Kamera:
Larkin SeipleHrají:
Paul Dano, Daniel Radcliffe, Mary Elizabeth Winstead, Andy Hull, Shane Carruth, Antonia Ribero, Richard GrossObsahy(1)
Hank (Paul Dano), muž vysazený na ostrově, najde na pláži ležící mužské tělo (Daniel Radcliffe). Rozhodne se použít jej jako „pomůcku" při plavbě na pevninu. Když se ale ukáže, že dotyčný muž není zcela mrtev, Hank mu pomůže a spřátelí se s ním. Jeho prostřednictvím se opět seznamuje se světem, jenž na něj čeká... (mac000)
Videa (3)
Recenze (408)
Jeden z nejzajímavějších filmů poslední dekády. Celou dobu jsem si řikal co to kurva je, o čem to jako má bejt a co se to tam kurva děje. Skvělé na tom je, že všechny ty ujeté WTF momenty nejsou vůbec otravné, ale naopak velice zábavné a naprosto perfektně odehrané. Dano a Radcliffe celý film hrají úžasně, vtipných momentů u kterých člověk prská smíchem je nespočet stejně jako těch smutných, nebo podivných. Jednoduchá nápověda co se ve filmu děje je prakticky na každém kroku a asi každému divákovi muselo být jasné, že se děj neodehrává nikde na pustém ostrově. Člověk jen musí vydržet do pointy, která je jednoduchá, ale skvělá. Lidská mysl je nebezpečná a záhadná věc a já režisérům tleskám za ojedinělý a nejoriginálnější způsob odvyprávění takové pointy. Kdyby film byl víc sofistikovaný a bylo v něm míň fekálního humoru, nebál bych se dát plný počet. Nevím, co je na filmu tak šokujícího, že z něj lidi odcházeli pobouření, tahle doba začíná být čím dál víc nudná a mizerné hodnocení tomuhle filmu můžou dát snad jen lidi s nulově zabarvenou představivostí, pragmatičtí nudaři s nudným životem a zdegenerovaní kreténi co čuměj na píčoviny od Marvelu. 80%. ()
Bizarní, sprostý, často docela nechutný, ale přesto krásný upřímný příběh o osamělosti a snaze vymanit se ze všech těch přetvářek každodenního života a hodnot, které nastavuje společnost. Ze strachu být prostě sám sebou. K tomu je to vizuálně i hudebně fakt pěkné a je až neuvěřitelné, kolik pocitů to i přes všechny ty do absurdna vyhnané momenty dokáže vyvolat a kolik toho film dokáže sdělit, pokud ty metafory divák dokáže přijmout a ztotožnit se s nimi. Vtipné, hravé a lidské - za mě dobrý! ()
Týmto príspevkom si síce koledujem o drsný vulgárne sofistikovaný "verbal"ný útok od autora pôvodného komentára, ktorého skrátenú verziu si dovolím citovať, ale risknem to. Pretože v prípade tohto demetného filmu by som len ťažko hľadal výstižnejšie slová ako napísal pán "verbal": "Někteří lidé mají úžasnou fantazii, která jim umožňuje vytvářet dokonalá a zábavná díla. A pak jsou tu ti zakřiknutí vyšinutí homokokoti, co dokáží akorát tak uplácat ze zvratků, hoven a žluklého spermatu otravná až bolestivá psychopatologická megasvinstva. Já vím, každé zboží má svého kupce, a když se pozorně zadíváte na zdejší fotografii pana Scheinerta, toho „famózního scénáristy a režiséra“, musí vám být hned jasné cílové publikum. Takže, jestliže nejste blahoslaveně šťastným majitelem mentální poruchy, fanouškem hnijícího Heryho Potrata či závodů motorových mrtvol s přeprďovanými dvoutakty, neumlátíte-li se smíchy při pohledu na někoho, kdo vyprděným kamenem zastřelí medvěda. Vyhýbejte se tomu důsledněji než vytahování nervů z osmiček bez umrtvení. To je totiž proti této odporné, trapné, nudné a vymatlané ultrapičovině naprosto bezbolestná, povznášející a obohacující zkušenost!" Odpad! ()
Bližšie k 80%, ale taký originálny film som nevidel riadne dlho. Ten mix nálad je neskutočný, nielenže Scheinert/Kwan dokážu zo sekundy na sekundu kolísať medzi hnusom, smútkom a humorom, v záverečnej scéne to dokážu všetko naraz. Oproti všetkým tým nostalgickým kolážam ako Jurassic World a Force Awakens a schématickým marvelovkám je toto jeden malý originálny zázrak. ()
51. MFFKV: Stoprocentní hipsteřina, zároveň platící za jeden z nejzábavnějších kousků festivalu. Potenciálně kultovní snímek o prdící mrtvole, která se dá použít jako skládací švýcarský nůž, nejprve těží z absurdních gagů a bizarního humoru, přičemž s přibývajícími minutami stále nabývá na závažnosti, až se změní posmutnělý obraz psychicky narušeného a asociálního jedince. Ano, Švýcarák po většinu stopáže jede v bezpečných kolejích indie hitu pro masy, včetně feel-good montáží a roztomile ujetých dialogů, jako celek se však jeví jako skutečně originální skloubení psychologického dramatu a (fekální) komedie, která dokonce obsahuje poselství o plynatosti. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (14)
- Během scény s falešným autobusem chůze Mannyho se slunečními brýlemi přesně kopíruje Víkend u Bernieho. Film, kde je také hlavní postavou mrtvola. (Hal_Moore)
Reklama