčte. Zdala ste sa mi naozaj šťastná a ja som nebol."(29.9.2016)

  • Morien
    ***

    Slovy Bernarda Blacka: "You will cry, you will laugh, it'll change your life." Ale je nutno říci, že to platí jenom o tak první hodině deseti minutách a poslední akt mi přijde velmi scenáristicky a ideologicky nezvládnutý a nedotažený. Všichni ostatní lidé, kteří se pokoušejí přijít s nejlepším prdícím jokem, můžou přestat, protože ultimátnější už to nebude. Paul Dano by z fleku mohl hrát jednoho z Ewoků na lesním měsíci Endoru, je kvalifikován jak roztomilostí, tak děsivostí, a moje míněni o Danielu Radcliffovi prudce vzrostlo.(14.8.2017)

  • Frajer42
    odpad!

    Spoilery! Pokud bylo režisérským záměrem udělat ze sebe dva prvotřídní kokoty, tak se to v mých očích setkalo s úspěchem. Kdo váhá, zda má smysl tento nesmysl vidět, tak tomu by mohly v rozhodování pomoci následující řádky, kde se pokusím nastínit, jaká muka a utrpení se v těch 95 minutách skrývají. Celé to začalo poměrně nevinně. Vidíte neobyčejně hnusného Paul Dano (kdyby se udělovaly hercům sošky za neobyčejně ošklivý ksicht, tak by byl nejhůře v první desítce), který se dle prvotních diváckých odhadů ocitá na místě, které dost nápadně připomíná opuštěný ostrov. Vše vypadá dost ohraně. Asi tak minutu. S hrůzou zjistíte, že oba pánové, kteří si zde hrají na režiséry jsou jen obyčejní flatulofilové, což by dle odborné literatury měla být zvláštní záliba v obdivování prdění, zápachu prdů, zvuku prdů, intenzitě prdů a vlastně úplně všeho s prdy spojeného. Pokud do této skupiny sexuálních deviantů spadáte, doporučuji neztrácet čas s četbou dalších řádků a rovnou se pustit do filmu. Bude se vám určitě líbit, neboť prdění je zde zastoupeno v míře vrchovaté. Navíc pokud prdí rozkládající se mrtvola Harryho Trotla, tak je to opravdu laskominka, kterou jen tak z hlavy nedostanete a zajisté si na tento velkofilm vzpomenete kdykoli tohoto "herce" uvidíte. S postupem utíkající stopáže pochopíte, že hlavnímu hrdinovi jeblo. Nemohlo mu ovšem jebnout normálním způsobem, protože to by snímek nebyl dost cool. Jeblo mu ve velkém stylu. Všude s sebou tahá mrtvolku, kterou využívá v takové míře, že to významně překračuje využitelnost "Švýcaráku". Kromě takových, řekněme, "normálních" aktivit, jako je využití mrtvolky jako vodní skútr, či konverzačního společníka, který pomáhá postupně vytahovat na povrch, kde že se to pánové vlastně nacházejí a pročpak se tam nacházejí, tak dojde i na méně běžné a ve většině rodin divácky neakceptovatelné záležitosti, jako jsou pedofilie, nekrofilie a především ze všeho nejhorší teploušství. Na bizarnost jsem byl předem připraven, ale ve snu by mne nenapadlo, že zřejmě novými synonymy pro bizarnost jsou slova jako lobotimismus, psychopactví, nechutnost a zhnusení. To co mělo být komedií a bavit mě, bylo neobyčejně trapné a prakticky nesledovatelné. Jediným okamžikem, kdy jsem nebyl zhnusen byl předzávěr, kdy se hrdina navrátí do civilizace a pokouší se o interview. Tento okamžik byl ovšem opravdu jen okamžik. Tvůrci zoufale toužili ukončit snímek v nechutném stylu, jako začal a byť jen minimální naděje, že bych třeba na vteřinku zvážil jiné hodnocení, okamžitě pohřbili. Vlastně se ani nemusím sám sebe ptát, proč profil tohoto filmu vyvěsil červené barvy namísto šedých a i jinde ve světě se těší celkem příjemné odezvy. S rychlým příchodem sociálních médií se člověk stal osamělejším. A o tom je vlastně celá tahle sračka. Sledujete retarda, který se stal natolik osamělým, až mu z toho hráblo, utekl mimo civilizaci (kousek za město) a našel si svého Wilsona, se kterým se bude dělit o své radosti a strasti, a který mu rozhodně nikam neuteče. Cílovým publikem jsou tedy diváci, kteří by si na jedné straně hrozně rádi s někým povídali, ale disponují příliš malými koulemi, aby tuhle touhu přetavili do praxe. Rozhodně není mým záměrem kohokoli urážet. Pokud tento snímek pomůže nějakému zdejšímu zoufalci rozvázat jazyk a začít konverzaci se ženou slovy "Neměl jsem sex celou věčnost!", nebo (v současnosti velice oblíbené) "Ty nejíš maso? To musí být strašné.", tak se tvůrcům podařilo dosáhnout nějakého jejich cíle, který sám o sobě není marný. Jen se tento cíl nachází za příliš velkou hromadou trapnosti a debility, přes kterou jsem nebyl ochotný se nechat 95 vléct. V mých očích byl tohle jeden z nejhorších filmů, jaké jsem za poslední dobu viděl. Nejen, že mě vůbec nebavil. To se stává dost často a už si z toho skoro ani nic nedělám. Ale zcela nově jsem byl u sledování filmu fyzicky zhnusen. Mám pro prasárny neobyčejnou slabost, ale uvítal bych, kdyby mi byly servírovány alespoň malinko vtipnou formou.(30.9.2016)

  • mcb
    ****

    51. MFFKV: Stoprocentní hipsteřina, zároveň platící za jeden z nejzábavnějších kousků festivalu. Potenciálně kultovní snímek o prdící mrtvole, která se dá použít jako skládací švýcarský nůž, nejprve těží z absurdních gagů a bizarního humoru, přičemž s přibývajícími minutami stále nabývá na závažnosti, až se změní posmutnělý obraz psychicky narušeného a asociálního jedince. Ano, Švýcarák po většinu stopáže jede v bezpečných kolejích indie hitu pro masy, včetně feel-good montáží a roztomile ujetých dialogů, jako celek se však jeví jako skutečně originální skloubení psychologického dramatu a (fekální) komedie, která dokonce obsahuje poselství o plynatosti.(15.1.2017)

  • Anrie
    ****

    Existují filmy, jenž jsou svým okázale absurdním stylem umělecké. A pak jsou filmy jako Swiss Army Man...Ne, počkat. Více takových není. Absolutní bizarnost, na kterou se člověk nemůže připravit. Naprosto chápu názory, které se hrubě ohrazují nad nesmyslností a ubohostí příběhu. I přes to se nestydím za to, že se řadím k té méně početné skupině, která film shledává snesitelný, a právě díky své bizarnosti originální. Jistě, nejsem ztotožněná se všemi scénami, ale odvaha se autorům musí nechat. Všichni odkazují na prdění, jenž je ve společnosti vrcholem nechutnosti a vtipy o nich jsou žalostné. To nepopírám. Ale proč si z filmu odnést pouze tento poznatek. Není v něm přeci jen něco víc?! Něco niternějšího, nad čím se může člověk zamyslet...Nicméně, herci jsou přes všechny spekulace famózní. Konkrétně Paul Dano si koleduje o zaškatulkování jako herec prazvláštních rolí ve filmech, které častokrát rozdělují diváky na dva póly. Vše vyzdvihla úžasná muzika, podtrhující dynamiku scén, a práce se světlem, které hřejivě prostupovalo skrze stromy.(9.12.2017)

  • - Paul Dano se nechal slyšet, že chtěl roli ve filmu jen díky jediné větě, kterou mu režiséři o filmu řekli: "Jde o film, kde tě první prd rozesměje a poslední prd rozpláče." (Hal_Moore)

  • - Postava, kterou hraje Paul Dano, se jmenuje Hank Thompson. Stejně tak se jmenovala postava Toma Hankse ve filmu Trosečník, která je také jediným obyvatelem pustého ostrova (Hal_Moore)

  • - Na festivalu nezávislých filmů Sundance v Utahu, vyvolal tento film takové pozdvižení, že někteří diváci se s nechutí zvedali a odcházeli pryč v průběhu filmu. (TheMozeg)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace