Režie:
Ang LeeKamera:
Peter PauHudba:
Tan DunHrají:
Yun-fat Chow, Michelle Yeoh, Ziyi Zhang, Chen Chang, Sihung Lung, Pei-pei Cheng, Fa Zeng Li, Xian Gao, Yan Hai, De Ming Wang, Su-ying Huang, Li Li, Bin Chen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Válečníci, kteří se naučí zacházet se zbraněmi od mnichů z Vudanovy hory, jsou prakticky neporazitelní; jejich podivuhodných schopností si široko daleko všichni váží a mají z nich strach. Ale Li už by chtěl s věčným válčením přestat, a proto svůj slavný meč, Zelený osud, někomu daruje. Meč je ovšem uloupen a Li je přesvědčen, že je jeho svatou povinností zabránit tomu, aby proslulá zbraň padla do nepovolaných rukou. Nezbývá tedy, než aby se v doprovodu své společnice, tělesné strážkyně Shu Lien, vydal po stopách lupiče... (Film+)
(více)Videa (1)
Recenze (534)
Filmy s tematikou bojových umění nikdy nebyly moji srdcovou záležitostí a o mystičnu si také myslím své. Spíše než jako příběh bájných hrdinů ze staré Číny na mě působí jako jakási představa o staré Číně a jejích bájných hrdinech, o které režisér netuší, jaký má vlastně skutečný význam. A obrazově je pro mě třeba takový "Hero" zajímavějším počinem. ()
Fakt nechapu, jak muze mit takovahle kravina tak vysoky hodnoceni, ale postupne. Pribeh je jednoduchej a co si budem povidat, misty i docela stupidni, kdy postavy resi jakoze strasne dulezity veci, ale vlastne se nic nedeje. Ale to by nebylo to nejhorsi, nejhorsi je, ze se celej film silene tahne, misty silne nudi a souboju tu je jen par. A to je taky kapitola sama pro sebe. Jsou tu perfektni souboje, jejichz vrchol je zaverecna bitka Yeoh vs. Zhang, ale pak tu jsou souboje, kdy mi prislo, ze jsou postavy zrychleny, aby to vypadalo cool, ale misto toho to pusobilo nechtene smesne a pak tu je jeste to litani. To ja nijak nemusim, ale kdyz to je dobre udelany, proc ne. Ale to tady neni. Postavy bud desne dlouho litaj ve vzduchu a kdyz uz se dotykaj nejaky podlahy, tak je na tom fakt desne videt, jak byly zaveseny na spagaty, navic kolikrat sem si vsim, jak nekdo zakop, ale spagat ho tah dal. Nicmene choreografie je paradni. No a co se tyce hercu, Yeoh je sice fajn, ale pusobi tak nejak unavenym dojmem, Zhang je sice pekna az roztomila, ale jak moc je pekna, tak moc je otravna a pusobi dost neverohodne, ze by se takovy kung-fu naucila z knizky. Takze jedinej poradnej tu je Chow, kterej je fakt paradni, bohuzel nedostava zas tolik prostoru a konec nasere. Celkove desne roztahanej, castokrat nudnej, prehnane dlouhej a o nicem, s kolisavou urovni souboju a precenovanej film a naprosto nezaslouzeny oskary. ()
Soundtrack Tan Dun: 1. Crouching Tiger, Hidden Dragon ,2. The Eternal Vow from Crouching Tiger, Hidden Dragon ,3. A Wedding Interrupted (Instrumental) ,4. Night Fight (Instrumental) ,5. Silk Road (Instrumental) ,6. To the South (Instrumental) ,7. Through the Bamboo Forest (Instrumental) ,8. The Encounter (Instrumental) ,9. Desert Capriccio (Instrumental) ,10. In the Old Temple (Instrumental) ,11. Yearning of the Sword (Instrumental) ,12. Sorrow (Instrumental) ,13. Farewell (Instrumental) ,14. A Love Before Time (Voice) ,15. A Love Before Time (Mandarin) (Voice), ()
Tak úplně nevím, co si o tomhle filmu mám myslet. Je vidět, že Číňané nejen ve svých filmech, ale i v celkovém životním stylu strašně moc dbají na svou historii a tradice, tolik odlišné a oddělené od všech ostatních. Tygr a drak představuje úžasně noblesní podívanou, v níž se právě to zvláštní historické aroma dokonale odráží a společně se skvělými herci, nádherným prostředím a poutavým hudebním doprovodem je nám předkládána naprosto hypnotická sága do duše odhodlaných a moudrých válečníků, jejíž působivost jí i přes některé výhrady rozhodně nemohu upřít. No a co se těch výhrad týče, byla to spíše pomalejší orientace na vznešený a pro mě zcela neobvyklý asijský styl, co mi nakonec zabránilo v plném hodnocení. Jednou si to celé jistě s chutí zopakuji a kdo ví, co bude potom, ale momentálně mi těch 80% připadá jako naprosto odpovídající a zasloužené číslo... ()
(1001) Ach můj bože, tenhle film je pro mě tak složitý na pochopení, zvlášť když vůbec nechápu, co na tom nechápu, protože je velmi jednoduchý. Předně je třeba říct, že co se týče wu-šu filmů, tak moje srdce vždy patřilo a patří Yimou Zhangovi. Jeho filmy jsou dramaturgicky přesné jako atomové hodiny, sveřepé, přímé, nekompromisní. Ang Lee svůj příběh vypráví jinak, Tygr a drak je rozvolněný a uhýbavý a neustále balancuje na hranici nedořečeného a nevysloveného. Aspekt, který mi v hlavě dělá asi nejvíc nepořádku, je striktní oddělení konverzačních částí, kde se posouvá příběh, a bojových scén, které trochu dokreslují postavy, zároveň mi ale také připadají i notně samoúčelné. Nejsem obeznámená s knižní předlohou ani mýtem, který kolem sebe jednotlivé postavy zřejmě mají mít, ve výsledku je to ale samostatný příběh o hledání svobody a tak mi k jeho docenění žádný kontext fikčního světa nechybí. A přenádherná hudba Tana Duna je tam jako závoj na oči, abych si neuvědomila, jak intenzivně depresivní ten příběh je. -"I wish that we'll be in the desert together again." ()
Galerie (76)
Zajímavosti (27)
- Režisér Ang Lee popísal tento film ako "Rozum a cit obohatený o bojové umenia". (HelenOfTroy)
- Ziyi Zhang (Jen) se nikdy nevěnovala studiu žádných bojových umění. Přesto většinu akčních scén natočila sama. Velmi jí pomohla baletní průprava z dětství a "kouzla" závěsných drátů choreografa Woo-ping Yuena. (Vojcl)
- Kovář, který vyrobil zbraně pro tento film, byl na Tchaj-wanu soused režiséra Anga Leeho. (Morien)
Reklama